***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Voi mahtavaa, haamuja ja plussia! Suuret onnittelut Nirsku, Nelkku, Diudau ja Amalia. Toivottavasti mainitsin kaikki, kun niin paljon on tapahtunut.
Itsellä alkaa fiilikset kääntyä miinuksen puolelle. Tänään kp 37/28-32, mutta aamulla tehty testi näytti negaa. Dpo:sta ei tietoa, koska en nyt tikuttanut. Testi oli apteekista sellainen early jotain, en nyt tarkkaan muista. Tästä taitaa olla tulossa tosi pitkä kierto... Mutta ei kai pitäisi luopua toivosta ennen kuin täti tulee, mutta jotenkin ei jaksa uskoa.
Aamupuuro, minä niin ymmärrän nuo sun fiilikset testaamisen suhteen. Itse päätin perjantaina, etten testaa seuraavan kerran kuin vasta ensi viikolla, mutta enkö vain aamulla kaivanut sen testin kaapista...
Amalia, Nelkku, Nirsku ja Diudau kääk olikohan vielä joku muu, anteeksi jos unohdin.
Pistin just sen ikävän pregnylin oikein tuplis-annoksena. Ja siirto on siis perjantaina. Luulin, että olisi heti oviksen jälkeen, mutta koska alkiota viljeltiin kuusi päivää niin se myös siirretään kuuden päivän jälkeen ovulaatiosta. Ikäänkuin on sitten saman ikäinen kun kohtuni tai jotain muuta sekavaa.
Tempasin monen tunnin unet tossa päivällä kun en yöllä saanut unta ollenkaan. Nyt on jokseenkin herännyt olo, mutta kovin sekava. Saas nähdä miten ensi yönä nukuttaa kun noin pitkät päikkärit otin. Vois vieläkin jatkaa unia mutta pakko vaan jaksaa ettei mee rytmit ihan sekaisin.
Mikä tilanne muuten Kirvalla? Onko tätiä näkynyt? Tai mielummin sitä plussaa?
Ihana kuulla, että moni raskautuu!
Itselläni kovin menkkamaisia oireita. Muistan kyllä, että sellaisia oli edellisissäkin raskauksissa alkuun, että vaikee sanoo mistä ne johtuu. Ihmeellinen mahakippu on tänään vaivannut mitä yleensä ei kyllä ole. Mutta kaikki ne muut oireet voi vain kuvitella...joo, välillä paleltaa ja väsyttää ja kahvikin ehkä vähän etoo ja jotkin asiat etoo...mutta sanoisin silti, että enemmänkin kuvittelen näin olevan.
Minulla voisi olla hyvin nyt esim. rv 3 tai 3+2-4...muutkin tuntuvat testaanneen noilla viikoilla jo...mutta en taida uskaltaa. Toisaalta, sit vois hyvin vaan odotella niitä menkkoja alkavaksi. Viimeistään ensi torstaina ne alkaa, jos on alkaakseen. Onhan niin, että jos keirto on 28 päivää niin se 28. päivä on menkoista edellinen päivä?
Huoh, vauva ois niin kiva juttu ja nyt on tulossa pikkujouluja. Punaviiniäkin tekee milei iltaisin, mutta en sitten kuitenkaan halua yhtään, jos olenkin raskaana. :)
Kahtellaan, mukavaa viikonloppua!
Onnenhelmi kp 24/24-28
Teidän testailustanne innostuneena lampsin äskön kuitenkin apteekkiin ja hairahdin cb:n testiin (ei digi). Enkä myöskään hätähousuna jaksanut odottaa mihinkään aamupissaan, vaikka varsin järkevää olisi, kun kiertopäivät näin vähäiset. Eli nega sieltä tuli tai tarkkaan ottaen testin ohjeiden mukaan ei toimiut koko testi, koska ei tullut siihen tarkastusikkunaan mitään viivaa edes näin puolen tunnin jälkeen. Kokemuksia?
Oon aiemmin raskautunut suht helposti, mutta myös AINA odottanut siihen asti, kun menkkojen viimeistään pitäisi alkaa. Ja AINA olen käyttänyt vain apteekin omaa, joka on näyttänyt heti selvän tuloksen.
Ehkä vaan tyydyn siihen, että nämä selkäjuilinnat tietävät menkkoja ja sitten pääsen laskemaan oikeasti ovista. Tiputtelua ei tosiaan nyt ole, vaikka ne kax vikaa vuotta ne on tässä vaiheessa jo alkaneet. Toivon merkki sekin?
Mutta hei, kokemuksia noista testeistä ja testipäivistä. Kuinka nopeasti voi saada plussan eli paljonko ennen mahd menkkojen alkamista? Onx se niin, et aamupissassa sitä hcg:tä eniten (tietenkin) ku kertynyt koko yön ajan?...juu, ehkäpä tässä vaan jäitä hattuun ja odotellaan.
Pöh ja höh. Mä niin haluaisin olla raskaana. :)
Teitä onkin ollut kivan paljon viime päivinä! :) Toivottavasti muut sitten jatkavat perässä. ;)
Itse olen lähinnä taustaillut täällä alkukierron ja lueskellut kaikkien kuulumisia. Ehkäpä sitä taas näin loppukierrosta tulisi kirjoiteltua itsekin tännekin jotain tuon "esikois"-ketjun lisäksi. :)
Onnenhelmi: No höh. Herkällä testillä voisi aamulla jo näkyäkin, mutta ei se toki varmaa ole. Virtsaa ei ole imeytynyt riittävästi, jos kontrolliviivaa ei tule. Se tulee siis käytännössä heti, kun virtsa menee siitä yli. Eli testistä ei voi sanoa oikein mitään.
Alla löytämäni kaavio tuohon hormonin nousuun.
for single baby pregnancy (mIU/ml):
Weeks of pregnancy_______Week 3___Week 4_____Week 5
Days after conception_________7________14_________21
Approximate hCG levels_____0 to 5____5 to 430_____180 to 7400
evelina: Kiva, että saat yrittää nyt heti perään. Pidän peukkuja sulatuksen ja siirron onnistumiselle!
Aamupuuro: En ole koskaan kokeillut kohdunnapukkaa, miten se pitäisi tehdä? Dpo 13 on kyllä jo aika hyvät mahdollisuudet saada herkällä jo plussa, ja normaalillakin haamu! :) Toki negatiivinenkaan ei vielä merkitse tuossa vaiheessa.
Piuliina: apteekin oma ei ole ns. herkkätesti, eli kp 23/26-28 (jos nyt oikein tuosta katsoin) on vielä aika aikaista testata sillä. Joskin on se positiivinenkin tulos mahdollinen jo nyt! Lämmönnousu tapahtuu yleensä aina ovulaation jälkeen. Eli siitä on vaikea päätellä mitään vielä tässä vaiheessa. Normaalisti lämmöt "romahtavat" kuukautisten aloitettua +- pari päivää, mitä ei tapahdu, jos olet raskaana.
ON: Mulla ei ole yhtään mitään oireita. Kai mulla ovis kuitenkin on ollut, kun kerran lämmöt on koholla ja LH-huippukin löytyi tikuttamalla. Oireettomuudesta huolimatta tekisi mieli testata herkällä (herkkyys 10) testillä jo su- tai ehkä ma-aamuna, kun niitä kerran on useita kaapissa odottamassa.
t. Usva kp 20/25-27, dpo 8/14
Kiitos vielä onnitteluistanne :) On tää päivä mennyt ihan pää sekasin, mutta vaatii oman aikansa tottua taas tähän ajatukseen, että meille tulee kesällä uus pieni ihme.
Piuliinakos se mainitti ton Predictorin? Ite oon ainakin kuullut sen olevan huono testi.
Nyt en meinaa osata siirtyä tuonne Ootuspuolelle, mutta eiköhän se jossain vaiheessa onnistu :) Käyn kyllä joka päivä kattelemassa kuulumisia täältä.
Puuhpuuh-plussapuhureita tänne bd
että näitä plussia tulee! :-) Amalia toi on jo AIVAN selkeä! Nyt uskaltaa ainakin jo onnitella ihan kunnolla, eli paaaaaaaaaaaaaljon tarrasukkia pikkuselle ja onnea matkalle raskauteen, toivotaan että täältä tullaan kohta perästä, ja kyllähän me tullaan ;-)
ON: Kohdun nipukka on kosketusarka, eilisestä kipukohtauksesta asti pientä kipuilua on jääny ilmaan, alkaa itseä huolestuttamaan kun on lukenut noita endometrioosin oireita, että hui.. mutta toivotaan että ei, gynellä kuitenkin säännöllisesti aina käynyt eikä muuta mainittavaa ole ollut kun papa positiivinen, reilu vuosi sitten sekin, ja muuttunut taas normaaliin tilaan viime tsekkauksessa.. Rinnat on ärjy kipeet edelleen. :X Oottelen niin ens viikonloppua jos pääsis taas alottamaan aikasen testailun, kaapissa odottelee muistaakseni ainakin 10 testiä, joita toivottavasti ei tartte säilytellä enää seuraavaan kiertoon.. :-)
Voi kumpa, kumpa meille kaikille lopuillekkin suotais se jouluplussa!
Miten Kirvalla menee? Pärähtikö plussa vai kurvasko täti..? Vai edelleenkö tiedottomassa tilassa? Voih, inhottavinta se kyllä on, viime kierron pettymys ei ikinä unohdu..
Millon Evis pääsee sit testailemaan jos perjantaina siirto, tai tiedätkö vielä? Jännään niin mahottomasti sun puolesta että!
- Halauksin Pikku Basse, kp 16/24-32 dpo 2
Ihania uutisia!
ONNEA PLUSSASTA AMALIA, NELKKU, DIUDAU, NIRSKU (?) Ja kaikki muut... Ihanaa, ihanaa. Kesävauvoja :)
BASSE: toi kipu voi johtua oviksaesta edelleen, nyt siellä jyllää k-rauhanen, jonka kipuilut voi joskus olla todella tiukkoja. Onnea matkaan!
OMANAPA + KYSYMYS: Siis help. Menkat alkoi 9.11. ja vuosi kivasti, eilen jo tippapäivä, tänään lorahti uudelleen (tuttua tämäkin itselle). MUTTA kauheet kivut oikealla, vetää selkään ja jalkaan aivan kuten ovisaikana. Tein yhden testin siitä KASASTA testejä, minkä tilasin. ja ovistesti on liki plussa, jos oikeen tiiraa, se on hiukka vajaa, mutta eka silmäilyllä on plussa. MITÄ TÄÄ ON? Sii voiko mun kroppa nyt seota ja antaa aikaisen oviksen tai onko tuo mahdollinen raskausjämä-viiva. Koska sain ovisplussan myös ennen menkkoja ja samaan aikaan sen cb testin raskausplussan kanssa, jäin epäilemään tätä. Mutta mitä tää kipu sitten on? Jos nyt alkaisin ovuloida, tulee kierrosta 20 tai alle. HÄH? Mun kierto ollut aina 36-38, tosin nyt laihuliinina olen jumpalla ja sen sellaisella kerännyt painoa muutaman kilon lisää (vaikka edelleen lauhuliini ...), voisi sekin vaikuttaa. Tai en tiedä...liikaa pohtimista :D. Jotenkaan en jaksa uskoa että ovis oliis tulossa nyt, en myöskään ole raskaana (jolloin o-testi voi olla plussa). Jatketana siis testailua ja bongaamista.
Entä noi halpistestiliuskat? Voiko niihin luottaa?
Kyselee
ILTIS kp. 5/ 36-38 (yk 2 menossa) ihmeissään
Ne luullut menkat ei nyt sit kuitenkaan alkaneet. Pyyhkiessä muutama viiru tuli paperiin eilen ja kerran tänään, muttei sen kummempaa. Hohhoijakkaa. Jos sit huomenna uuden testin ostoon...
Kp 43/ 28-30
Iltis, onko sulla yleensä aina about säännöllinen kierto? Jos on niin epäilen, et voisiko olla vielä ovisplussa näin aikaisin. Kannattaisiko sun varmuuden vuoksi tempasta yks raskaustesti vallan? Jospa vaikka olisitkin kovasti raskaana vaikka menkat tulikin. Sitäkin nimittäin tapahtuu. Oi, oisko vähän mahtavaa..
Kirva, ärsyttävän raastavaa sulla. Uutta testiä kehiin vaan, jospa se plussa sieltä vielä tulisi.
Basse, klinikalta varmaan taas sanotaan et voin tehdä testin ehkä joskus ens vuonna!!! hjahaha. En siis vielä tiedä yhtään, mutta ei hätää, olen taas varautunut: laatikossa odottaa 20 uutta testiä plus muutama vanha edellisestä. eli taidanpa aloittaa testailun jotain viikon päästä siirrosta. Kun siis mun mielestä lasketaan tästä ovipäivästä se kaksi viikkoa kerran se alkio on siirrettäessä kuuden päivän ikäinen. Niin menkkojen pitäisi kaiketi tulla tasan kahden viikon päästä kun kierto on 28/30 päivää ellei noi luget taas sekoita systeemeitä pahemman kerran. Nyt laitan vaan kaksi kertaa päivässä kun viimeksi piti tunkea kolmesti. Eli luulis, ettei se nyt niin paljoa sitten sekoita aikatauluja.
Nyt sitten jos mulle tulee niitä samanalaisia kipuja ja oireita kun viimeksi niin en kyllä usko niihin. Toisaalta olen niin varma, että pikkumyy teki parhaansa kiinnittyäkseen, mutta sen yhden yöllisen kipukohtauksen jälkeenhän ne oireet hävis kokonaan joten se varmaan irtos silloin ja meni kesken heti alkuunsa. Toivottavasti tämä pikkumyy2 on sitkeämpää sorttia, onhan käynyt pakkasessakin pyörähtämässä;-) Kiitosta vaan kaikille kovasti tsempeistä, nyt on pakko onnaa!!
Mistä tiedät, ettet ole raskaana? ;) Aika monelle tulee yhdet tai kahdet kuukautiset raskaana ollessa (olikohan se jotain luokkaa joka neljännelle tai joka viidennelle). Harvinaisempaa taitaa olla ovis kp 5-7, vaikka ei sekään liene mahdotonta. Jos olet varma siitä, ettet ole raskaana, niin aika oudolta tuo kyllä kuulostaa. Mutta peukutan kovasti raskauden puolesta! :)
Kipaisin siis hakemassa apteekin oman rtestin ja cb digin (oottelee sitten varmistusta kun joskus sitä toivottavasti tarvii) ja tein sen apteekin ja ... negaa pukkas :( Toivonpa vain että tein sen liian aikaisin! Predictor ootteloo kaapissa, kaipa sen seuraavaksi vaikka olenkin sen kuullut olevan huono ja Amalia sen vahvistikin, kiitos! Taijanpa sen säästää niille päiville kun menkat ovat jo oikeesti myöhässä. Mikäs tetsii sitten olis herkkä testi?? Tuli pienoinen pettymys kuiteski siitä negasta, huoh..
Tänne se tie kävi automaattisesti :) Kiitos onnitteluistanne Basse, Iltis, Kirv@. Tein nyt aamulla CB:n digitestin ja näyttöön tuli raskaana, 1-2 vkoa hedelmöityksestä eli viikolla 4-5 sitten mennään. Tein siksi ton testin, ettei jää miehelle nyt epäselväksi tää juttu, ko ei tartte viivoja tulkita, hih!
Bassella on kyllä kivuliasta siellä. Taitaa olla melko voimakas ovis ollut?! Mutta hei, niinhän se oli mullakin ja se oli se ratkaiseva ovis. Jos vain sullakin ois - peukut pystyyn bd
Iltis: Oisitkohan raskaana? :D
Miten Kirvalla siellä? Ja heti kertomaan testitulokset:
Piuliina: Missä vaiheessa kiertoa oot nyt, jos tosiaan nyt vaan testasit liian aikasin? Miehän tein silloin ensin sen Predictorin testin, joka oli nega, seuraavana päivänä Apteekin oman - haamu, seuraava päivänä plussa. Ite kysyin apteekista, että kuinka luotettava toi oma on, nii 99,8& varmuudella antaa oikean vastauksen.
Nyt tulee pelkkää omaa napaa.. Eilen illalla tissit pamahti yhtäkkiä kipeiksi ja arvelin jo menkkojen olevan ovella. Sen verran oli menkkaolo muutenkin, kiukuttikin kaikki asiat.
Testasin nyt sitten kuitenkin tänään aamulla herkällä testillä ja SAIN HAAMUN. Nyt testiajan jälkeen tämä haamu on ihan selvästi nähtävillä. Näytin miehellekin ja hänkin näki.
Pyörryttää, tää on liian hyvää ollakseen totta.
t. Aamupuuro, dpo 14 vai rv 4+0??
Mahtava juttu Aamupuuro :D Onnittelut! Kyllä se haamu siitä vahvistuu, kuten monella on niin käynyt - myös allekirjoittaneella :D
Iltis; Kuulostaa tosi oudolta tosiaan että ovis nyt tulisi näin aikaisin :-O Ohhoh. Suosittelisin itekkin tarkistamaan vielä vaikka jollain herkällä testillä, ettet vaan ois vielä raskaana. :-)
Evis; Iikkk, kohta meillä alkaa taas jännääkin jännemmät ajat ! Näin jo viime yönä unta plussa tikusta, voi juukelis!
Amalia; Toivotaan että tää ois vaan merkkiä tulevasta tosiaan, hihi. Miltä sun ovis kivut tuntuivat, tai siis, näitä on niin vaikea kuvailla mitenkään mutta, jotain viittaavaa? Kuinka kauan kesti?
Ja Aamupuuro ! Tulit ihan puskista sieltä! Onnea ihan mahottomasti plussasta ja säkillinen tarrasukkia matkaan! :-)
ON:
Tänään aamulla ihmeellisen kipeä alaselkä, huomasin aamulenkillä kun tuntu niin ihmeelliseltä, mut ei toki mitään raskausoireita vois ollakkaan vielä, vaan ihmettelenpä tota oviksen rajuutta tosissaan.. >:O Rinnat älykipeät aina vaan ja nyt vielä tosi turvonneetkin. Kuuluu PMSsiin.. Tänään tuli jotenkin toivoton fiilis taas, en jotenkin usko kahteen viivaan tässä kierrossakaan, toivon kyllä sitäkin enemmän mutta.. Noh, sen näkee "pian"!
Plussapuhureita kaikille, halausten kera
toivottelee Pikku Bassse kp 17/24-32 dpo 3
Ja ensi vuonna meidän kaikkien perheessä saadaan sitten viettää isänpäivää eiks vaan!! Tai no mulla ei ihan perinteisesti kyllä..oho, hetkeksi jo unohdin ihan...
Onnea vielä kerran Amalia ja Aamupuuro. Aamupuuro tuli tosiaan ihan puskista. Mitä kuuluu Kirvalle?
Mulla kans niin kuin Bassella ja Amalialla erittäin kivulias ovulaatio. Yleensä just ja just tunnen tai tiedän limoista, milloin se on. Mutta nyt on kyllä aikamoiset väännöt meneillään. Jospa se olis lupaavaa kun Amaliallakin oli ja nyt täysii raskaana. Huomenna alan työntää taas sitä lugesteronia ja sitä pitää käyttää raskaustestiin asti. Onneks nyt vaan kaksi päivässä. Jee, piinapäivät lähestyy!!
Kivaa sunnuntaita ja isänpäivää teille, jotka sitä jo vietätte.
Basse: Mullahan se oviksen tienoo oli sellanen, että oli jotenkin menkkamaista jomotusta. Pari, kolme päivää ennen munasolun irtoamista pakotti oikean puolimmaista munasarjaa todella inhottavasti ja sitten päivää ennen ovista tunsin sen "pallotunteen" eli tuntu, että kohta puhkeaa joku iso pallo munajohtimessa/sarjassa. Aivan tosiaan verrattavissa esmes umppariin, vaikkei mulla sellasta vaivaa oo koskaan ollutkaan. Eli tuskaista oli! Sain kyllä välistä olla jalat koukussa, ko esmes sohvalla makoilin. Ovispäivänä kipu oli kans kovaa, mutta hieman alempana jotenkin ja sitten seuraavana päivänä kipu alkoi laantumaan. Eikä muuten mennyt sitten pitkään, ko aloin oireilemaan just älyttömällä väsymyksellä ensialkuun ja sitten alko olemaan taas sitä menkkajomotusta, etomistakin oli. Mulla ei tosiaan oo ikinä aiemmin ollut noin kivulias/tuskanen ovis. Ja kieltämättä kävi silloin mielessä, että josko tää ovis ois SE ovis, josta tärppää ja niinhän se sitten olikin :D
Teitä onkin ihanasti tupsahtanut useampikin!
Onnea siis annu, aj, nelkku aamupuuro,nirsku ja sinäkin/tekin jotka kenties unohdin!
Ihanaa elää muiden onnen hetkiä mukana vaikkakaan en itsekään tiedä kuulunko tähän pinoon vaiko jo elokuisiin, kirjoittelenkin siis molempiin =D
ON:On jotenkin sellainen sisäinen kutina ollut,että nyt olis tärpännyt.
Ajattelinkin aamulla,että teen edellisestä kierrosta jääneen r-testin ihan vaikka isänpäivän kunniaksi vaikka ei se välttämättä mitään vielä näillä dpo päivillä näyttäisikään.
Mutta mutta...kylläpä vain näyttää...haamuhan siihen pärähti ihan heti.
Ei näy selkeästi,mutta testiä kääntelemällä kyllä erottaa ihan selvästi.
Tuulettaa vielä ei uskalla,on niin pienet kp:t vasta ja viivakin niin onneton.
Toivottavasti vahvistuu!! Testejä tosin ei ole enempää varastossa joilla seurata vahvistumista...
Onko muuten missään sellaista laskuria jolla saisi oviksen mukaan laskettua mahdollisen lasketunajan????
Mulla kun oli ne clomit tähän kiertoon niin normaalit laskurit näyttää ihan mitä sattuu kun ovis oli paljon aikaisemmin nyt lääkkeiden johdosta.
Minny kp25/37-39 yk4 dpo8
Amalia: Onnea haamusta! :) Mahtavaa, ihanaa, upeaa! :) Miehet on kyllä tommosia, ei ne viivoista mitään ymmärrä (mitenkä ymmärtäisikään, kun eivät päiväkausia vietä asian tiimoilla tietoa etsien ja kokemuksia vaihtaen..).
Diudau: Onnea myös sulle plussasta! Kyllä noin monen testin plussaan saa jo uskoa, nauti nyt vaan olostasi vielä kun voit. :)
Piiuliina: Mulla myös testi polttelee kaapissa. Tai oikeastaan ei polttele, vaan hirvittää. Taitaa meinaan meikäläiselle näyttää negaa, enkä haluaisi nähdä vain yhtä viivaa testissä. Meinasin jo tänään testailla, mutta sitten aamusella mies olikin yllättäen aamuseksituulella, joten jäi testi tekemättä. Jospa huomenna sitten.. Aamupissasta meinaan jokatapauksessa tehdä, jos on tarvis.
Omanapa: Olo on ihan mitäänsanomaton. Kunnon pitkät yöunet vei väsymyksen, muita oireita ei ole vieläkään. Toisaalta ei ole edes menkkaolo, tisseissä ei tunnu mitään, eikä ole muutenkaan mitään PMS-oireita. Aamulla tosin äkkiä ylösnoustessa vähän huimasi, mutta se ei ole epätavallista mulle muutenkaan. Ja iltaisin muilii kohdussa, aamulla ei tunnu miltään. Muutama päivä sitten jäi paperiin pyyhkiessä vähän vaaleanpunaista, mutta se jäi yhteen kertaan.
Aamulla kylläkin kokeilin kohdunnapukkaa ja se oli aika korkealla ja kaiketi kova (vaikea sanoa oikeastaan). Menkkojen pitäisi alkaa kai maanantaina, että vielähän se ehtii siitä pehmentyä, jos se nyt ylipäätään jotain semmosta tekee ennen vuodon alkua. Ootteko plussanneet sormeilleet omianne? Miltä tuntuu??
Luulenpa, etten huomennakaan testaa, kun en uskalla.. Vaikka saisinkin plussan, niin seuraavaksi alkaisin epäillä tuulimunaa tai jotain, kun ei muuten ole mitään kunnon merkkiä raskaudesta. Mutta nega sieltä varmaan tulee. Sais menkat alkaa ensin, niin ei tarttis testata. Tai no, itseni tuntien testaisin varmaan kuitenkin, koska onhan muillakin tullut menkat, vaikka on ollut raskaana.. ;) Mä olen tehnyt jo ainakin sata tommosta menkkojen jälkeistä tarkistustestiä, ihan vaan varmuuden vuoksi.
t. Aamupuuro, dpo 13, eikä uskalla testata