Ihmiset merkkivaatteiden tms. perässä??
Oletteko oikeasti te kaikki äidit niin epävarmoja, että luulette lastenne tai oman arvonne johtuvan siitä, millaisia, minkä merkkisiä vaatteita heidän päällään on??
Itse olen viettänyt useita vuosia Tansaniassa ja tekisi mieli kyllä lähettää jokainen noin typerästi ajatteleva sinne vaikka miettimään uudestaan, että haluaako ihan varmasti omalle lapselleen sen kalliin merkkihaalarin vai??
Huh huh, ei kai tää maailma voi olla Suomen maassa näin pilalla? Eivätkö teidän isovanhempanne ole kertoneet, kuinka meitä sorrettiin?
Mistä kuvittelette tulleenne ja oikeastiko luulette, että silikonotissit, muovielämä yleensäkin tuo onnellisuuden??
nimimerkillä mihin paeta lapsineen, ettei heistä tule tuollaisia??
Kommentit (11)
otat nyt kyllä liian vakavasti tämän merkkivaateasian. ei kaikki aidit jotka niitä merkkivaatteita ostaa oikeasti perusta elämänarvojaan sille mitä lapsella on päällä, vaan ihan sattuvat pitämään lapsen pukemisesta kivoihin vaatteisiin. sitten erikseen ovat nämä jotka perustavat. mutta yleistää nyt ei tässäkään asiassa kannata.
t. merkkivaateäiti jolla ei merkillä noin suurta väliä ole.
todellakin ap liian vakavasti nämä asiat.
Rauhoitu ja pue lapsillesi päälle ihan mitä haluat. Niin kaikki muutkin tekee. Sitäpaitsi merkkejä on monta, kyllä sunkin pitää jonkun merkkinen haalari sille lapselle hommata jossain vaiheessa. Ei kai se sinulta ole poissa, jos toisen merkki maksaa enemmän kuin toisen? Mitä väliä sillä on?
Vähän menee yli tämä kiihko...
mulle kuinka häntä koulussa aina kiusattiin sen takia kun hänellä ei ollut niitä merkkivaatteita. Minä en tajunnut sitä silloin ollenkaan ja poika ei mulle viitsinyt aiheesta valittaa. Kärsi kiusaamisesta koko kouluajan. Jos olisin sen tiennyt, olisin ihan varmasti ostanut ne merkkivaatteet, rahasta kun ne ei ollut kiinni. En vaan tiennyt mikä kulloinkin oli muodissa.... Arvaa onko lasten maailma julmaa jo muutenkin, ei tollasen vuoksi turhaa tartte kärsiä.
halusi? Etkö kysynyt, mitä hän haluaisi? Kävitte kuitenkin vissiin vaateostoksilla kuitenkin?
mulle kuinka häntä koulussa aina kiusattiin sen takia kun hänellä ei ollut niitä merkkivaatteita. Minä en tajunnut sitä silloin ollenkaan ja poika ei mulle viitsinyt aiheesta valittaa. Kärsi kiusaamisesta koko kouluajan. Jos olisin sen tiennyt, olisin ihan varmasti ostanut ne merkkivaatteet, rahasta kun ne ei ollut kiinni. En vaan tiennyt mikä kulloinkin oli muodissa.... Arvaa onko lasten maailma julmaa jo muutenkin, ei tollasen vuoksi turhaa tartte kärsiä.
Kyllä kaupoissa kierrellessä näkee mikä on muotia.
on ihan aitien syyta. Ei pieni lapsi, tai isa, tieda paljonko joku haalari on maksanut ja onko hieno merkki.
Menkaa aidit itseenne, haluatteko kasvattaa lapsistanne koulukiusaajia?
on ihan aitien syyta. Ei pieni lapsi, tai isa, tieda paljonko joku haalari on maksanut ja onko hieno merkki.
Menkaa aidit itseenne, haluatteko kasvattaa lapsistanne koulukiusaajia?
Oletko se sama, joka aiemminkin jo täällä länkytti samasta asiasta..jolle ei mene jakeluun että hyvä kasvatus (arvot, käytöstavat yms.) ja kauniisiin vaatteisiin pukeminen eivät sulje toisiaan pois.....hohhoijaa..
Oletko se sama, joka aiemminkin jo täällä länkytti samasta asiasta..jolle ei mene jakeluun että hyvä kasvatus (arvot, käytöstavat yms.) ja kauniisiin vaatteisiin pukeminen eivät sulje toisiaan pois.....hohhoijaa..
En tiedä kuka on kirjoittanut mitäkin, mutta itse törmäsin vasta nyt tähän ketjuun.
Aika yleispäteväähän on, että lapset kasvaa kasvattamatta. Ajatelkaapa asiaa edes hieman objektiivisesti, jos suinkin osaatte. Toki lapsista huolehditaan, mutta koska lapsi kasvaa ruumiillisen lisäksi myös henkisesti, saa hän ärsykkeitä kaikkialta, eikä vain "kasvattajilta". Lapsen vanhempiin kohdistuva kiintymyssuhde onkin nykyään yhteiskunnan, sekä jokaisen ihmisen psyko-fyysis-sosiaalisen yhdisteen tuottaman yksilöllisen verkon takia pienessä roolissa.
Melkein tekisi mieli lyödä nyrkkiä pöytään ja huutaa kirosana jos toinenkin, sen verran jo kiuhunut tuo ihmisten pinnallinen elämänkatsomus. Asian subjektiiviselle näkemykselle on selkeitä kantoja, jotka ymmärrettyään ilmentävät yhteiskunnalliset aukot.
Hyvinkin voisi tehdä tutkimuksen siitä, miten esimerkiksi varakkaiden perheiden lasten muodostama sisäinen kouluyhteisö eroaa ns. tavallisesta, kaikille avoimesta koulusta.
Merkkivaatteet... "Ollakko vai eikö olla."
Kaikissa vaatteissa on merkki, mutta nythän on kyse KUULUISISTA ja KALLIISTA merkeistä. Mutta mikä tekee vaatteista "kauniita"? Merkkikö? Vai hinta? Vai se, kun muutkin ihmiset käyttävän juuri kyseisenlaisia vaatteita?
Mielestäni olisi rehellistä sanoa edellisiin ei.
Kyllähän hienoja vaatteita löytyy tavallisista vaatekaupoista. Vai voiko joku väittää vastaan, että Seppälän ja H&M:n vaatteet olisivat rumia??
Ja sikäli mitä hintaan tulee, niin monet markettien "merkittömistä" vaatteista ovat kalliimpia, kuin monen vaateliikkeen tuotteet.
Hemmoteltu, "hienoissa" vaatteissa kylpenyt lapsi, jota KASVATETAAN pukemalla hänet kalliisiin merkkivaatteisiin voi alkaa kärsiä narsismi- ja itsetunto-ongelmista. He voivat purkaa ongelmiaan juurikin kiusaamisena ja ylimielisenä kannanottona mm. vaatteiden merkistä.
Toisaalta nuoruudessa muodostuu myös se ryhmä ihmisiä, jotka ovat kaikkea tätä vastaan; myös itsetunto-ongelmaisia.
Juuri kuulemiani kommentteja:
"Meidän koulussa kaikilla pojilla on merkkibokserit."
"Mulle pinnallisuus on tärkeää."
"Tunnen itseni rikkaaksi, kun mulla on merkkivaatteita."
- Hyvä tulevaisuus ? Empä usko.
Jaa, tämä on vieläpä vauvafoorumi! Sitä paremmalla syyllä saada aikaan ajatuksia jo tässä vaiheessa.
kivaa ja käytännöllistä. Saattaa tulla joku merkkivaate ostettua. Yleensä alennusmyynnit hyödynnetään tarkkaan kalliimpien ostojen kohdalla.
Mutta ei juosta minkään erityisen perässä ja elämästä pyritään nauttimaan rakkaus rinnassa :)
aivan totta! ei merkkivaatteet nin kauheaa ole!!
Lapset ja nuoret ilmaisee itseään pukeutumisellaan ja käytöksellään. On tärkeää kuulua johonkin "ryhmään".
Ikävä kyllä monelle juuri brändi tietoisuus on tärkeää, ihan kuin aikuisillekkin. Mitä sitten, ainahan näin on ollut ja tulee aina olemaan. Ei ne muksut kiusaa vaan vaatteiden takia, aina löytyy syy kiusata tai nostaa itseään ylemmäs muita pilkkaamalla. On ylipainoista, alipainoista, rillipäätä, hörökorvaa, köyhää, porvaria, papin pentuja, neekereitä, mustalaisia...Listaa voi jatkaa loputtomiin. Oli maa mikä tahansa niin lapset haukkuvat ja kiusaavat toisiaan. Turha siitä on laadukkaita vaatteita syyttää:D
Ja niinhän se on, rahalla saa YLEENSÄ laatua. Sitä tuskin kukaan voi kiistää. Lapset jotka pukeutuvat rikkinäisiin likaisiin vaatteisiin kiusaavat samalla lailla kun kalliisiin puhtaisiin vaatteisiin pukeutuneet. Aihe vaan on eri. Vaikka siitä kuinka puhutaan niin kai tuo kiusaaminen kuuluu kasvamiseen ja ihmisenä olemiseen. Täytyy oppia yhteiskunnan säännöt ja tulla toimeen sillä mitä on sattunut saamaan. tasan ei mene onnen lahjat, mutta ei se pelkästä rahasta ja vaatteista ole kiinni.
mulle kuinka häntä koulussa aina kiusattiin sen takia kun hänellä ei ollut niitä merkkivaatteita. Minä en tajunnut sitä silloin ollenkaan ja poika ei mulle viitsinyt aiheesta valittaa. Kärsi kiusaamisesta koko kouluajan. Jos olisin sen tiennyt, olisin ihan varmasti ostanut ne merkkivaatteet, rahasta kun ne ei ollut kiinni. En vaan tiennyt mikä kulloinkin oli muodissa....
Arvaa onko lasten maailma julmaa jo muutenkin, ei tollasen vuoksi turhaa tartte kärsiä.