***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Teillä niin positiivisia ajatuksia, itse en saa mitään positiivista ajatusta:/ Aloin miettiä tuota hikoiluani, kun paidankainalot märkinä jo puoli tuntia pukeutumisen jälkeen..että vaihdevuodetko ne oireilee..meillä kun suvussa vaihdevuodet olleet ennen nelikymppisiä kaikilla, mut ei kai nyt 33-vuotiaana!! Ja nuo kainalot haisee ihan kauheelle, et testosteronimäärä varmasti on huima..Ei mitään uutta taivaan alla, valkkarimäärä on suuri, mut niin se aina näillä kiertopäivillä. Alavatsa tuntuu samalle myös kuin aina tässä vaiheessa. Tuskin on tärpännyt kuten ennenkään.
Helene kp.20/22-28 dpo 6 yk9
Tiedän tunteen, ja niin varmasti kaikki täällä! Paljon paljon paljon halauksia ja paijjauksia ja voimia sinne :-(( Miksi pitikin käydä näin.. eikös meidän pitänyt se joukkoraskautuminenkin.. hiton täti!!! :@@@@ Älä lannistu, vaan uutta kiertoa päin, samat fiilikset oli minullakin, mutta eikun pipo päähän ja päin uusia pettymyksiä.. no toivottavasti ei enää näin, vaan kohti uutta positiivista kiertoa!
Halauksin ja surusilmin pikku Basse
tullut kauppareissun aikana. Tosin ei kovin mieleistä. Lumikki olen niiin pahoillani puolestasi, voimahalauksia sulle.
Musta tuntuu, että suututin sen tädin oikein perusteellisesti kun käskin matkustaa ulkomaille. Eiks se nyt tajunnut,e ttä ajattelin vain hänen parastaan ja jaksamistaan. Se nyt ymmärsi mut jotenkin väärin kun niin kovin kiusaa meitä. Jospa sillä oli mennyt passi vanhaksi eikä päässyt reissuun. Mutta ei nyt silti tarttis jatkaa hommia vaan olis voinut levätä kotonakin.
Nelkkukos se kyseli testeistä. Pääsääntöisesti olen testannut mammaksi.fi david herkillä liuskoilla, mutta perjantaina tein myös puhtaan negan clearbluen herkällä. Mulla on yks clearblue vielä huomiselle varattu ja muutama david jäljellä. Jos huomennakin on puhdas nega niin lopetan testaamisen siihen ja tietty lugetkin niin eiköhän se täti sitten pärähdä kylään. Ja minä hautaudun peiton alle noin kahdeksi kuukaudeksi tai jotain.
Ei varmaan lohduta, mutta osalla teistä onnellisista on ns jatkuva mahdollisuus raskauteen, iloitkaa siitä. Mulla vain yksi kerta enää sikäli mikäli ei tule sitä lottovoittoa. Se tekee minut kovin surulliseksi...eli pikku myy jos vaan mitenkään jaksaisit sinnitellä...
...taas tuli tirpastua parin tunnin päikkärit ja tuntuu, ettei tää väsy mee nukkumalla ohi. Huoh!
Kukas se puhuikaan tosiaan siitä kuukupista - itekkin sitä oon pitemmän aikaa miettinyt, mutten oo saanu ostettua, ei ois iso asia tilata se netin kautta. Oon kuullut siitä vain positiivista. Ja mulla on ollut noiden tamppoonien kans sellanen villi juttu, että vuosia vuosia sitten käytin niitä, kunnes yhtäkkiä piti vaihtaa siteisiin, koska aina tampoonin ollessa sisällä, mulla tuli paha/huono olo! Outoa!
Iltis: Kyllä meinasin jaksaa oottaa sitä testin tekemistä parisen viikkoa, mutta varmaan tuun hulluksi ennen sitä ;) Viimeksi mun kierto oli se 40 ja tänään 25, nii on vielä ootettavaa.
Ja mittasin muuten lämmöt, ko on vähän kuumottava olo, ei kuitenkaan kipeä - 37,1. Piti sitten ihan uteliaisuuttani testiä omaa kohdunnipukkaa, nii tunsin sen melko alhaalla ja on pehmeähkö, ellen aivan väärin sitä tulkinnut. Mulla on kuiten ollut synnytyksien jälkeen ollut kohdunlaskeumaa, että voiskohan se vaikuttaa, että tunnen sen niin alhaalla...? Tosin kyllä sitä pitäis vähän enemmän tutkia itteensä "normitilassa", nii ois vertauskohetta :) Ja tällä hetkellä oikeanpuolimmaista munasarjaa jomottaa, voiskohan mun ovis olla sitten nyt eikä alkuviikosta...?! On tää taas yhtä ittensätarkkailua, vaikkei pitänytkään, hih!
Olikin tullut uusia kirjotuksia, ko kirjotin edellistä viestiäni - tosin vajaan tunnin oli tekstikenttä auki eikä ollut toista auki, nii pitää naputella heti uudestaan.
Lumikki - olen niin pahoillani. Halauksia ja rutistuksia täältä.
Täällä taas. Tunnin päikkärit (mä olen NIIIN väsynyt, kiukkuinen ja ahdistunut, kuten jo aikaisemminkin mainitsin, PMS-tyyliin), onneksi iltapäivällä kunnon jumpat tiedossa.
HELENE: Mulla on hikoilua, mutta vain tässä puolen välin kierron aikoihin ja sen jälkeen, joko on sairaan vilu tai sitten hiki. Ja kainalot hikoaa, mutta haju ei ole musta ihan paha, normi hiki, ei edes voimakas. Ja negatiivisuus hallitsee minunkin olotilaani juuri nyt, vaikka yleensä olen hyvin yltiöpositiivinen ihminen :).
AMALIA: Sullakin dpo 6? Mulla kanssa. Joko 5tai 6, mut kuitenkin sitä luokkaa. Vaikka olotila on kuin dpo 11-13 just ennen menkkoja...nice. Mä jotenkin ounastelin, että sulla olisi enemmän, kun oli oireita ym. Miltä tuntuu? Mulla myös hurja väsy, höntti olo,vähä kuin krapulassa, hermostuttaa, ketuttaa, selkä särkee toista päivää sairaasti ja nivusia jomottaa. Tisseissä hentoinen aavistus arkuutta. Ei turpeutta.
LUMIKKI (Olihan se näin?): Pahoittelut...ei riitä sanat lohduttamaan sinua!
Nyt ruuanlaittoon, sitten hikijumppaan ja jos illalla leipois sämpylöitä, saisikohan tästä vielä hyvän mielen päivän?
ILTIS 28/36-38, dpo 6
PS: Miten seksihalukkuus teillä muilla oviksen jälkeen? Mulla tuli ehkä päivän kahden "kuoppa", mut nyt eilen ja tänään tekee/tekis kyllä mieli, hmmmm. Eihän seksi mitään väärää tai vahinkoa voi tehdä jos JOSJOSJOS olisi kuitenkin jotain tuolla alullaan?
Itseasiassa en tiiä mikä on tarkka dpo nyt vai onko mikään, ko mun kierto niin pihalla, ko lumiukko! Eli mennään taas mutu-tuntumalla ja katellaan, mikä on tilanne viikon, kahen päästä. Mikä sun kierronpituus muuten on? Ja mulla juilii tosiaan oikeaa puolta munasarjojen kohilta ja aamulla tunsin, ko nännejä hieman nipisteli. Puhuit tosta seksistä - siitä ei todellakaan oo mitään haittaa/vahinkoa - ei tässä vaiheessa, vaikka oiskin raskaus aluillaan eikä siitä oo myöskään mitään haittaa koko raskausaikana, vaikka onhan se vähän akrobatiaa sitten ison masun kanssa :D
Täällä nyt kp 30/28-30 eikä menkkoja näy. Huomenna ostamaan testi sitten heti töiden jälkeen!
Tissit kovin arat, masu hieman rauhoittunut. Jännittää vähän!
voi kun toisit tänne plussan. Vasta yksi plussa tullut, Babalta joten olisi jo aika seuraavan. Tuo rintojen arkuus kuulostaa lupaavalta. Mulla sekin oire hävis, höh.
Ja taas siis testasin negaa. Ei edes menkkaoireita enkä jaksa enää uskoa piiku myyn selvinneen. En vaikka onhan oikeasti vielä kaikki mahdollista, mutta on vaan sellainen tunne. Plääh. Totisesti toivon, että tunne on väärä, mutta ei koskaan ennen ole ollut.
olihan niitä muitakin plussia, myy, mama ja jeky, sorry sorry. Ja olisikos Kirva sitten seuraava..plussatuulia!
Nyt sitten vuoto loppui? Mitä hittoa se täti nyt minua näin kiusaa. Tuli siis parilla vessakerralla semmoista ruskeaa vuotoa,nyt ei mitään. Koko päivän odottelin että milloin hanat aukeaa kun mahaan koskee koko ajan..ja itkuakin väänsin kun piti taas alkaa. En nyt sitten tiedä onko tämä kp 1 vai 30..:o
voisko mitenkään olla, et oletkin raskaana? Sitä vuotoahan voi tulla raskauden alussa, varsinkin tuollaista pientä. Oletko testannut milloin viimeksi? Voi kun olisitkin raskaana, niin toivon.
Täytyy taas kerran todeta, että täti on näköjään tosi pahalla tuulella kun näin meitä kiusaa.
Hei kuule, mulla on ollut rusehtavaa tuhrua ja ihan kirkasta verta vuotanut silloin, ko menkkojen ois pitäny alkaa. Luulin oikeesti menkkojen alkaneen, ko välillä vuoti, ko saavista ois kaatanut. Mutta sitten raskausoireet vaan jatkui ja plussasin 2 viikkoa myöhemmin. Josko sulla ois hedelmöittyminen tapahtanut myöhemmin ja tulee kiinnittymisvuotona sitä tuhrua :) Voi vitsit, mahtista jännäillä kuinka sulla käy - varmasti oot seuraava plussaaja!
Minä olen kirjoitellut viime aikoina tuonne esikoisen väkääjät 30+ ja taustaillut tätä ketjua. Evelinan kuulumisia erityisen jännityksellä olen lukenut. Niin toivon sinulle plussaa!
Basbartuu kyseli kuukupista. Olen käyttänyt nyt 5 vuotta ja muuhun en enää vaihda. Kuppi taitaa olla silikonia ja niitä on erikokoisia. Itselläni on Lunetette ja siitä se isompi koko. Ekoilla kerroilla kuppi tuntui selvästi. Mutta muutaman kerran jälkeen se ei enää tuntunut. Ekoilla kerroilla mulla tuli myös ohivuotoja. Se kertoo vain siitä ettei kuppi ollut oikein paikoillaan. Olen PCOni kanssa toisinaan todella kipeä ja silloin kupin käytössä on haastensa, kaikki alapäähän koskeminen sattuu niin p***sti. Nykyään ohivuotoja ei ole. Runsaina päivinä, jollin mun 38 ml vetoinen kuppi täyttyy 1-2 tunnin aikana voi olla tulva vaaraa, mutta silti kuppi toimii paremmin kuin muut kuukautissuojat. Ja niukkoina päivinä...ihanaa kun ei 12 tuntiin tarvitse muistaa koko asiaa.
Omani ostin netistä, Ruohonjuurikaupasta mutta nyt kuukuppeja on myynnissä monissa paikoissa. Ainakin Tampereen seudulla apteekeissakin.
Kaverini innostui kokeilemaan kuppia ja hän on ollut osittain tyytyväinen. Hän joutui poistamaan "antennin" koska se häiritsi häntä ja muutenkin kuppi asettuu hänellä alemmas kuin minulla. Hänellä se häiritsee välillä istumista. Itselläni on kuulemma pitkä emätin joten kuppi solahtaa kyllä "ulottumattomiin" eikä häiritse mitään toimintaani.
Vaikka kuppia ylistän niin eihän se kaikille sovi. Itse käytin tamponeja ennen ja nyt vai kuppia. Tosin nyt toivon että kuppi kävisi tarpeettomaksi.
Plussatuulia!
Hekle
kp 27/32-22, yk 14, dpo 7
Nyt löysin netistä sellasen ovulaatiolaskurin, johon sai ite naputeltua oman kierron pituuden ja mulla ois sen laskurin mukaan tänään ovispäivä ja viime torstaista ens tiistaihin eli ylihuomiseen asti hedelmällisiä päiviä jäljellä. Aika kovaksi on muuttuneet mun oviskivut sitten entisaikojen. Oikeaa puolta pakottaa ihan mahottomasti, tehnyt sitä jo pari päivää. Oon kyllä aina tuntenut ovikseni, mutta nyt potenssiin sata.
Ilmankos mua onkin sitten väsyttänyt, ko luin netistä, että oviksen aikaan ois kans tota väsymystä.
Mä taas...
AMALIA: Ovulaatiokivulta kuulostaa, mut koska sun lämmöt kohollaan, uskoisin, että on mennyt jo (1-3vrk) ? Kivut jatkuu kyllä oviksen jälkeenkin, mulla ainakin jomottaa ja viiltää nivusiin saakka :/. Yleensä lämmöt nousee 1-3 vrk oviksen jälkeen ja siinä voi tuntua myös pahoinvointia ja väsyä. Ynnä muuta! Ai niin, mun kierto ollut aina 36-38, joskus satunnaisesti 31-34, mut harvemmin. Siis pidemmän puoleinen, nyt sitten kp 28 ja dpo 6.
LUMIKKI: Tosiaan, kyse voi olla raskaudesta. Peukkuja :)
EVE: Ystäväni tesasi pas:n jälkeen ensin 9 vrk siirrosta (neg), 11.pv (neg), 12pv (neg) ja 13 (neg), mutta 14. pv siirrosta tuli digitestiin "raskaana" ja veritestiin samaten hyvät lukemat. Oli siinä kvantitatiivisessa veritestissä. Ei siis kirvestä kaivoon vielä. Peukut :)
Omanapa: Jumppa vaihtuikin mökkitalkoisiin (kivaa ja ihana ulkoilla), nyt leipätaikina kohoaa, suihku odottaa (on niin vilu, hyr) ja rinnat hiukan tikuttaa...Herättelenköhän mä omaa toivoa täällä?
Nyt mä en enää haahuile täällä tänään :)
Iltis 28/36-38 dpo 6
kun tein taas testin ja siihen tuli sellainen outo varjo. Mutta se olikin vain pintavarjo, lähti pois kun kynnellä sipaisin. Arvatkaapa meinasko mennä vellit pöksyyn:-)
En ole hirveästi puhunut teille miehestäni kun se on edelleen arka paikka. Mieheni kuoli melkein vuosi sitten syöpään. Hän luovutti siittiöitä ennen hoitoja, joita olen nyt sitten yksin käyttänyt. siksikin vetää mieltä matalaksi kun pakkasessa on enää kahteen kertaan jäljellä hänen siittiöitään, joten pelottaa jos en saa hänen lasta. Eikä todellakaan vielä ole käynyt mielessäkään, että alkaisi katsella muita miehiä sillä silmällä. Ajattelin, että on parempi kertoa teillekin kun ensi viikolla on hänen kuolinpäivä ja saatan olla aika itkuinen. Olisi niin ihana lahja ollut saada plussa juuri nyt. Mutta aina ei asiat mene niin kuin haluaa. Tai siis mun kohdalla siis mikään näköjään. Että siis tällaisia fiiliksiä tänään.
Sun viestisi sai totaalisen sanattomaksi ja entistä isompi ymmärrys sua kohtaan, voi sinua
Sun viestisi sai totaalisen sanattomaksi ja entistä isompi ymmärrys sua kohtaan, voi sinua... Kuinka paljon oletkaan joutunut kokemaan ja nyt vielä tämä asiaa "kiusaa" sua ihan tosissaan. Osanottoni miehesi poismenosta ja niin sydämmeni pohjasta toivon sinulle sitä suurta plussaa tulevaksi nyt ja pian! Olet sen kyllä niin ansainnut.
Kauanko sulla nyt onkaan aikaa siitä siirrosta vai mikä sen oikea termi onkaan? Huomenna ois hyvä päivä saaha se plussa, marraskuun alkamisen kunniaksi. Olet kyllä ajatuksissani ja toivon suurella sydämmellä, että se plussa tajuaa jo tulla :) Ja se täti ois matkustanut etelän aurinkoon passi mukanaan...
Täälä hetkellä tuntuu että meillä yritys menee tauolle. Minä en enää jaksa nätiä pettymyksiä kluukaudesta toiseen :''(
Evelinalle toivon plussaa oikein kovasti,yritä sinä päästä huomenna siirtymään heinäkuisiin