Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sikiö ei liiku! :(

Vierailija
19.09.2010 |

Tänään rv 18 täynnä enkä ole tuntenut sikiön liikkeitä kuin ihan heikosti pari kertaa. Nyt olen alkanut kiinnittää asiaan huomiota enkä ole tuntenut liikkeitä perjantain jälkeen (silloin viimeksi, sitä edellisen kerran n. viikko ennen sitä). Olen huolissani.. kyseessä neljäs raskauteni ja olen rakenteeltani hoikka, näillä viikoilla jo mies on tuntenut vatsani läpi normaalisti pienet liikkeet.

Yritin äsken käydä selälleni makaamaan. vatsanpeitteiden läpi tunsin vatsassa "kovan möykyn" (kohtu?) ja yritin varovasti provosoida, ei liikettä.

Miten saan rauhoitettua itseni illaksi nukkumaan? Olen niin onneton ja surullinen, tämä ei ole normaalia :´(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika varhaisilla viikoilla, älähän hätäile :)

mene vaikka huomenna neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä

Vierailija
2/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain varmuuden vuoksi, ettei tarvitse yksikseen pelätä ja miettiä.

Toivottavasti kaikki on hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä ole huolissasi, etköhän taas tulevan viikon aikana tunne liikkeitä ja koko ajan lisääntyvästi. :)

Vierailija
4/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä on minulle ihan oikeasti epänormaalia :////

Vierailija
5/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei ole helppoa, mutta koita levätä ja rauhoittua. Vaikka olet jo monta raskautta kokenut, niin lapset ovat erilaisia. Ehkä tämä on rauhallisempi tapaus tai vaikka väsynyt juuri nyt?

Ja jos kaikki ei olisikaan hyvin (mihin en usko), niin et oikeastaan pysty omalla toiminnallasi tekemään tilanteelle yhtään mitään nyt, eli stressaaminen ei auta yhtään.

Halaus ja positiivisia ajatuksia!

Vierailija
6/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 3. raskaudessa (ja vain silloin, ei edellisillä kerroilla) kaikkea mahdollista pelättävää, oli supisteluja, vuotoja jne. Silti raskaus meni loppuun asti ja syntyi terve vauva.

5

Vierailija
7/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä en tuntenut liikkeitä juuri koskaan. Ravasin alituisesti päivystyksessä tarkistuttamassa tilanteen. Mene siis sinne, saat mielenrauhan.

Vierailija
8/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kolmas raskaus viikolla 18 myös, enkä tunne minäkään liikkeitä.. vaikka kuinka joisin/söisin makeaa ei tunnu.. Viime viikolla neuvolassa sydänäänet jumpsuttivat todella voimakkaina ja terkka sano että ei huolta, kohtu on sen verran venynyt jo edellisistä että vauvalla on tilaa liikkua ruhtinaallisesti eikä näin ollen tunnu välttämättä..vaikka muissa onkin tuntunut jo aiemmin.. ole huoletta, ja jos ei muuten niin käy äippäpolilla mielenrauhan ja yöunien saamiseksi.. :D Jaksamisia!

Vierailija
9/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös yhden lapsen kanssa istukka edessä ja tunsin liikkeet vasta paljon myöhemmin ja paljon vaimeampina kuin muista lapsista. Joten selitys siis saattaa olla tuokin.

Vierailija
10/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 18 täynnä enkä ole tuntenut sikiön liikkeitä kuin ihan heikosti pari kertaa. Nyt olen alkanut kiinnittää asiaan huomiota enkä ole tuntenut liikkeitä perjantain jälkeen (silloin viimeksi, sitä edellisen kerran n. viikko ennen sitä). Olen huolissani.. kyseessä neljäs raskauteni ja olen rakenteeltani hoikka, näillä viikoilla jo mies on tuntenut vatsani läpi normaalisti pienet liikkeet.

Yritin äsken käydä selälleni makaamaan. vatsanpeitteiden läpi tunsin vatsassa "kovan möykyn" (kohtu?) ja yritin varovasti provosoida, ei liikettä.

Miten saan rauhoitettua itseni illaksi nukkumaan? Olen niin onneton ja surullinen, tämä ei ole normaalia :´(

Vauvat on erilaisia. Meillä kolmas vauva oli kaikkein rauhallisin vatsassa, tunsin kyllä liikkeitä muutaman kerran viikolla 16, mutta sen jälkeen en käytännössä mitään ennen kuin viikolla 22. JA tuo oli raskauksista ainoa, jossa istukka oli takaseinässä, niissä raskauksissa, joissa istukka oli etuseinässä tunsin liikkeet selkeästi jo viikolla 17-18.

Meidän lapsista sitten tämä kolmas, nyt 2,5-vuotias on ehdottomasti se kaikkein eloisin ja riehakkain...

Vierailija
11/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes ajatellut asiaa itse t. kahden lapsen äiti

Vierailija
12/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeitä etkä vain ilmaa?

Vierailija
13/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitenkään outoa ettei liikkeitä tunnu.

Minunlla oli sama juttu neljännessä raskaudessa, liikkeet tuntuivat vasta rv20 jälkeen ja juuri vähän aikaa sitten eräs ystäväni oli huolissaan kun vauva ei liiku.

Molemmilta löytyi sama syy... etuseinäistukka.

Vierailija
14/14 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ma taas luottaisin aidin omaan tunteeseen ja kavisin paivystyksessa.