Pian 9v. täyttävä poika kävi tänään mitattavana terkkarilla. 123,3 cm 20,1 kg.
Arvatkaa mitä terkkari oli kirjoittanut paperiin noiden mittojen lisäksi?
Kommentit (16)
luokallaan on yksi poika samaa kokoluokkaa. Kerro mitä paperissa luki.
että poika on kasvanut hyvin pituutta ja paino on noussut tasaisesti.
Taisi olla eka kerta kun terkkari pojasta noin sanoo, aina on ollut niin kitukasvuinen. Taitaa edelleen olla luokkansa lyhimpiä vaikka on vanhin.
ap
'Iloinen, terve koululainen'.
t kohta 9v 140cm/27cm pojan äiti (jonka koulussa ei ole terveystarkastuksia..)
oli 6 kk sitten 125,5 cm ja 25 kg.
siis ihan ylimääräinen pituus- ja painokontrolli, kun viime vuonna lääkärintarkastuksessa oli niin kitukasvuinen kuulemma :)
ap
Ei kyl näytä yhtään pullukalta. Liikkuu paljon ja harrastaa urheilua.
Arvatkaa mitä terkkari oli kirjoittanut paperiin noiden mittojen lisäksi?
Hauskinta oli kun terkka sanoi tytöstä kouluumenotarkastuksessa, että pitkä ja hoikka tyttö.
Nyt oli lappuun kirjoittanut, että tasaisesti etenee. Ikinä ei ole lyhyeksi tai pieneksi moitittu, saati kitukasvuiseksi.
Tyttö on luokkansa toisiksi lyhin.
Olisi kiva tietää äidin mitat 170/90 -hoikka?
Ei ulkonäön, vaan terveyden vuoksi pitää kiinnittää huomiota.
Minä aikuinen nainen olen 55kg, 9 v on todellakin liian painava jos 50 kg.
On todella roteva ollut pienestä asti. Tarkistin just mitat ja olivat liki 150cm ja 49kg :)
Liikkuu koko päivän aamusta iltaan. Monia urheiluharrastuksia yms. En sit teidä missä ne kilot on. AaPeen lapsi on kyllä melkoisen pieni.
Näin on sanottu ihan kun olin itse huolissani et turhaan huolehdin. Ruokavalio meil on kunnossa. Sitä en ala tässä ruominaan vaan ihmettelen edelleen et on tyyliin 10v ja 120cm muksuja :O
Äiti on 164/65 ja isä 166/70
Olisi kiva tietää äidin mitat 170/90 -hoikka?
Ei ulkonäön, vaan terveyden vuoksi pitää kiinnittää huomiota.
Minä aikuinen nainen olen 55kg, 9 v on todellakin liian painava jos 50 kg.
Meidän pian 9 v tyttö on 142 cm ja n. 35 kg ja näyttää vähän pullukalta, masua on. Vaikea uskoa, ettei 50-kiloisella olisi. Herkut tarkkailussa, urheiluharrastuksia löytyy.
on 143 cm ja 28 kiloa.
Tosi harteikas (uimarin ylävartalo), mutta muuten hoikka.
Hämmästyttää, kun pitää nimitellä "kääpiöksi, luikuksi, pulskaksi, hujopiksi" jne. Eri asia tietty, jos on runsas lihavuus tai alipainoisuus tai kasvussa vakavaa ongelmaa, mutta niihinkin saa apua neuvolasta, eikä av-mammojen päivittely siihen auta. Mutta suurin osa lapsista mahtuu käyrästölle, oli sitten pulleampi, laihempi, lyhyempi, pidempi.
Kerro nyt..