***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Mä olen vallan siirtynyt niihin megakalliisiin clearbluen hymynaamoihin. Tikuttelin aiemmin kaiken maailman liuskoilla, mutta kun niistä oli niin vaikea nähdä, että milloin se viiva nyt sit on varmasti yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Tuo hymynaama on pärähtää laitteeseen niin sitten tietää, että seuraavat 48 h on kiire toimintaan.
Sinuna alkaisin tikuttamisen jo ehkä kp 10-11 siltä varalta jos tulee lyhyt kierto. Ettei vaan mene sitten ovis hukkaan. Munkin pitää tikuttaa ovista tässä kierrossa kun sitten oviksesta kuuden päivän jälkeen olis se siirto. Olen yrittänyt kaksi päivää soittaa klinikalle ja tilata sitä ultra-aikaa, mutta ei sinne pääse läpi, prkl. Kivat vaan sellaiselle, jonka pitää soittaa heti aamulla jos mielii päästä oviksen ilmaannuttua esim. inssiin. Tästä annan kyllä palautetta. Menen siis ultraan ja jos limakalvo on ok niin sit tehdään se toinen siirto jos pikkuinen vaan selviää sulatuksesta. Mitenkähän senkin näkee, ööö. Mutta kovin on niukat menkat tässä kierrossa. Ei oikeastaan tarttis käyttää kuin pikkuhousunsuojaa, niin vähän tulee. Yölläkään ei tullut yhtään mitään. Ja päivällä tampaxin päässä ihan vähän, mutta nyt sentään verta. No mukavampi tietysti näin kuin että vuotais kun esterin perse.
Hassua, miten kirjoitusinto laantuu kun ollaan taas alkukierrossa. Toivon niin kovasti plussia vielä testaajille. Taidan jossain kohtaa siirtyä vähän taustailemaan tuonne elokuisiin kun sinne joka tapauksessa joudun menemään.
Eli ehkä ovisaikoja eletään ja kuparikierukka tosiaan eilen aamulla poistettiin.
Ihanasti on puuhasteltukin kyllä mm. tänään, että kyllä ne mahkut varmaan ihan on vielä heinävaaveliksikin. :) Mut kun en yhtään tiedä nyt tuota kiertoa...Olen huonosti merkkaillut viimeiset kaksi vuotta, mutta pitkään oli kierto vain noin 24 päivää ja myöhemminkin alkoi tiputtelulla noiden päivien aikoihin ja runsaammalla vuodolla sitten nelisen päivää myöhemmin. Nyt en bongannut mitään limoja, jotka kyllä muistan bonganneeni ennen puolivälissä kiertoa. Ehkä ne sieltä tulee. :)
Nyt olin hyvin omahyväinen enkä edes lukenut kaikkien edellisten tekstejä. Paljon onnea kuitenkin plussanneille ja uusia raskautumissäteitä uudelleen yritystä taas aloittaville!
10 tunnin yöunet takana, mutta silti väsyttää!!! En herää oikein kahvilla, jota pari motillista jo tirpassu. Eilenkin päivällä torkuin sohvalla, ko kaks nuorinta nukku ja yks katteli lastenohjelmia. Voisin vaan nukkua, nukkua ja taas kerran nukkua!
Nelkku: En oo vielä niin pitkälle aatellut, ko testaaminen ;) Varmaan kuiten viikon päästä vois kokeilla, ko alkaa toi kp 40 täyttymään. Ja kyselit tosta kilojen pois saamisesta, nii ruokavalioon pysyviä muutoksia ja liikuntaa. Tietenkään järjetön diettailu ei oo kelleen hyväksi. Ite aattelen silleen, että noilla kaikilla dieteillä ja muilla poppakonsteilla ne kilot tulee aina takasin, mutta pysyvä elämäntapamuutos/ruokaremontti pitää kilot kurissa. Eikös sulla kuiten ollu aika fiksu toi ruokavalio nykysin?
Iltis: Juu, oireet voi kuulua myös ovikseen, mutta mulla ei oo ikinä ennen väsyttänyt näin paljon oviksen tienolla. Tää järkyttävä väsy alko apaut viikkoa ennen ite ovista.
Evelina: Voi että, kuinka ikävästi kaverisi ovat jättäneet huomiotta sun tilanteesi :( Surullista! Ja ite ehkä saattaisinkin kysyä kaveriltani (jos mulla ois vastaava tilanne), että miksi ei huomioi tilannetta?! Ehkä ei osaa lohduttaa tai sitten ei kehtais asiasta puhua, mutta kysyisin kuitenkin. Toivottavasti oot paremmilla fiiliksillä. Ja sullahan tulee sitten jo tän kuun aikana toi seuraava siirto? Ihanaa!
Eli minulla todettiin eilen ultran yhteydessä PCO! Sain siihen Terolut kuurin. Ja nyt asiaan perehtyneenä olen ihan pyörryksissä ;)
Lääkäri tiesi, et yritämme raskautua, mutta mietin että miksei määrännyt myös clomeja?
Kun olen ymmärtänyt, et yleensä käytetään molempia?!
Vai miten näissä menetellään??
Nyt sitten tietenkin sata kysymystä pyörii mielessä, argghh.. Kun tuo tilanne tuli niin äkkiä ja yllättäin, etten tajunnut paljoa lääkäriltä kysyä?!
Minulla myös ovulaation tulon kans ongelmia!
Kertokaa viisaammat kokemuksista, toivottavasti joku osaa auttaa??!!
Nyt kp13 ja eilen munasolu oli 16mm.. Joten mietin, et ehtiiköhän kasvaa tarpeeksi suureksi, että se irtoais?!?
Kylläpäs tulikin pelkästään omaa napaa, mut se kait välillä sallitaan ;)
Mut erityispahoittelut eveliinalle ja keskenmenon saanneelle Jekylille?! (meniköhän nikki nyt oikeen??)
Kaikille muille tsemppiä ja plussia +++ ja voimahalit.
Kyllä me kaikki ne plussat/vauvat vielä saadaan!!
Terkuin HelmiKeiju kp13/24-34
AJ: Olen ihan samassa tilassa, väsyttää niin etten tiedä mikä vaivaa, nukun pitkät yöunet ja silti haukottelen ja meinaan nukahdella pitkin päivää töissä ja kaikkialla. Alkoi ovulaation aikoihin.
Eveliina: Surullista ettei tukea saa silloin kun sitä eniten tarvisi :( Ihmiset eivät monesti osaa sanoa mielestään oikeita sanoja eikä sitten hölmöt sano mitään. Onneksi on tämä porukka, täällä on ihana tsemppaava ja tukeva asenne. Paljon haleja sinne suuntaan!
ON: Tässä jännittää kun lukee noita tero ja PCO-juttuja että tuleeko niistä tulevaisuudessa myös mulle tuttuja. Onko täällä ketään toista näin lyhytkiertoista (KP-21-25)? Jospa se on liian lyhyt kiinnittymistä ajatellen...
Raskausoireita(kuviteltuja tai ei) tunteva Mussum
3 dpo
Basse, sinuna alkaisin tikuttamaan kp 8 ettei mene ohi. Itsellani kierto oli 27/28 ja aloin tikuttamaan kp12 -ohi meni. Seuraavalla kierrolla tikutin kp 8 & 9 aivan puhtaat negat, ja kp 10 tosi vahva ovis viiva -kierto sitten olikin yllattaen vain 25pv! Testasin aina iltasella klo 18h.
ON; tatimaiset fiilikset ja veskissa kaydessa jo tatia enteilevaa tuhrua paperiin. Tutkistelin nyt sitten palstan innoittamana kohdun nipukkaanikin ja on tosi matalalla ja aivan pehmea. Odotan nyt sitten sen tadin saapumisen ja suuntaan katseeni ensi kiertoon.
Pumpkin
kp 24/25-28, yk3, 13/14dpo (kohta kp1, yk4)
..tai pikemminkin aamupäivää :)
Edelleen työreissussa, kahvitauolla, ihanaa.
EVE: Halaus. Todella törkeää ja ajattelematonta ystäviltäsi, mutta toki voi olla, että aihe on myös heille liian vaikea ja koskettava...mutta kyllä silti voi pahoitella ja olla ns. aidosti mukana toisen surussa ja elämässä muutenkin. Tsemppiä kiertoon.
BASSE: Testailisin sinuna jo kp 8 lähtien. Lyhyessä kierrossa ovisplussa voi yllättää ;). Ja ovishan on 1-2 vrk tikkuplussasta, joten kaupoille vaan! Onnea ovismetsästykseen...
PUMPKIN: Outs. Voihan se kohdunnapukka olla alhaalla ja pehmyt myös raskaana ollessa, ei ne ole kiveen kirjoitettuja juttuja. Yksilöllisiä piirteitä myös. Mulla kn on ylhäällä, kova ja kiinni edelleen. Vatsa löysä, valkovuoto ihan tavall. ei runsasta, ei elohiirtä, mutta vihlaisuja tulee ajoittain. Ja seksin (joo, anteeksi tää kertomus) jälkeen ja loppuvaiheessa tuli menkkaskipuja. Lyhyesti. Peukkuja sinne kuitenkin vielä :)
OMANAPA: Tosiaan, mies saapui HKI Lontoosta eilen 23 jälkeen, tuli samaan hotelliin ja rietasteltiin sitten aamulla, seksin aikana lopussa menkkakipuja, lyhyesti. Eilen vihloi kohdussa nopeissa nauruissa, käännöissä jne. vatsa toimii liian hyvin, löysästi :). KOhdunnapukka ylhäällä ja kova edelleen. Liikaa ihmeteltävää, pahus. Ällötystä sillopin tällön, mutta kahvi maittaa. Väsyttää ja viluttaa. JOka oire kuuluu PMS-oireeksikin.
Sellaista sepustusta tänään... mukavaa päivää ihan jokaiselle!
ILTIS kp. 32/ 36-38, DPO 10.
Mitäs testaajille kuuluu?
Varasin ultran ens torstaille, jee. Toivottavasti on limis passeli, et päästään siirtoon heti. Kyselin tusta alkiokuoren avauksesta, mutta se ei mua auta kun mun alkiossa ei ole mitään vikaa siis ainakaan siinä kuoressa. Mikä on tietty hyvä asia. Eli sitä käytetään silloin, jos biologi näkee alkion kuoren olevan jotenkin rösöinen tai kova, niin avauksella helpotetaan sitä irtautumista. Tai jotain sinne päin.
Kyselin vähän jatkoa, et jos tulis uusi ivf-kierros niin voisin ehkä saada maksaa osissa sen megalaskun. Tuo tieto helpottaa huomattavasti. Ei niin tarvii stressata, että jääkö tämä viimeiseksi yritykseksi. Jibii!
Mikäs tilanne Kirvalla? Basse, koskas alat tikuttaa ovista? Mä tilasin netin kautta yhden hymynaamatestin, on jonkin verran halvempi kuin apoteekissa. Sit tilasin tietty vinon pinon herkkiä r-testejä, jiiihaaaaa!
Ensin pahoittelut jekylle keskenmenosta, ikävä juttu.
Evelina: tosiaan, sitä joskus kaverina ei usko omiin kykyihinsä siinä, että osaisi valita oikeat sanat ja sitten (vaikka typerää onkin) ohittaa koko asian. Jospa kertoisit vähän enemmän fiiliksistäsi, jotta ymmärtävät tilanteesi? Hienoa, että klinikalle järjestyy osamaksut!
AmaliaJoel, Iltis ja Aamupuuro: täällä mennään kanssa aika samoissa päivissä. Olisko jotain dpo 11-9 pelkkien oireiden perusteella. Edelleenkin on varsinkin iltaisin sellainen tuttu painontunne alavatsalla, vetistä ja rinnat kasvaa liiveistä yli. Muuta ei kummemmin ole, paitsi ajoittainen aika vahva fiilis raskautumisesta. Mutta katsellaan nyt vielä, voihan tämä olla tiety toiveajatteluakin.
Nirsku, joka lähtee pesemään kakkaa 2-veen housuista...ääh!
vähän vielä jatkan tuota kaverien suhtautumista. Mullehan on tehty näitä hoitoja jo monta ja yhtä monta pettymystä. Aiemmin ovat suhtautuneet hyvin tai siis olen saanut edes jotain kommenttia takaisin. Siksi en ymmärrä mikä nyt on toisin. Varsinkin se yks kaveri kehtas lohkasta, ai, miks oot surullinen, haloooooo! Ja vaikka selitin hänelle miksi, niin sitten ei mitään vastausta. Tiedän kyllä että kyseinen henkilä ei vois vähempää olla kiinnostunut vauvoista tai mihinkään siihen liittyvästä. Mutta koska kuitenkin tietää, että asia on mulle erittäin tärkeä niin olisin odottanut edes niitä hyviä käytöstapoja ja sanat vaikka että no voi harmi. Aion kyllä tälle henkilölle jotain sanoa nätisti kunhan tulee sopiva tilaisuus.
Nirskullakin niin lupaavat raskausoireet, tsemppiä.
Jee, hyvä eveliina, että asiat järjestyy ja ehkä sen myötä stressi vähenee kun tietää että voipi yrittää vielä niitä hoitoja uudestaan :) SIis mikäli niitä tarvitsee, mutta toivotaan että EI tarvitse!!
Mulle tuli ihan sellanen fiilis että, ovis olis jo menny ja sitä ei hyödynnetty :/ Tai eihän mulla ole mitää hajua et koska se olis voinut olla, mutta nyt kp15 ja testit ovat olleet negaa nyt kolme päivää.. Ja mun kierto on nyt viime aikoina ollut 26-28. Ja mä en osaa kyllä ennustaa limoista tai mistään sitä. Kivuista ehkä, mutta nyt ei ole ollut samalla lailla kipuja tässä vaiheessa kun yleensä on ihan selkeetä alavatsan kipuja ja välillä oikein koviakin ja vihlovia. Nyt on ollut ihan pientä, hyvä jos tuntee ees.. Mä en ala!! Jotenki nyt alkaa taas masentaa :( Haluisin joteski unohtaa tän yrittämisen ja et tää menis ihan omalla painolla, mutta kun en pysty. Sitä vaan sit aina miettii et jos mä nyt kuiteski vähän laskeskelen ovista ja silee et sit suunnilleen tietää milloin täytyy pupuilla. Mä kun luulin et tää olis helppoo tai et ainaki näillä laskelmilla onnistuis.. Ja pyh!! Tuntuu et kaikilla tutuilla se on mennyt kuin ajatus.
Jospa vetäis sellaset raivo siivoomiset (kun ei ukkokaan oo kotona) ja sit saunaan rentoutuu. Toivottavasti muilla paremmat mahkut. Taidan alkaa jo taustailee elokuisia..
.. outoa käyttäytymistä kavereiltasi :-O Luulisi että kun tietää asian olevan toiselle tärkeä, sitä ei vain sivuttaisi, korkeintaan vahingossa, mut tossa ei kyllä siitä taida olla kysymys..
Toivottavasti pääset äkkiä siirtoon niin päästään taas jännäileen sun puolesta, hihi. Ihanaa että onnistuu nyt ilman sitä välikuukautta! Ja tosi hyvä juttu tuo osamaksu kuvio, jos pystyy sillä tavalla hoitamaan, sekin tieto varmasti vähentää ressiä ja helpottaa taas sinällänsä raskautumista. Jeejee!
ON: Aattelin ruveta yli huomenna tikuttelemaan, tai tietty kattelen vähän valkkaritilannetta ja sen mukaan, jos näyttää kovin limantäytteiseltä niin toki alotan sitten huomenna .. Tunnistan aika hyvin nuo valkovuotojen erot ennen ovista, kun oon imenyt niistä ehkä liikaakiin tietoa netistä, hihi. Toivotaan ettei pääsisi menemään ohitse, tai iskisi nyt mikään kamala räkä tauti päälle, kun sitä on ollut liikkeellä ja oon ollut jotenkin aivan yli väsynyt kohta viikon! huhhuh..
Ensi viikosta lähtien alotan harjottelun kotihoidon puolella, joten sinänsä pelottaa noi työvuorojen sopimiset ukon vuoroihin, varsinkin kun on aika rankkaa tuo työ, että jaksaako sitä sitte enää heilutella, muutenkun robotin omaisesti.. Välillä tuntuu, ettei tästä enää nauti ollenkaan, vaan on tämmöstä väkisin vänkäämistä kun asiaa ajattelee niin paljon.. Inhottavaa, kun pystyisi vaan menemään rennolla meiningillä etiäpäin. :-(
Vähän on suruisa fiilis, paljon juttuja mielessä ja nää synkät ilmat ei paranna asiaa..
Toivottavasti muilla paremmin !
Halauksin Pikku Basse
Evelina: Jei, toivottavasti tuolloin torstaina sulla on sellanen tilanne, että pääset ite äksöniin. Peukutan sulle aivan älyttömästi bd
Täällä edelleen väsyä ja hieman on menkkamaista jomotusta alavattalla - saas nähä, kuinka tässä käy. Yleensä mulla ei koskaan näin juili tähän aikaan kiertoa. Kävin eilen kampaajalla ja tuli puhetta kampaajan kans tästä mun väsymyksestä (on mun kaveri tää kampaaja), nii tää sano heti, että oot raskaana ja että hällä oli kans aivan tajuton väsymys, ko ootti esikoistansa. Saas nähä!
Nyt mentävä, lapset heräsi.
Eveliinalle voimia ja onnea yritykselle!
AmaliaJoel: Väsymys on oire, niin mä myös täällä uskon. Plussia tulossa!
ON:Alavatsa on turvoksissa ja kipeänä ja mulla on lisäksi kamala makeanhimo 24/7 melkein (söin juuti aamupalaks melken puol litraa jätskiä. Välillä myös etoo ja hajuaisti on tarkentunut ja hajutkin välillä tekee pahaa. Raskaus, raskaus, tulisitko jo...
kp 17/21-25 4 dpo yk 8
Mussum; puoli litraa jaateloa aamupalaksi?! Hahaha, ma kun luulin ettei kukaan ole yhta hullu jaatelon peraan kuin mina, mutta taisit voittaa silla en ma sita kuitenkaan aamupalaksi vetelisi -ihana! :-)
ON; todellinen piinapaiva paalla, kaikkien merkkien mukaan tadin pitaisi kurvata paikalle hetkella milla hyvansa -kohdun nipukka alhaalla ja pehmea, eilen tuhrutteli (nyt ei), finnit leuassa -jep. Menkat siis alkamassa, mutta ei viela merkkeja. Jospa eivat tulisikaan -jannittaa kovasti miten kay!
Pumpkin
kp25/25-28, yk3, 14 dpo
Kyllä, mä voitan yleensä kaikki tän jäätelönhimon kanssa, se on melkein niin että jos joskus paketti on kotiin ostettu niin ei mies raukka ehdi edes huomata kun se on mennyt parempiin suihin :D Olis ihan mukava jos/kun raskaana ollaan niin tekis pahaa jäätelö, niin ei tulis syötyä niin paljon. Mun tuurilla kuitenkin maistuis entistä paremmin ;)
Äläs vielä, jännitetään miten käy, jospa plussa tuleekin :)
ja hyvää alkanutta perjantaita kaikille...
AMALIA: Väsymys riivaa täälläkin, ihan meinaa pystyyn kuolla. Silmät ei jaksa keskittyä palavereissa, keskusteluissa ja koneella. Lueskelin uteliaisuuttani ulkomaisia sivustoja ja tietoja erilaisista dpo-ista: suurimmalla soalla plussan testaajista oli jo dpo 5-9 jotain oiretta, mikä vain ja ainoastaan liittyi raskausoireistoon. Toki keltarauhashormoni tekee tehtävänsä, mutta näissä tapauksissa oireet olivat erilaisia suurimmaksi osaksi. Ekana tissi arkuus, sitten väsymys, jomottelu, vihlonta ja itkuisuus. Jo dpo 5-9. Silleen. peukkuja.
EVElle peukkuja edelleen.
MUSSUM: mä en siis koskaan ikinä vois vetää jäätelöä tuota määrää. Enkä aamulla lusikallistakaan. En ole mikään jäätelön, enkä makean ystävä muutenkaan, ystävä. Mut plussan saatat hyvinkin vetästä :). Peukkuja.
PUMPKIN: NYT ostamaan testi!!! Ihanaa, jos se oliskin plussa. Jännitäävää. Mulla on itsen kohdalla ihan se olo, että menkat alkaa ajallaan. Ihan takuulla. Vaikka näitä ihmeoireita onkin.
OMANAPA: Tissit särkee, nännit töröllään ja arat. Jos rintoihin koskee, sen jälkeen ainakin tuntuu inhalta. Ei kyl sivuilta kipeet, tuosta päältä vaan. Palelee pyräyksittäin. Väsy kaataa kohta mut tähän näppikselle, limaisuus ei havaittavissa, pientä maitomaista vuotoa, mut hyvin vähän. Menkkakpuilua ajoittain, laimeaa sekin. VIELÄ. kahvi maistuu, nälkä on, hajut haistan (kuten ihan aina!), itken herkästi (kuten aina ennen menkkojakin), ihan jo ajatuksista. Päätä särkee luimuillen, siis taustapäänsärkyä. Mitä hitsiä mäkin tarkkailen tälleen itseäni? Tän piti olla tulee jos on tullakseen- "hanke". Ja eilen viimeeksi pohdin, kannattaako koko yrittäminen, koska väitöskirjatyö olisi saatava aluilleen. Paljon hommaa. Mä nautin paljosta hommasta ja touhusta.
GALLUP: Te ja me, jotka olemme jo raskaana olleet, mitkä oli ne ennakko-oireet, joita teillä oli ennen plussatestiä?
Itsellä ekasta ei mitään, normaalia PMS-kiukuttelua, itkua, päänsärkyä, hermostumista, tisseissä ei MITÄÄN koko r-aikana, testi 4+0 oli neg ja sen jälkeen joka pv, 4+5 tuli +. Iho voi hyvin, olin omastakin mielstä hyvännäköinen alkuraskauden, vaikka väsymys oli kauheaa ja totaalista viikot 6- 10. Mieliteot:jääkylmä kola, salmiakkimerkkarit ja kunnon ruoka. Ei inhoja.
Toisesta tuli ennen menkkoja kauhee paleleminen, tärinää, hytinää, vilunväreet, tuskanhiki ajoittain ihan sellaisina aaltoina, pahoinvointi/krapulaolo aamusta iltaan viikko ennen plussaa, en ollut yhtä hehkeä kuin ekasta ;). Plussa tuli 3+5, selvänä. Väsy ei ollut kamalaa, päätä ei särkenyt, oksetti ja kuvotti viikosta 3+5 viikolle 20. Se oli hurjaa ja kauheaa. Koko ajan nensässä haisi (anteeksi) paska. Ihan koko ajan, ennen testiäkin. Tisseissä ei koko r-aikana MITÄÄN.Mieliteot: vaniljajugurtti (en sen koommin koskaan syönyt)ja irtokarkit, inhokkeija: tavallinen ruoka, etenkin peruna, metvurtsi, suklaa, paistettu liha, kardemummakahvin haju teki heti oksennusrefleksin)
Kolmas keskenmennyt (vko 6+) "yllätys" oireili vain väsyllä ja heikolla olotilalla (siis sellainen olo, että piti saada haukkoa happea ja vetää syvään henkeä koko ajan... Vaniljajäätelö ja paistettu kala oli herkkua, namnam. Ja vasta 5+ tajusin asian. Ei siis mitään varhaisia oireita. Vasta 5+.
Tuumailee:
ILTIS kp. 33/ 36-38, dpo 11. Ja testi vasta 14 kohdalla, jos on tarve, tuskin on. Negatiivisuus nostaa päätään ;)
Lukekaa minun aiempi kirjoitus!
Kiva, jos joku edes kommentoisi. Kiitos!
Terkuin HelmiKeiju kp14/24-34 ja tärppipv olisi hollilla!!
Ps. Mut mies joutui sairaalaan, joten meidän yritys meni sitten tästä kierrosta siinä :(
Niin surullinen fiilis, mut pääasia tietenkin, että mies tulee kuntoon ja ehjänäkotiin!
Mussum: Jestas, miten joku voikin syyä jäätelöä noin paljon?! :) Ite en oikein jäätelöistä välitä, todella harvoin tulee syötyäkään. Hih ja Pumpkin toinen jäätelöhullu :) Milloin muuten meinaat testata?
Iltis: Joo, jännä nähä miten tässä käy. Mulla ehkä vahvin tunne on ollut raskauksissa "se vaisto", tunne, että on raskaana ja aina se vaisto on kutinsa pitänyt.
Ekasta mulla oli vaan, että menkat myöhässä ja myöhemmin tuli se appelsiinin himo. Kakkosesta plussasin samana päivänä, ko menkkojen piti alkaa. Kolmosesta vaisto ja samoin nelosesta. Muistelen, että kaikkien kohalla on ollut just väsymystä, päänsärkyä, ensimmäisenä kahvi alkanut tökkimään, sitten tuli eri hajuista oksetusolo. Kerran meetvurstin haju sai voimaan pahoin, sitten ei tehnyt mieli mitään roskaruokaa ja yhellä kertaa suorastaan himosin roskaruokaa. On ollut salmiakin himoa, suklaanhimoa...Apua,miten nää jutut muka on jo unohtanut :DDD
HelmiKeiju: Voi, toivottavasti miehesi paranee pian ja pääsee kotiin. Ja voisit aloittaa vaikka uuden aiheen täällä palstalla tosta Terot-asiasta. Aivan varmasti saat vastauksia siten :)
Mutta nyt jatkamaan siivousurakkaa - mistä tätä sotkua oikein tulee...?! Niinpä, onhan meillä noita sotkijoitakin :)
amalia: täälläkin vähän juilinut masua,ja tänään ollut kiitettävä päänsärkykin koko päivän..ja valkkaria tulee koko ajan lorahtelemalla ja kohdunnapukka on ylhäällä ja kova..eli kaikki oireet olis ihan raskautumisen puolesta mutta saas nähä..millos ajattelit testata? mä aattelin ootella ainakin ens viikkoon,pelottaa niin kovasti se tulos :)
basbartuu: mä oon alottanu ovistikkujen käytön kp 13 ja munkierto on noin 30 kait keskimäärin- kp 14 on aina tullu vahva viiva mut sit jo kp 15 haaleampi.
mitenköhän on toi laihdutus muuten jos on raskaana?tai tulis raskaaksi. koska ainakin 10kg haluisin pois,mietin vaan et voiko dieettiä sit jatkaa vai pitäskö jotain lisätä?
nelkku kp 17