***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Mulla alkoi selkää särkemään sunnuntaina, mutta mulla on ennestäänkin jo ongelmia sen kanssa, joten en noteeraa niitä sen kummemmin.
Ja niitä päänsärkyjäkin ollut viikon sisään jo neljä! Sit tajusin palelevani kokoajan. Eilen tokasin ihan ääneenkin töissä, kuinka kylmä meillä siellä oli. Ja illalla palelin ja nyt palelen.
Ja tää väsymys!!!! Ihan tajuton. mut saattaa ihan johtua tästä syksystäkin.
Kirv@ ja Basse: Noi limat kuulostaa TODELLA hyvältä, mulla ainakin on kertoneet alkaneesta raskaudesta ja sitten vielä Kirv@lle, että ite oon kärsinyt ikävästä päänsärystä alkuraskaudessa, että sekin kertoo jotain :) Ja palelu ja väsymys - niin tuttuja.
Evelina: Toi on just toi Murphyb laki, että käy noin, kuten sulla noitten tänään postissa tulleiden testien kanssa. Sulla on ainakin nyt testejä, jotta saat testiä.
Mulla kävi päivällä villi juttu. Olin ottamassa ruokaa lautaselle ja alkamassa syömään, nii jostain aivan puskien takaa mulle iski yöks-olo! Se ei kestänyt pitkään, mutta tunne oli NIIIIN tuttu ja heti tuli mieleen, että voiskohan olla sitä itteänsä, mutta nyt koitan pitää pään kylmänä. Tosin helpommin sanottu, ko tehty, ko täällä päivittäin käyn ;) Ja parina päivänä on väsyttänyt jo alkuillasta, mutta en uskalla ees aatella tota enempää - ajatuskin saa jo villasukat pyörimään varpaitten päissä :D Taas tää toivo alko kovasti nostaan päätänsä....
täällä alkaa olla monella jännät paikat! en olekaan käynyt lukemassa kuin alkukuukaudessa viestejä, joten nyt on tietopimennys mitä täällä on kellekkin tapahtunut. Pitääkin kohta lukaista viestit läpi =)
Meinaan testata viikonloppuna, jännittää ja ei malttais olla testaamatta jo nyt ;D
-myy79 ja kp 29
mistä tota limaa oikein tulee, saunalahdelta vai? Jos meillä kaikillä plussaa odottavilla tulee samankaltaista jojoa niin pakkohan sen on merkitä jotain, eiks jeh. Ja niin monet jo kertoneet, että on kovin tyypillistä alkuraskaudessa. Mulla siis ihan kuplii pöksyissä koko ajan.
Basse, mun koirat on molemmat espanjalaiselta koiratarhalta kotoisin. Toisessa jotain terrieriä ja on vaalea noin 11 kg (neiti on armottomalla dieetillä kun on aika läski-lyyli) ja tuo uusi tulokas on ihan kuin kääpiöpinseri, jossa saattaisi olla vähän chihua. Väritys on täysin kuin pinsereillä. Raukka painoi vain kolme kiloa tullessaan, mutta on nyt lihonut muutaman sata grammaa. AIka haasteellista laihduttaa toista ja lihottaa toista. Tuo neiti on noin 3,5 vuotta ja joku ilmimys oli heittänyt sen autosta moottoritielle. Onneks ei sattunut pahasti ja saatiin tarhalle turvaan. Ja tuo poika löytyi kadulta, pikkuraukka, panta päässä eli on selvästi ollut jonkun kotikoira, mutta ei ole sitten kelvannut vaan heivattu kadulle. Joku mies on selkeästi pahoinpidellyt sitä koska se inhoaa miehiä aika lailla. Onneksi tässä on mukavia rauhallisia miehiä lähellä, joiden kanssa ollaan harjoiteltu. Poika on vain 1-vee joten on kovin pentumainen vielä. Kaluaa hampaillaan mun kättä aina kun innostuu, eli koko ajan;-) Yritän nyt opettaa tuon tavan pois heti alkuunsa. Ei se kovaa pure, mutta ottaa kuitenkin kiinni ja leikkii. Jos sattuisi vauva tulemaan niin se ei saa yhtään ottaa hampailla ihmisistä kiinni.
Voi taivas, pitääkö tässä lähteä jotain hierojaa metsästämään. On edelleen niin törkeä hedari, että taju kohta lähtee.
Pitäisköhän illalla vielä tehdä yksi testi jos saisi vähän pidäteltyä. Onks siinä joku sääntö kuinka vanhaa pisukkaa pitäisi olla, että testi näyttäisi oikein. Noi tämän päiväiset pisut oli hirmu vaaleita kun olin taas ryystänyt kahvia ja koko ajan pitää juosta vessassa.
Apua jos ne mun menkat sit huomenna alkaakin. En kestä. Mä varmaan masennun totaalisesti ja syön itseni hengiltä;-) hihihih
Ostin kaksi clearbluen testiä apteekista, mutta panttaan niitä myöhempään varmuuden vuoksi. Ne on kans niitä herkkiä, millä vois jo näyttää neljäkin päivää aiemmin.
Jospas kävis heittää pikku lenkin noiden karvapalleroiden kanssa ulkona et saisi vähän happea. Pikkasen nääs pyörryttää..
"Noi tämän päiväiset pisut oli hirmu vaaleita kun olin taas ryystänyt kahvia ja koko ajan pitää juosta vessassa."
- Mun alko tekee mieli kahvia!! :'D
Selkä kiukuttelee vieläkin, ja istuminen tuntuu ihan tuskalliselta, tai ylipäätään samassa asennossa oleminen pidemmän aikaa, nyt se kipu on levinnyt si-nivelistä ihan koko rankaan.. Itse odottelen pääsyä fysioterapiaan, sain lähetteen diagnoosin perusteella mut jonot on pitkät..
Meidänkin haukku aivan pinserin näköinen! Ettei ois mahdollisuutta toyterrieri olla? Onko häntä typistetty vai ei? Ihanaa kun oot päättänyt ottaa hoiviis pikkuiset sieltä, ja pelastaa kurjalta elämältä! Oksettavaa miten ihmiset voi tehdä jotain noin julmaa eläimilleen, kuin heittä kadulle, ja moottoritieltä mitääää... :OOO Järkyttävää.. Tuttua tuo hampailla leikkiminen, tekee meiänkin herra sitä, semmosta leikkimielistä lähinnä "käsi suuhun" meininkiä, itekkin kyllä yrittänyt kitkeä sitä pois, mut ilmeisesti aika normaalia "pentu"iässä..
Oon kuullut että oliskohan se ollu kaks vai neljä tuntia mitä pitäis pidätellä että pissa ois "oikeanlaista" :D Mut voihan se näyttää muutenkin tietenkin, tiedä noista..
Aattelin testailla "vasta" lauantaina seuraavan kerran, ettei mee testit hukkaan kun negaa se näyttää kuitenkin........ jos siis maltan mieleni ;D
Tulis nyt se limainen plussa meille kaikille!
PUUHPUUHHHHHHHHHHHHHH
on mennyt aika niin nopeasti töissä touhutessa ja nyt vasta kerennyt vähän sivusta seurailemaan :)
Mutta siitäkin huolimatta tullut kyllä illat/aamut hyödynnettyä. ;)
Minä bongasin oviksen kp14-15. Ja minullahan on kierto sen 34-37 päivää. Oli kyllä oireitakin tuossa jo kp13 kohdilla mutta tikku ei vielä näyttänyt kuin haaleaa, kunnes kp14 se oli tosi tumma, jatkui vielä kp15, mutta kp16 oli jo viiva olematon.
Nyt vaan odotellaan ja ihmetellään. :D
Ihan hävettää, kun ei ole kerennyt kaikkia teidän kirjoituksia lukea ja kokemuksia, koneella olo aika on niin mitätön, kun hoitaa työkseen muita ihmisiä ja vapaa-aika menee sitten tuosta ulkoilusta nauttien.
Mutta edelleen, suuren suuria ja vahvoja plussatuulia joka ikiselle! :)
DiuDau kp 18/34-37, yk3
että vois taas testata;-) Toisaalta pelottaa aukeeko hanat yön aikana.
Inhottavaa Basse toi sun selkäkipu. Mulla on se osasto nyt vähän parempi kunhan en minäkään kauaa istu paikallani. Olen käynyt aika kauan selkäcenterissä kampissa hoidossa, mutta nyt ollut jo reilut puoli vuotta taukoa (ja sen huomaa) siellä on asiantuntevat fysioterapeutit, jotka oikeasti tietävät noista selkäkuvioista. huono puoli on se että yksi kerta maksaa rasvaiset 55 euroa, saahan siitä toki kelakorvauksen jos on lähete, mutta silti. Ja kun yksi kerta ei ihan riitä.
Siis miten meillä Basse voi olla näin paljon yhteistä, hauskaa!!!! Pojalla on ihan pitkä häntä ja tytöllä kans, mutta on sillai kippurallaan selän päällä. Aika veikeän näköinen. Olen kyllä ajatellut jos toi poika on kuitenkin nuorempi kuin 1-vee kun on niin pentumainen ja terävät hampit vielä. Vien sen lähiaikoina lääkärille perustarkistukseen ihan vain varmistukseksi. Katsotaan miten hän sitten arvioi tuon iän.
DiaDau, onnittelut oviksen bongauksesta. Siinä ne piinaviikot sullakin alkaa;-)
Auttaiskohan jos menis kuumaan suihkuun tuohon jumihartiaan? Olen pitänyt siinä lämmitettyä kaurapötkylää monta kertaa päivässä ja se tuntuu hetkeksi auttavan. Hassusti on vain toinen hartia ihan kivikova. No se tästä nyt vielä puuttuisi, että olis molemmat puolet. Oon vissiin ollut jotenkin kierosti kun on vasen hartia ja oikea alaselkä. Skolioosia ssssssssssssssss...
Ja huomenna sit ne limaplussat kehiin niin kuin basse sanoit. Meinaatko tosiaan pystyä olemaan testaamatta? Nostan hattua sulle! Mä varmaan testaan yölläkin jos tulee pissahätä;-)
Meillä tosiaan uskomattoman paljon samaa! Pitäisi varmaan itsekkin kohta yksityiselle tuon selän kanssa, eihän tästä tuu mitään.. Ukko onneksi hieroi, ja ai että ;) .. ja nyt EI SAA NAURAA! mä sain muutama viikko takaperin niin kuningas idean, kun tuo selkä temppuilee + lämmin suihku auttaa, et ostin uimapatjan......... kerran päivässä sitten kellun siellä suihkussa sen patjan kanssa lämpimässä ja nukun paljon paremmin. :-D Huhhuh.
Kuulostaa ihan meiän haukulta nuo kuvaukses ! Eli pinserin näköinen, kierre selän päälle taittuva häntä, black tan... Yritän liittää tähän kuvan.
Ei se täti sua tavoita, vaan plussa helahtaa tikkuun viikonlopun aikana ! Kyllä nyt näin on!
Samaa onnea toivotaan muillekkin! .. ja itselle siinä sivussa.
Mulla on neljä testiä enää, joten pakko toppuuttaa, kun ei tässä kuussa ole enää varaa ostella uusiakaan :-D.. ja on huikeet 3pv tätä kuuta enää.. aikamoista hommaa.. :D
Mä en saa laitettua kuvaa tätä kautta, miten se onnistuu? Sun on pakko siis niin pakko nähdä mun koiran kuva!! Help!
olisko sulla antaa joku s-postiosoite niin lähetän sulle kuvan omasta koirasta. Noi on niin kaks marjaa. En tajuu miks en saa laitettua kuvaa tänne. Ihan hämärää peliä.
Illan vika testi edelleen negaa, no oho, miten yllättävää. Nyt mahassa tuntuu siltä et hanat aukee just...voi prkl!
Ei voi olla totta, meikäläinen oli eilen jo kasin aikaan aivan valmista kauraa nukkumaan ja painelinkin pehkuihin ennen ysiä. Kuuden maissa nousin ylös ja taas väsyttää - liekkö oon itekkin kipeeksi tulossa, ko meillä muksuilla flunssaa...
Hei muuten, tohon niska-hartiajumiin auttaa mulla ainakin kaikkein parhaiten keppijumppa. On todella tehokasta ja sen päälle sitten kunnon, pitkät venyttelyt, nii avot - jumit aukeaa! Testatkaas :) Kannattaa tehä alussa varovasti ja usein.
Mulla se toivo-peikko nyt jyllää aivan todenteolla ;) Aamulla herätessäni tunsin taas outoa tuntemusta tuolla alavattalla ja heti heräs peikko huutaen, että josko nyt, josko nyt :D
Basse&Evelina: Todella hauskaa, ko teillä on noin paljon yhteneväisyyksiä :) Ja suloinen on Bassenkin koiruus. Evelinan koiruudesta tais olla kuva tuolla Kesäkuisissa, ellen aivan väärin muista vai olikos se tän kuun aivan alkuviesteissä..?
Testiuutisia teiltä ootellaan!
AmaliaJoel: Voi että! Sulla on niin hyvältä kuulostaa oireilua ettäh.. ;-) Mitkä kpt on menossa? Toi keppi-jumppa vois auttaakkin, pitää ehdottomasti kokeilla :) Kiitos!
Itse testailen vasta lauantaina seuraavan kerran :-) ... jos enää tarvitsee, nyt meinaan kauheat menkkajuilingit päällä itselläkin..
Evelina ! Ei se täti nyt saa tulla paikalle !!! MRRR.
Ja mikäköhän ihme on kun ei saa lisättyä kuvia tähän, hmh :O pistä tähän s-postiin: dammit@jippii.fi, se on joku ikivanha sposti mut tarkistin äskön ja on vielä käytössä.. kaikissa muissa on mun koko nimi joten olisin aika tunnistettavissa.. :D
Ehkä se on venäjän toy-terrieri? Meidänkin ukko arastaa hiukan miehiä, mut ei sillä ole koskaan ollut mitään negatiivisia kokemuksia miehistä, en ainakaan usko, kun ostettiin se mukavalta naishenkilöltä helsingistä ihan pentuna jo. Onko sillä pitkät jalat? Ne on toy-terrieille aika tyypilliset.
BASSE (nyt käytin tätä :)): Jos toi juiliminen onkin merkki jostain muusta ku menkoista? Sehän vasta ois mukavaa. Milloin sun ovis on ollut?
EVELINAlle testionnea!
AMALIAJOEL: Peukkuja, koska testi?
Omanapa: Näin unta viime yönä, että keskenmenon (ei ole koskaan oikeasti ollut) jälkeen sain plussan testiin. Tosi hämärä uni, ihan ihmeellinen olo, kun heräsi ;). Nyt oviksesta n. 3-4 vrk, väsyttää (normia tässä kohassa), huimaa, paleltaa, ellottaa aina iltapäivisin 8tuttua nämäkin kaikki), tissit aavistuksen aran puoleiset. Harmittaakin tavallista enemmän jo nyt ;).
Työt kutsuu huutaen..
Iltatähtönen kp 26 / 36-38
Basse on oikein mainio lemppari! hih.
Voihan tuo olla mahdollista toki.. mutta tässä on ollut jo monta juilimatonta päivää välissä kun tädin ois viimekiertojen mukaan pitänyt tulla ajat sitten (kp 32/24-maxxx 28), tädin alkamis aikoihin (kp 24-25) oli kauheeta menkkajuilintaa ja olinkin varma että kohta lorahtaa.. mut ei lorahtanut, mut nyt ne sitten palasi, joten... nojoo, pessimisti ei pety :-D Oviksesta en ole ihan varma, mut uskoin sen olleen kp 13, mutta ilmeisesti on mahdollista että se oliskin ollut vasta kp 18, kipujen mukaan.. ja sen ettei tätiä kuulu vieläkään.. ja testit negaa.
Hui mikä uni, ehkä se meinaa että nyt tärähtää ;) kiinnittymisuni?! hih. Onnea odotteluun ja kivaa työpäivää!
Menkkamainen olotila, ei vielä ole alkaneet. En uskalla testata tänään. Kai?
Masussa kipristelee ihan pirusti, vatsa ollut tosi sekaisin/ löysällä.
Huomenna olis illanistujaiset, ennen sitä pakko testata kyllä.
Täällä on monella niin jänskät paikat!
Olispa jotain uutisia, mutta ei niin mitään. aamulla oli tosi väkevä pisukka ja taas puhdas nega. Mutta ei onneks näy tätiäkään. Yöllä käytiin taas ulkona kun nuori herra halus kakalle. Koskahan se oppii pidättämään aamuun asti, krooh. Meillä oli joku jättänyt hissin oven huonosti joten jouduin kolistelemaan kahden koiran kanssa rappusia keskellä yötä. Herra ei halunnutkaan kulkea rappuja itse (ei ole oikein vielä tottunut) niin mun piti kantaa se sylissä. Sit sammu valot kesken kaiken, mua sattu julmetusti selkään ja pyörrytti niin tolkuttomasti. No ehjänä selvittiin tuosta keikasta. Mulla oli kauhea nälkä keskellä yötä, outoa. Ja vetelinkin saarioisten kylmää maksalaatikkoa suoraan paketista suuhun, oli muuten aikas herkkua.
Koitan vielä myöhemmin laittaa sitä kuvaa tänne, mutta laitan sen myös sun sähköpostiin heti kohta.
Nyt pitää ottaa lisää kahvia ja niin niin peukutan että tänään saataisiin jotain tuloksia.
Meikänainen sitten otti ja torkku aamullisten lastenohjelmien aikana olkkarin lattialla, ko muksut katto telkkaria - kiva äiti, hih! Mua väsyttää edelleen aivan järjettömästi!
Kp tänään 25, mutta mullahan on ollut kaks viimistä kiertoa apaut kp 40 eli ens kuun 13.päivä ois toi päivä - tuskallisen pitkä 2 viikkonen siis edessä. Ton Vauvan ovislaskurin mukaan mun ovis ois ollut 25.-27. eli alkuviikosta, mutta se laskettu 35 pvän kierrolla, ko ei mittarissa ollut pitempää kiertoa :D
Evelina saanut yöllä ulkoiltua ja syötyä maksalaatikkoa - mutta että kylmänä! Outoja haluja sulla :DDDD
Huomenta kaikille!
Kuten kirva sanoit täällä elellään jännittäviä aikoja! Tuntuu, ettei nahoissamme pysytä tämän jännäämisen ja tutkimisen kanssa. Mutta se oma vauva olisi niin ihana... ;))
Omana huolenani on oviksen puuttuminen tästä kierrosta... Koskaan ennen ei ole ilman pillereitä käynyt näin. Pitkiä kiertoja on ollu, muttei ole ovis jäänyt tulematta. Eilen ja tänään pyyhkiessä vaaleanpunaista eli sieltä se täti on tuloillaan. Normaalisti kyllä menkatkin alkaa kerralla eikä tuollaisella vaalpun limalla.Saas nähdä, mitä ne hormonit ovat nyt keksineet.. Niin ja siis varmistin eilen rtestillä ja se oli nega kp 28.
Onko teillä kokemusta oviksettomista kierroista? Tiedättekö, mistä johtuu ja kuinka pian aletaan hoitaa lääkkein? Ja lasketteko kp1 ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä?
Joku vois nyt vaikka täräyttää reilusti plussan ja piristää koko porukkaa! ;))
poikien äippä kp29/jotain...
Kirva voihan kökkö, mut vielä on aikaa ! Meinasitko huomenna testata? TUO LIMA! Mulla tuli tänään samanlaista! Mitä ihmettä!!!!! menossa tällähetkellä siis kp 31/24-28, onkohan täti päättänyt jättää kuukautiset välissä ja hypännyt ovulaatioon samantein? :D Luojake, ompa ihmeellistä.. Tosiaan semmosta jojo limaa, paikoin kirkasta mut kuitenkin ihan vähän erosi väriltään ovislimasta, taikka en tiedä... oohhoh... on tää outoa.
Iltatähtönen: Saa kutsua Basseksikin, vai mikäs se olikaan minkä evelina keksi.. Kaikki käy! :)
Kiitos peukuista, samoja sinne!
Evelina, miten sun päivä on mennyt? Tuliko posti? Teitkö testin? Miten selkä voi? Mitämitä?
--
muoksmuoks
Huomasin et vähän myöhäsä et olit jo vastaillut evelina.. Pistän kohta viestiä, käyn tässä välissä suihkussa...