Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***Heinäkuiset 2011***

20.09.2010 |

Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!

Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.

Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.

Kommentit (755)

Vierailija
701/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minny: Sä voit käyttää mitä tahansa netin laskuria, annat vaan sellaisen menkkojen alkamispäivän sinne, joka on 2 viikkoa ennen sun ovista. :) Tai sitten LA:n voi laskea myös itse, lisäät vain ovispäivämäärään 266 päivää.

Ja onnea myös sinulle haamusta! :)

Ja kuka se olikaan, joka kyseli tuota kohdunnapukan sormeilua (en löydä sitä viestiä nyt millään)? Juttuhan menee niin, että kädet pestään ja sitten sormi emättimeen ja tunnustelemaan. Vaikka taitaa olla aika turhaa puuhaa tuo, kun siitä ei kuitenkaan voi paljoa sanoa, mitä se sitten tarkoittaa, miltä napukka tuntuukaan.

ON: Tässä alkujärkytyksestä selvittyäni rupesin ihmettelemään, miten normaali olotila mulla on. Jos ei tuota haamua olis tullu, en mitenkään voisi arvata olevani raskaana. Tietysti on ihan mukavaa, ettei oo paha olo tai muuta, mutta ...

Koitan laittaa tähän vielä kuvan tuosta haamusta, niin saatte kommentoida.

t. Aamupuuro

Vierailija
702/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuliina: Tuon apteekin oman herkkyys on muistaakseni 25. Herkkiä testejä (herkkyys 10 tai 12,5) saa ostettua myös apteekista, tai sitten esimerkiksi netistä. Itse käytän mammaksi.fi -palvelua, mutta noita on paljon muitakin.

Aamupuuro: ONNEA! Tosi upea juttu! :) Paljon tarrasukkia ja liimaa matkaan! Tuo sinun kuvasi on kyllä jo enemmänkin ihan selvä plussa kuin haamu!

AmaliaJoel: Onnittelut vielä sinullekin! Pakko se on nyt miehesikin uskoa, kun oikein suomeksi näytöllä lukee. ;)

Minny: Onnea haamusta (plussasta)! En ole itse koskaan saanut haamua (tai edes roskishaamua), joten mulla on suuri luottamus niiden oikeellisuuteen! :)

ON: Aloin sitten eilen illasta alkaen vihdoinkin löytää niitä _oireita_, joiden puuttumista ihmettelin. Eli selviä "menkkamaisia" mahakipuja ollut eilisestä lähtien. En kyllä tiedä, voivatko ne liittyä raskautumiseen (eikös kaikki puhu aina nipistelystä, ei menkkamaisista kivuista?), tädin pitäisi tulla kylään vasta lauantaina. Outoa tuo kipuilu tässä vaiheessa kiertoa joka tapauksessa on. Lisäksi on tullut jatkuva jano. Muuten ei ihmeempiä. Ihan pirteä olo. Tänä aamuna testasin tyylipuhtaan negan herkällä testillä. :( Mutta olihan se vielä tosi aikaistakin.

t. Usva kp 21/25-27, dpo 9/14, yk4, esikoinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
703/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on niin niin selkeä plussa, onnea!

voi apua kun mua on etonut jo kolmatta päivää enkä ole mielestäni syönyt mitään epäsopivaa eikä voi johtua pregnylistäkään kun alkoi jo ennen sitä. Yöks, ihan hilkulla että tarttee mennä kohta halaamaan pönttöä. Ihanaa tämä naisen elämä kaikkinensa.

Aurinkoista päivää kaikille!

Vierailija
704/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis r-testi on eiliseltä nega. Itsekin aloin epäillä sitä ja siksi tein sen halpistestipakkauksen mukana tulleen r-testin. Liuskatestillä siis puhtoinen nega. Mutta kyllä on edelleen vahva tuo ovisplussa. Uskoako noihin halpatesteihin? Kivut kyllä ennallaa, juilii jalkaan saakka oikeella puolella, suoliluu särkee jne. tarttee vissiin ostaa muita o-testejä? Digi on ainakin selvä, samoin ennen käyttämäni. Mulla on siis tosi säänöll. kierto ollut melkeen menkkojen alkamisesta saakka (jolloin siis 12v), pitkä kierto. Kaksi kertaa viimeisen 5 v aikana ollut kierto 22 ja toisen kerran 25. Joten tästä voisi tulla 3. kerta?) Mä en enää kohta usko mihinkään. Ja kohta mä todella teen jonkun sairaan herkän r-testin perään. Vaikka kyllä se nega aika varmaa on!!

Teille peukkuja ja tsemppiä ja plussatuulia. Ihanaa.

ILTIS kp 6. /36-38

Vierailija
705/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kanssasisarille plussista. Täällä tuli iloinen yllätys aamulla kun apteekin testiin pärähti oikein komea viiva. Olin niin varma perjantain vatsan vääntelyn jälkeen että täti tulee pian kylään, mutta eipä onneksi tullut. Esikoinen sen sijaan ilmoitti tulostaan. Olen onnesta ymmälläni. Mitään raskausoireita ei ollut, mikä vielä entisestään suurensi aamuista yllätystä.

Nyt kullan kainaloon, mukavat loppuillat kaikelle.

Vierailija
706/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, lisää plussia!

Minny - kyllä se haamu siitä vahvistuu vielä :) Ja ite oon käyttänyt www.vau.fi sivulla olevia laskureita, löytyy vasemmasta reunasta etusivua.

Aamupuuro: Aivan selvä plussa toi on, suuret onnittelut :) Ja kyllä ne olot kerkeää vielä tulla, yleensä tulee viikolla 6-8, kun alkaa istukan toiminta.

Usva: Mulla oli kans muuten hillitöntä janoa muutaman päivän ja joku viisas on senkin sanonut olevan r-oire. Nyt peukut täällä pystyssä bd

Evelina: Miten jos siekin tekisit raskaustestin? Jos kuulutkin siihen joukkoon, jolla on yhet menkat, vaikka olisivatkin raskaana.

Inksutus: Onnea plussasta sinnekkin :D

Ja nyt vielä loputkin plussaamaan :D

Me käytiin tänään appelassa syömässä ja kerroin sitten miehen isälle ja tän avokille, että oon raskaana (en oo ees omalle äitilleni vielä kertonut enkä kerro vielä pitkään aikaan). Meillä on avoimet ja hyvät välit, joten halusin heti kertoa heille. Itellä kun on ollut viime aikoina hieman ongelmia ton mun paniikkihäiriöni kanssa, nii he ovat olleet apuna mulle. Mutta nytpä sitten selvisi miksi oon oireillut, kun raskauden alussahan heittää hormoonit sekaisin ja se vaikuttaa tohon paniikkihäiriöön, vaikka mulla onkin ollut lääkitys käytössä. Ja pitihän se parille parhaalle kaverille heti myös kertoa ;)

707/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi itsellänikin mielessä et josko voisinkin olla raskaana. Mutta ei kai raskaana ollessa tule uutta ovulaatiota? Ja torstainahan kävin ultrassa niin kai lääkäri olisi nähnyt jos siellä jotain pikkumyyn alkua olisi ollut. Ja muodostuuko raskaana ollesssa uusia rakkuloita? Minullahan oli yksi 16mm. En voi nyt testata r-testillä kun pistin eilen pregnylin ja se antaa plussaa joka tapauksessa. Sen vaikutus voi kestää lähes viikon. Voi oisinpa tajunnut testata perjantaina, tyhmä minä. Mähän testasin puhtaan negan vielä oisko ollut neljäntenä vuotopäivänä varmuuden vuoksi kun menkat oli niin oudon niukat. Mutta siis luulis et lääkäri ois tosiaan nähnyt jos siellä jotain on.

Kai mun nyt pitää vähentää tota ah niin ihanaa kahvia kun varsinkin sen jälkeen tulee ällö olo.

Kivat vaan kun huomenna alan laittaa taas lugeja siirtoa varten ja jos nyt sattuisikin olemaan niin onnellinen tilanne et voisinkin olla raskaana niin onkohan noista lugeista jotain haittaa? No tää on niin tätä, entä jos ...toiveajattelua vaikka järki todellakin sanoo, etten voi olla raskaana. Mutta kohta olen prkl...

Vierailija
708/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille plussanneille! mahtavia isänpäivälahjoja!

nelkku rv 3+6

Vierailija
709/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Onnea siis plussanneille, hihi, tarrasukat matkaan kaikille, ja toivottavasti nähdään pian odotuspuolella!

Amalia, kun sitä oon ihmetellyt etten osaa oikein tätä kipua nimittää kummaltakaan puolelta tulevaksi, vaan lähinnä kipu oli alhaalla ja kai keskellä (tiedä noista nyt kun säitelee aina..), mut onneksi tänään ei enää niin paljon ole särkenyt. Oon vaan lukenut noita oviskivuista, että useimmilla ne sijoittuvat juuri jommalle kummalle puolelle (kuten luonnollista on..) Hmm.

Evis; Luulis tosiaan että oltais huomattu, jos pikkumyy1 vielä olis pesässä, kai ne aika tarkkoja on noiden hommien kanssa? Oishan se ihanaa jos pikkumyy tosiaan vielä pitäs kiinni, ja saatais hei kaksi pikkumyytä nyt uuden siirron aikaansaannoksena! vai onko sellainen mahdollistakaan.. Ööp, hihi.

ON: Huomasin tässä illalla että on valkkari tullut taas mukaan kuvioihin, semmoinen kosteusvoidemainen aika runsaskin, oon käsittänyt että ovulaatiosta -> kuukautisiin pitäs olla aika kuivaa :-O Taitaa olla tällä neidillä hormonit aika sekaisin..

Miten teillä muilla limojen kanssa ovulaation jälkeen?

710/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee oviksen aikaan jättimäärä sitä kirkasta kananmunanvalkuiaislimaa. Sitten vähenee kunnes taas lisääntyy ennen menkkoja. Viime kierrossa tosin oli todella paljon sitä ihmelimaa jo viikkoa ennen menkkoja. Aimpiin en ole niin kiinnittänyt huomiota.

Juttelin tossa yhden sairaanhoitajatutun kanssa ja en voi olla raskaana. Silloin ei nääs muodostu noita rakkuloita eikä tule ovulaatiota. Eli tää öllötys johtuu sitten jostain muusta. Oishan se aika metkaa ollut että ois tullut kaksi pikkumyytä eri aikaan, hih. Ei kai se käytännössä ole edes mahdollista tai tiedä häntä.

Nyt koiralenkille, suihkuun ja telkan ääreen villasukat jalassa ja viltin alle. Ja kuppi kuumaa kaakattia, nami nami.

Vierailija
711/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesinki tossa noi limat huomattuani miettimään että oisko muka mahdollista että ovis ois vasta tulossa, ja sijoittuisi taas kuten viimekierrossakin sinne n. kp 18 tienoille.. mut eihän se nyt voi olla mahdollista, jos testi näytti vahvaa viivaa kp 14, limat meni ja kipu tuli + muutama kuiva päivä välissä.. Ei tuu ihan heti mieleen että ois tullut tämmöstä vuotoa tässä vaiheessa, yleensä just ennen menkkoja tulee, päivää paria kuten sinullakin. Viime kierrossahan meillä oli kummallakin sitä ihmeellistä limaa, mistä lie sekin johtunut.. tää on kuitenkin erinlaista, lähinnä semmosta mitä tulee ennen ovislimoja. Kääk! Nää piina päivät ajaa mut hermonrauniolle.

Voisko toi ällötysöllötys liittyä sitten tohon ovulaatioon? Mulla meinaan kanssa semmosta pientä ällötystä ollut ilmassa, oon laittanut kylläkin vaan epäsäännöllisen ruokailurytmin (minkä rytmin?) piikkiin..

Oishan se aika metkaa jos tulis tuplapikkumyyt, vielä eriaikaan, ei tarttis lähteä kotia ollenkaan klinikalta, kun tietäs että parin viikon päästä koittaa aika taas ;-D Aika mahdottomalta kuulostaa.. mut kaikkeahan sitä on sattunut. :D

Määpä lähen glögin keittoon, kun rupes tekemään mieli jotain lämmintä (sinä ja sun kaakkaos! ;D)

Ihanaa sunnuntaita sinne, ja huomenna alkavaa uutta viikkoa kohti! Halit myös koirille!

kp 17/24-32 (nyt oviksen perusteella arvioitu kierronpituus ois n 28.

712/755 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

testasin äsken raskaustestillä huvikseni, että näyttääkö plussaa kun kerran niin pitäisi tuon pregnylin jälkeen. Ja haalea plussahan siihen tuli. Onhan se kiva, että mäkin kerran elämässäni saan plussan aikaiseksi raskaustestiin vaikka se ei raskautta tarkoitakaan.

Basse, mä taas puolestani ihmettelen, että ei ole tullut vielä niitä kuuluisia ovislimoja vaikka ovulaatio oli eilen. Outoa. Kyllä mulla muistaakseni päivän sisällä valahtaa ne kun saan plussan tikkuun. Ei näköjään mikään mene niin kuin ennen vanhaan.

Joo toi öllötys saattaa kyllä mullakin johtua syömisistä kun olen edelleen vedellyt kaikkea epäterveellistä, suolasta ja makeaa vuoronperään. Toisaalta ei mulla ikinä ennen tuo mässäily tällaista oloa ole tehnyt, kun vähän huippaakin. No, jospa nyt ihan oikeasti alkaisin vähän syömään kunnon kotiruokaa huomisesta lähtien. On sitten pikkumyykakkosella jotain mistä ottaa ravinteita;-)

Hyvää yötä rakkaat siskot. Saas nähdä tuleeko tämäkään perille kun on tökkinyt tämä sivusto koko illan.

Vierailija
713/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittakaas mun mieltä.. Viime yönä mulla oli aikamoisia menkkakramppeja useaan otteeseen. Olivat tosin aika lyhytaikaisia, mutta tuntuivat kyllä juuri siltä, että menkat alkaa nyt. Mitään verta en kuitenkaan vielä ole havainnut. Onko tommoset krampit ihan normaaleja näillä viikoilla?

Tuntuupa pöljältä, kun en oikein ole ymmärtänyt mitä tuo testin tulos tarkoittaa. En osaa iloitakaan, kun en oikein ymmärrä sen koskevan mua. :) Kaipa tämä tästä tulee todelliseksi jossain vaiheessa, nyt tuntuu siltä kun olisin kuullut jonkun hyvän kaverin saaneen plussan.. Taidan olla sekopää.

t. Aamupuuro rv 4+1 kai

Vierailija
714/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aamupuurolle siitä plussasta ja Amalialle varmasta plussasta digillä, vaikka olihan ne apteekinkin aika selkeet :) Ja onnea tietty myös niille joita en ehkä muistanut mainita!!

Toivotaan aamupuuro että ne kivut kuuluu asiaan!! Mulla kans kipuja mutta en ole vielä saanut plussaa..

Äkkiä vaan laitan omaa napaa, olen töissä, hihhii :) Eli mulla siis kp25 menossa ja menkat pitäis ehkä alkaa suunnilleen torstaina. On vahva tunne tai ainakin toive raskaudesta. Ja la tein apteekin testin, tuli nega. Ehkä liian aikaisin, toivottavasti. Tänään ollut ihan tosi kovaa vatsaa kipua ajoittain, ei koko ajan. Kipu ei ole menkkamaista. Mua pelottaa että jos vaikka oiskin kiinnittynyt, mutta nyt sit irtoaa ja menee kesken.. :( Auttakee! Tekis niin mieli testata nyt jo työpäivän aikana (oon apteekissa töissä ja täällähän niitä testejä olis millä testata..)

Piiu (jolla hajoo kohta pää tähän hermoiluun :))

kp25/25-31 (viime aikoina kierto ollu 27-28)

Vierailija
715/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ei oo kuulu mun lempi päiviin, oon jo nyt ihan poikki, vaikka kello ei ole edes yhtä. Huhhuh.

Aamupuuro: Oon kuullut ja lukenut että menkkamaiset krampit ja olot kuuluu aika monella alkuraskauteen, joten varmasti on normaalia :-) Kohtu kasvaa ja sitä rataa. Pieni vuotokin on normaalia, kunhan se pysyy niukkana eikä kuukautisten kaltaisina, kirkkaan verisinä tai hyytyminä. Luultavasti sulla vaan asukki rakentaa itselleen pesää ja laajentaa neliöitä ;-) Vaikea varmasti uskoa tilannetta, jos lasta on niin paljon toivonut, että yhtäkkiä kun se on siellä.. huh, en osaa kuvitellakkaan ! Et varmasti ole yksin olosi ja ihmetyksesi kanssa :-)

Piuliina: Testaa testaa ! *peukuttaa* :))

ON: kp 18/24-32 menossa, Tänään ihan tolkuton väsy ja tätä liman määrää.. siis valkkaria tulee enemmän kun missään vaiheessa kiertoa. Joku hormonihäikkä, koska vaikka olisi tärpännyt niin eihän vielä voi mitään oireita tulla kai, vai? Eikai se oo mitenkään mahdollista, jos dpo on 4.. Noway. Aattelin perjantaina alottaa testailun herkillä, vaikka onkin ihan liian aikaista! (silloin kp 22..) Malttamaton, mitenniin?

Halauksin Hormonihirviö Pikku Basse

Vierailija
716/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut AmaliaJoel, Aamupuuro, Inksutus ja Minny plussista! Kyllä tästä kuusta tuli aika hyvä, kun jossain vaiheessa puhuttiin siitä joukkoraskautumisesta. :)

Ja tsemiä vielä meille muille jännääjille, Iltis, Basbartuu ja Piuliina ainakin ootte täällä vielä, mutta toivattavasti kohta sinne odottajien puolelle.

Kerron omaa napaa, vaikka välillä tuntuu, että kiinnostaako se täällä edes ketään. Mutta jotenkin on tärkeää päästä edes kirjoittamaan näitä asioita jonnekin. Tänään kp 39/28-32. Testasin viikonloppuna negan, mutta käväisin äsken työterveyslääkärillä, koska minua on huimannut perjantaista asti aivan valtavasti. Tuntuu, että istualleenkin pyörtyy saati sitten jos nousee esim. tuolilta ylös. Menen aamulla labraan tarkempiin testeihin. Luulisi, että niissä näkyy jos jotain on näkyäkseen.

Voi tätä epätietoisuutta.

Vierailija
717/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MeiBi: Huimaus on kuulemma yksi raskausoireista, joten ehkäpä sittenkin? Toisillahan hormonit nousee hirveän hitaasti, muistaakseni ainakin Amalia on täällä kertonut, että aiemmissa raskauksissa plussa tuli vasta kun menkat oli 2 viikkoa myöhässä. Ittelläni oli kanssa kp lähempänä 40/30, kun testasin, mutta tiesin jo valmiiksi, että ovis oli yli viikon myöhässä. Ehkä sullakin on ollut? Toivottavasti saat huomenna tarkemmissa testeissä toivottuja uutisia! Tule sitten kertomaan! Ja valtavasti tsemppiä tuohon epätietoisuuteen, se on hermoja raastavaa..

Piiuliina: Mulla oli kanssa koko viikon ennen plussaa (ja vieläkin) kummallista lievää kipua alavatsalla (yölliset krampit ei ole nyt toistuneet enää päivällä, saa nähdä miten ensi yö sujuu). Se tunne ei todellakaan ole menkkamainen. Mietin, onko tämä nyt sitä "painon tunnetta alavatsalla" mistä myös paljon puhutaan? Muita oireita mulla ei sitten ollutkaan, paitsi nyt on tissit kipeytyneet aika lahjakkaasti. Toivottavasti sullakin tarkottaa tuo kipuilu sitä, mitä toivot! :)

Kiitos kaikille myötäeläjille ja onnittelijoille! :) Ja tsempitykset ja plussatuulet kaikille täällä vielä piinaajille, se olisikin hienoa, jos koko pino plussaisi! :)

t. väsynyt ja nälkäinen Aamupuuro

Vierailija
718/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Aamupuuro. Mieli matelee nyt aika syvissä vesissä, joten tulee kirjoiteltuakin siihen sävyyn.

Uskon, että ovis on ollut myöhemmin kuin luulin. Mutta siinä tapauksessa plussaa on turhaa odotella, kun petipuuhat oli aivan jäissä loppukierrosta.

No, tietääpähän jatkossa, että ovis voi tulla niinkin myöhään. Ensi kierrossa aion kyllä tikuttaa, eihän näistä ovisten tulemisista ja menemisistä tiedä muuten mitään.

Ja yritän kääntää ajattelun positiiviseen suuntaan. Pääsepähän osallistumaan tuleviin pikkujouluihin "normaalisti", ilman että tarvitsee miettiä miten saa pidettyä asian salassa. :)

719/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu tää epätietoisuus! Menkat alkoi tänään 45/ 28-30. Mikälie aiheuttanut tämän, mutta alkoi kuitenkin. Se odottamisen piina ja negojen testaus, huh! Tästä jatketaan nyt sitten eteenpäin. :)

720/755 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai kiinnostaa sinun kuulumiset. Harmi, jos olet saanut toisenlaisen käsityksen. Omasta puolestani pyydän anteeksi, jos olen jättänyt sinut huomioimatta. En aina muista pitää toista ikkunaa auki ja helposti tulee kommentoitua vain edellistä viestiä tai sitten on ajatukset niin täysiä omassa navassa, sorry.

Mutta minäkin epäilisin, että mitäpäs jos olet kuienkin raskaana. Tuo huippaus kuuluu monella alkuraskauden oireisiin. toivottavasti asia selkiää kun pääset kokeisiin.

Kirva, harmi ettet nyt sitten ollut raskaana, mutta hyvä että loppui epätietoisuus ja pääset eteenpäin yrityksessä. Tsemppiä.

Mulla ei mitään uutta. Aloitin luget ja perjantaina siirtoon jos pikkumyykakkonen selviää sulatuksesta hengissä.