Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusien suksien ostosta

Vierailija
20.09.2010 |

Olen päättänyt aloittaa hiihtämisen kunhan talvi saapuu tänne pohjoiseen, mitä minun tulisi ottaa huomioon suksia ostaessani, onko järkeä ostaa aluksi käytetyt ja miettiä sitten uusien hankintaa kun ensin vähän harjoittelee? Kannattaako ostaa voideltavat vai semmoiset jotka eivät vaadi voitelua? Mitä tarkoittaa pohjan pituu 27 cm? Kuinka pitkät ne sukset ja sauvat pitäisi olla jos pituutta on 170 cm?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painolla ainakin on merkitystä suksien suhteen.

Vierailija
2/3 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyistä suksista on luultavasti ominaisuudet jo menneet. Ite ostin viime talvena semmoset mikropohjasukset joilla voi hiihtää pertsaa eikä tarvi voidella. Niillä on ollut helppo ja mukava hiihtää vaikka eivät ole luistoltaan hyvin voideltujen veroiset.

Olen 174 ja sukset on 198, sauvat 145.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden pitää olla sopivanpituiset ja sopivan jäykät, jotta juuri sun painollasi potkaisevan jalan pitovoideltu kohta ottaa kiinni latuun mutta liukuvan jalan pitovoideltu kohta ei ota. Tätä taas ei säätele suksen pituus, vaan pituuden ja jäykkyyden suhde.

Käytetyt voi hyvin ostaa, jos sulla on joku, joka osaa katsoa että ne on sulle sopivat. Esim urheilukaupoissa on joskus tarjolla käytettyjäkin. Mut ei ne paljon maksa uutenakaan joten itse ehkä ostaisin uudet mut vähän edullisemmat.

Kannattaa ostaa itse voideltavat sukset, mut sä voit alkuun voidella niitä vaikka niillä teippivoiteilla, jos voitelu ei muuten ole ihan sun taiteenlaji.

Pohjan pituudesta en osaa sanoa, en tajua mitä toi vois tarkoittaa.