Oliko sinulla lapsena/nuorena Jopo vai Tunturi poni?
Itse olisin halunnut tuon ponin, mutten koskaan saanut :(
Nyt kun Jopot näyttävät olevan kovassa huudossa ja tulleet takaisin, niin tehdäänkö noita Poneja enää?
Kommentit (26)
Mikä lie merkki ollut. Sen jälkeen oli Nopsa ja sama pyörä on vieläkin käytössä...
Isoveljen vanha, hyvin kulki. Nykyajan lapsille pitää olla kaikille omat, tytöille pinkit ja pojille siniset.
sain keltaisen Tunturi Ponin.
Vitosella sain sitten 5-vaihteisen Terässiipi merkkisen polkupyörän.
jostain vanhempien kätköistä löytyy varmaan edelleen :)
On vielä vanhempien luona, oma lapsi ajelee sillä kesäisin. Kaipaisi vähän maalia ja ehkä muutenkin restaurointia..
ja muutama vuosi myöhemmin 24" oranssin punainen poni
Ensin 16" apurattailla ja sit isompi, oisko ollu 20".
ja sitten nuoruudessa sotkin metallinvihreällä start familyllä. Oli silloin 70-80 luvulla kai joku yleinenkin merkki.
sellainen keltainen pyörä, jos muistan oikein se oli "Joponen" eli sellainen ensimmäinen pikkupyörä, en muista noita tuumia. Siinä oli liikennemerkit tarrana siinä rungossa ja pitkänomainen satula, jota pihassa haukuttiin "jätkien satulaksi". Ihana isäni vaihtoi siihen saman tien tavallisen "tyttöjen" satulan. Opin sillä ajamaan ilman apupyöriä joskus 5-vuotiaana.
Sitten sain metallin vihreän Tunturi Ponin, joka kuitenkin varastettiin myöhemmin. Siten taisin saada 3-vaihteisen Nopsan :)
Minulla oli nuorena Jopo, mutta kun piti siirtyä eteenpäin niin ostettiin Poni. Molemmat olivat mahtavia pyöriä!:D
Mulla oli Poni. En muista väriä. 70-luvulla.
Lila Poni, valkoisella satulalla ♥
Mutta ei se ollut meidän lasten, meillä oli omat pyörät, vaan se oli isän. Mutta kyllähän sillä kaikki vuorollaan ajoi kun oli niin mukavan kokoinen.
Mulla oli tummanvihreä Tunturi Poni. Nyt tytöllä musta Jopo. Ja kyllä Poneja tehdään edelleen, näin ihanan kirkkaan pinkin Ponin ja siihen samanvärisen "pottakypärän"...
Mutta kolmannella luokalla sain 3-vaihteisen Helkama Kaunottaren ja se vasta oli pyörä!
samoja retroponeja tehdään kuin jopojakin
tummanvihreä Poni. Siskolla oli keltainen ja veljellä sininen.