***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Nou hätä, täällä on kaikki tunteet sallittuja;-) Menkööt hormonien piikkiin, hih.
Minä kerroin silloin alkuun (vuosi sitten) kun aloitin hedelmöityshoitoja aika monelle. Mutta nyt näitä kahta viimeisintä en ole kovin monelle kertonut. Varsinkin tuo tuoresiirron negan jälkeen petyin niin pahasti pariin kaveriin, etten tästä passista ole kertonut kuin kahdelle parhaalle kaverille. Vaikka olen tosi avoin ja pulputan yleensä kaikki asiani kaikille niin nyt olen kokenut raskaaksi puhua negan aiheuttamasta pettymyksestä. Varsinkin kun kuuntelijoilta ei tunnu paljon ymmärrystä heruvan. Niinpä päätin, että kerron sitten muille kun on jotain oikesti kerrottavaa. Mutta tosiaan halkeisin omiin tuntemuksiini jos en kellekään kertoisi.
Ei vaan osaa vielä irrottaa napanuoraa tästä kuumeilupinosta, hih!
Evelina: Niin, eikait sitä tosiaan voi enää ovuloida, jos on jo raskaana. Tässä muuten muistin sellasen asian, että muutamalla tuttavalla on tullut just noita pahoinvointioireita ennen ovista, ovat melkein kuin raskausoireet. Mutta mites sun niskat/selkä voi? Jos ne on jumissa, nii siinäkin on just tota ällötystä ja huimausta. Itellä tällä hetkellä niin pakissa, että kipeää teki, ko mies hieroi selkää lauantaina ja on muuten vieläkin aivan hellänä hieronnasta.
Basse: Mulla alko se "märkyys" aika pian oviksen jälkeen, mutta nyt en kyllä muista, että mones päivä, mutta varsinkin ennen menkkojen alkamispäivää se lisääntyi huomattavasti. Että testailemaan vaan :D
Aamupuuro: Kyllä noi krampit on yleisiä alkuraskaudesta ja sitten toinen mikä on niin, sellaset repäisykivut, ko yhtäkkiä vaihtaa asentoa.
Mites Piuliina - testailitko kesken työpäivän? ;)
Meibi: Hei, elä sie nyt tollasia ees aattele, etteikö sun asiat täällä kiinnostai. Tottakait! :) Ja kyllä toi huimaus on yks oire raskaudesta. Ja kuten Aamupuuro kirjoitteli, nii mullahan noi 3. ja 4. on tulleet plussana tosiaan vasta 2 viikkoa siitä, ko menkkojen ois pitänyt alkaa. Muutama päivä ennen plussaamista vein labraankin pissanäytteen, joka oli nega. Eli mulla tuolloin nousi toi hgc hirveän myöhään tai sitten mun ovis oli tosiaan oletettua myöhemmin.
Ja voi höh, ko täti löysin Kirv@n :( Mutta sulla on todella positiivinen mieli asian suhteen, että nyt pääsee taas eteenpäin. Halauksia!
Ja tänne ei ihmeitä tällä hetkellä - oireilu on helpottanut, mitä nyt väsymys on ollut eilen melko rankkaa. Ja sitten mie tavoistani poiketan halusin happoja. Oli siis pakko saaha limsaa. Aah, ko ne hapot oli hyvää :DDDD Ja jostain takaraivosta kumpuaa sellanen, että haluttais jotain syyä, mutten vaan tiiä mitä. On tääkin ongelma. Veskissä saa nyt ravata melkosesti ja huomasin sellasenkin seikan, että hieman on aah ihanaa (NOT!) ummetusta.
Niin kuinaj mainitsi, ei osaa täältä olla pois.. :) hengessä mukana.
Ite soitelin ultra-aikaa, ens tiistaina menen kun oli niin oudon lyhyt se viimeinen kierto. norm.28 nyt 20. ja valemenkat ei voinu olla kun olin testannut tyylipuhtaan negan. Ja tosiaan se plussa pärähti nyt tooosi aikaseen sillon 2+6.. saa nähdä mitä siel näkyy..jännittää, pelottaa.. ei kovinmukavat muistot viime kerrasta vaan ei kai se auta kuin uskoa ja luottaa että jospa se ei salama kahta kertaa löisi samaan paikkaan.
Plussatuulia kaikille ja plussanneet alkakaa voimaan paksusti :)
Lumikukka 3+6
Meibi; Anteeksi myös omasta puolestani jos tunnet joskus jääneesi huomiotta, ei ole ollut tarkoitus. ;( Mutta kuten Evis sanoikin, joskus tuo toinen ikkuna ei ole auki, ja tulee vastattua vaan edelliseen viestiin, tai sitten oma napa kutkuttaa liikaa ja joku/jotkut jäävät huomiotta, vaikka ei pitäisi. Meitä todella kiinostaa mitä sinulle kuuluu! :)
Kirva; Halaukset tädin tulosta, mut onnea epätietosuuden loppumisesta! Tulipas sitten sullakin pitkä kierto :-O Onnea uuteen kiertoon! :-)
Niin ja Meibikös se kyseli tosta että kelle on kerrottu yrittämisestä :) Oon kertonut muutamalle ystävälle, pää halkeaisi tosiaan jos ei kellekkään kertoisi! Mut muille sitten aikanaan, varmaan kun maha alkaa näkyä tai keskenmenon suurin riski on mennyt.
Ihanaa kun käytte täällä Amalia ja lumikukka! Annatte energiaa ja uskoa uuteen yritykseen, kiva jutella muutenkin, jätetään napanuora paikoilleen! ;)(Enhän minäkään tänne pinoon enää edes kuulu;))
Nyt ihan pikkasen omaa napaa ennen lähtöä :)
Ei oikeastaan kyllä mitään uutta, valkkaria ei tullut enää illasta niin paljon, sen tulo on nyt tasottunut, vaikka välillä tuleekin vähän enempi.. Tissit on niin kipeet ettei juoksemista voi kuvitellakkaan, selkä myös jomottaa taas, taitaa tulla täti, selkä meinaan taitaa tehdä tätä aina viikkoa ennen.. Mut katsotaan nyt loppuun asti! :-)
Miten muiden selät voi? Entä muut olot? Kukkuu? hihi.
-Halauksin Pikku Basse kp 19/24-32
Meibi: Kyllä kinnostaa muakin :) Koskas saat niitä tarkempia tuloksia sieltä lääkäristä?
Mä olen kertonut meidän äidille, muutamalle kaverille. On ollut tarkoitus olla ihan hiljaa, mutta en sit oo pystynytkään :) Eveliinan kanssa samoilla fiiliksillä että on pakko kertoa. En pystyis pitää tätä kaikkee sisällä.
Tsemppiä lumikukalle ultraan!! :)
En sitten testannut eilen kesken työpäivän, maltoin oottaa aamupissiin. Tulos oli silti nega. Mun mielestä se tetsi tais olla herkkä, First signal. Kokeilin uutta testiä väälillä. Onko muilla kokemusta? Nyt alkoi se toivo hiipumaan ja mieli masentumaan, huoh :( Mutta mulla nyt on vielä tuolla kaks testiä + digi. Digi on sitten joskus sen haamun varmistukseen. Aattelin oottaa nyt torstaille jolloin odottelen menkkoja ja sit loppuviikolle.
Pettynyt Piiu (toivoin ees ihan haaleeta viivaa, jotta ois toivo pysynyt korkeella)
Täti kurvasi ajallaan paikalle. Sitten vaan hyppy elokuisiin. Oikeastaan ei harmita yhtään. Nyt voi hyvillä mielin juhlia pikku-jouluja ilman selittelyjä ;) Ja nyt oli taas kierto se tuttu 27 päivää ja oivottavasti on jatkossakin.
Solina kp1/27
mutta ihan vielä ei taida olla siihen aihetta...
Tänä aamuna tein cittarin halpis testin enkä saanut siihen edes haamua enää.
Joo,tiedän että ne ei ole kaikista parhaita testejä ja tiedän senkin,että dpo päivät on vasta pieniä,mutta david testiin su kuitenkin sen haamun jo sain...huoh..
Eipähän se auta kuin odotella näiden hitaiden päivien eteenpäin raahautumista...
Meibi:täällä paras ystäväni tietää yrityksestämme ja muutama hyvä ystävä siitä,että kuumeilen.
En ole katsonut aiheelliseksi alkaa kaikille kertomaan, kerrotaan sitten joskus jos ja kun on oikeasti iloisia uutisia kerrottavana :)
Kovasti lähettelen tsemppejä Lumikukalle ultraan!!
Ja pahoittelut Kirvalle tädin saapumisesta.
Minny kp27/37-39 yk4 dpo10
(taitaa mennä kurkkimaan herkkiä testejä tilaukseen...)
Basse ja muut, te ootte ihania palstailijoita, koska yleensä jaksatte kommentoida oman napanne lisäksi muidenkin kirjoituksia. Mua hämmästyttää sellaiset tyypit, jotka eivät kirjoittele täällä mitään, mutta käyvät ilmoittamassa että plussa on tullut. Toki se heille suotakoon, mutta jotenkin se tuntuu hassulta. :)
Piiuliina: minä olen testaillut muutaman kerran niillä First Signal testeillä. Negaa olen saanut, mutta niin myös kaikilla muillakin... Mutta älä anna masennukselle vielä valtaa. :)
Solina: itsekin haluaisin saada nopeasti varmuuden asiaan, koska perjantaina olisi ekat pikkujoulut. Olen niitä jo monta kuukautta järjestellyt ja hehkuttanut, joten plussan tullen pitäisi keksiä joku tosi hyvä tekosyy juomattomuudelle. Mutta jospa se täti kohta tulisi, tai se plussa.
Minny: toivottavasti aika kuluu nopeasti uusiin testauksiin. Toivotaan parasta!!!
On: raahasin itseni ani varhain sinne labraan. Siellä otettiin verikoe ja kysäisin sitten samalla, että mitäs kaikkea minulta testataan. Kävi ilmi, että lähes kaikki muut paitsi se raskaus. Oli kilpirauhasta, sokerit, perusverenkuvat jne. Olin ihan hämmästynyt ja labran nainen arveli, että olisiko lääkäri ehkä unohtanut raskaustestin. Tosi kiva. No, lääkäri soittaa minulle huomenna, täytyy kysyä asiaa.
Tekisi mieli tehdä testi, mutta en haluais "tuhlata" niihin enää yhtään rahaa. Katsotaan nyt mitä lääkäri sanooo huomenna. Mitään oireita en ole havainnut.
MeiBi kp 40/28-32. Ja esikoista yrityksessä.
Enpä ole tähän pinoon hetkeen kirjoitellut, mutta kurkkimassa käynyt ja hitsinvitsit mitä täällä olikaan tapahtunut muutamassa päivässä!
Hurjasssssti onnea plussaneille! Teitähän on vaikka kuinka monta! Toivottavasti vielä jännäävätkin saavat vahvemmat viivat tai muuten selvyyden pitkälle kierrolle.
Plussatsempitykset kaikille,
Vilho (esikoisen yk 9 jatkuu muissa pinoissa)
Kurkkimassa ja tosiaan, vielä täällä saapi jännätä! :)Peukkuja! Onnittelut plussanneille, teitä tosin näkyi jo tuolla toisella puolella, mutta en tainnut muistaa onnitella... *nolona*
Basbartuu: Nuo vuotelut kuulostaa lupaavalta...
MeiBi: Onpas jännä, ettei testeissä ollutkaan raskaustestiä. Pitkälle on kyllä kiertosi venynyt. Laitahan tietoa, mitä tohtori tuumasi.
Käyn kyllä kurkkimassa edelleen, kun pidätte jännityksessä.
Missä kaikki on??
Meibi: Mitenkäs siellä lääkärissä, otttivatko myös sen raskaustestin?
Entäs lumikukan ultra, miten meni? Tuliko hyviä uutisia? :)
Harmi Solina että täti tuli, mutta kiva että olet silti hyvillä mielin. Tsemppiä ensi kiertoon!! Luulenpa että seuraan perässä..
Minnylle myös peukut pystyssä että se plussa tulee uudestaan!
Itelläni menkat alkamassa, varmaankin huomenna. Tästä tunteesta ei voi etehtyä :( Mä niiiin toivoin ja luulin.. Höh! Noh, aattelin kuiteski aamulla testaa jos kerkiän.. Taidanpa alkaa taustailee jo elokuisia.
Plussia muille ja paljon!!!
Piiu kp27/26-29
...että oisko täällä uutisia? :)
käyn täällä kurkkimassa oisko kellään jotain uutisia. Hiljaista taitaa olla. No tyyntä myrskyn edellä..toivottavasti kuitenkin aurinkoista myrskyä tulossa elikkäs niitä plussia.
Täällä päässä ollaan siis ihan innoissaan tuosta lumesta, ainut harmi että koira taisi syödä ainoat talvikengät .. IIK! :)
Miten täällä nyt näin hiljeni? Huhuu?
Meibi tosi outoa kyllä etteivät sulje pois raskaudenmahdollisuutta, kun yrityskin on päällä ja täti myöhässä :-O
First signal ei saa kehuja täältä, näyttänyt mulle viivan paikkoja ja tommosia, en oikein tykkää.
Mut mitä, - onko kaikki nyt plussanneet eilisen aikana ja pitävät meitä täällä jännityksessä?!
Nyt tulee nopeasti vain omaa napaa, sorry. Eilinenkin meni sellaisessa huiskeessa, etten ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Lääkäri soitti ja sanoi, että kaikki on ok, eli testeistä ei löytynyt syytä huimaukseen. Kysyin sitten raskauden mahdollisuudesta, niin se totesi vain, että sen suhteen kannattaa nyt odotella rauhassa! Ja siinäpä kaikki. Onko sitten niin, ettei työterveyspuolella saa "turhaan" testailla raskauksia vai mikä juttu tämä oli. Huimausoireet ovat helpottaneet, mutta edelleen esim. tuolilta noustessa iskee kova huimaus.
Aion tehdä huomenna aamulla testin ja jos se on nega, niin sitten tämä on vain pitkäksi venynyt kierto. Plussan pitäisi varmastikin näkyä edes haamuna. Ja toisaalta en tuntenut tässä kuussa ovisoireita ollenkaan, joten sekin voisi selittää tätä kiertoa.
T. Meibi kp 42/28-32
Minulla on ultra ensi viikon tiistaina. Voi että kun oiskin jos nyt ollut. Piinaavia päiviä.. hirveitä unia näyttelee.. kai sitä alitajunnassa pelkää niin paljon pahinta. No, ei auta kuin ootella. Huonoa oloa edelleen, iltaisn pahenee jaon mentävä aikaisin nukkumaan kun ei voi olla valveilla.
Joskus olen testannut first signalilla ja sain haalean, haalean viivan, vaan mensut alkoi. Nyt testasin sillä pregcheckillä eka ja siihen tuli haamu ja siitä vaihtelin testejä melkein päivittäin tesasin, aina vain vahvistui ja lopuksi digillä. Hullua joo, mutta ei meinannut uskoa millään :D
Lumikukka 4+2
Meibi; Hyvä ettei löytynyt mitään vikaa verikokeista, mut harmi ettei huimauksen syy silti selvinnyt :-O Erittäin kummallista toimintaa kyllä lääkäriltä, ettei ole pois sulkenut raskautta, mulla ei ole kyllä kokemusta noista työterveyslääkäreistä, että onko niillä yleensäkkin tapana toimia noin. Luulisi että ei :-o Noh, toivottavasti huomenna oot jo viisaampi ja testi näyttää plussaa! *Peukutan* :)
Lumikukka; Tuuthan heti kertomaan miten ultrassa meni ? Toivon ja peukutan ja uskon että kaikki on hyvin! Toivottavasti ultran jälkeen olos parantuu ja saisit nähdä kivojakin unia : ) Kaikkea hyvää sinne, ja massuun myös halauksia!
Miten Evis jaksaa? Jännittää sun puolesta huominen hirrrrmusti ! JEeeee!
Mitäs Piuliina? Tuliko täti vai plussaa??
Minny? Onko plussa tikussa??
ON: Tänään heräsin flunssasena, repäisyjä oikeella puolella välillä noustessa ja sen jälkeen aivastaessa/yskiessä, mut ei aina. Jännää, HUOMENNA TESTAILEEEE, JEEE
-Halauksin pikku Basse, kp 21/24-32 (dpo7 joten kierto luultavasti 24-28kp) HUOMENNA TESTAILEEEE; JEE!
Meibi: Hyvä että kaikki ok. Toivottavasti saat aamulla sen plussan!
Ja samoin Basselle toivon huomenna sen plussan
Peukutan teille molemmille :)
Ja eveliinalle tsemppiä matkaan huomiseen siirtoon. Tää on nyt se :) *peukuttaa*
Joo testailin aamulla, negaa. Menkka tuntemuksia mahassa ja jotenki en tästä fiiliksestä erehy. Ja kun mulla on kohtu niin takana niin vessassa käynti (kakkosella) sattuu mahaan. Ja samoin kun pierettää (soriii :)) niin saattuu/tuntuu vähän mahassa. Ja jos oisin raskaana ni luulisin että jotain olis näkyny testissä, huoh. Vaikka onhan niitä ihmeitäkin tapahtunu, mutta jotenki en usko että minun kohalle sattuis.
Plussia teille kaikille muille ja PALJON!!!!!!!
Piiu kp 28/25-31 yk 7
Basse: voi toivottavasti sulle tulee testailusta mukavia tuloksia! Peukut pystyssä täällä!
Lumikukka: hauskaa, että kun jotain oikein kovasti toivoo, niin sitä ei sitten millään meinaisi uskoa todeksi. Tosin juttelin eilen yhden ystäväni kanssa, joka ei ollut eilen tehnyt yhtään raskaustestiä, koska oli tiennyt varmaksi olevansa raskaana... Meitä on moneksi. :)
Piiuliina: älä luovuta vielä. Jospa se täti ei tulisikaan.
Eve: aivan älyttömästi tsemppauksia ja onnea siirtoon!!!
On: no niin, testi tehty ja puhdasta negaa se näyttää. Valaiskaapas minua enemmän asioista tietävät, että voiko tämä olla nyt sellainen ovikseton kierto, kun venyy? Muistan jonkun täällä sellaisesta kirjoittaneen. Enpä olisi uskonut, että joskus vielä odottaisin näin kovasti kuukautisia.
No, jospa se täti pian tulee, varsinkin kun saan ensi viikolla ajatukset pois tästä kaikesta arjesta. Jään tänään viikoksi lomalle ja lähden kiertelemään Saksan joulumarkkinoita. :) Tietysti tulva iskee reissussa, mutta ei haittaa. Taidan tästä hiljalleen siirtyä kirjoittelemaan myös tuonne elokuisiin.
t. MeiBi, kp 43/28-32. Kaikesta huolimatta ihan onnellinen. :)
No enpä tosiaan voi väittää, että itsekään olisin kaikki huomioinut tekstissäni. Anteeksi aiempi tilitykseni. :(
Oletteko muuten kertoneet vauvahaaveistanne kenellekään? Itse en ole kertonut kuin yhdelle työkaverilleni, joka on myös hyvä ystäväni. Välillä tuntuu, että ehkä helpottaisi, jos tämän asian saisi jakaa jonkun muunkin kuin puolison kanssa. Sitten toisaalta taas ajattelee, että on tämä sen verran henkilökohtaista, etten haluaisi muiden tietävän etukäteen.