Sain hetki sitten Kelalta lyhyen puhelinsoiton,
jossa virkailija ilmoitti lyhyesti: mä hylkään kuntoutushakemuksesi, heippa. Hain kuntoutusta B-lausunnolla hankalien jalkojen hermo ja lihassärkyjen takia. Nyt puoli vuotta vaikea tilanne, kohta lainaan rollaattorin, että pääsen liikkumaan ja ikää on 50 v. En tiedä miten tästä eteenpäin pitäisi porskutella, omat keinoni yhtä vähänä kuin lääketieteen edustajien. Olen kysynyt mistä säryt johtuu, vastaavat että kuuluu taudin kuvaan. Kysyin että mikä tauti, vastaus oli: tutkitaan
Kommentit (3)
joka asiasta saa tapella! Nykyisin jos mulle tulee vaikka kotiin kirje kelalta niin ensimmäisenä pamahtaa otsalle kylmä hiki et uskaltaako sen edes avata! Aina on jotain kielteistä päätöstä, oikaisuvaatimusta yms..
tulokseen, että kyseessä on krooninen kipuoireyhtymä, joka taas ei Kelan mielestä ole mikään sairaus. Siihen loppuu vähäinenkin rahantulo. Vielä puuttuu, että Kelalla olisi "palvelu" viedä nurkan taakse ja lopettaa kituvat...
Ja kyllä, koettu on.
sitten uutta hakemusta kehiin. muista että lääkärinlausunnossa pitää selkeästi sanoa, että sä arvitse kuntoutusta JA HYÖDYT SIITÄ. Saatat jopa päästä takaisin työkykyiseksi (kukaanhan ei tiedä, pääsetkö oikeesti, mutta saatat!)
Särkyihinhän kelan tuki ai vaikuta. Toivottavasti löydät muuten avun.