Heräisit puhelimen soittoon ja siellä poliisi
sanoisi piirittäneensä kotisi.
Kehoittaisi tulemaan ilman asetta ja kädet ylhäällä ulos.
Luultavasti saisit kovan käskytyksen ja tiukasti käsiraudat ranteisiin.
Olisi aika kamala tilanne! En varmasti antaisi poliisille anteeksi.
Kommentit (6)
mutta mua ei ole onneks epäilty mistään. silti se tuntuu ihan hirveeltä, kun kuulee, että siellä on poliisi. luulen aina, että teineistä joku on kuollut.
Minähän en muuten ulos tule kädet ylhäällä. Ties vaikka itse ryöstäjä siellä oven takana soitteli.
mutta mua ei ole onneks epäilty mistään. silti se tuntuu ihan hirveeltä, kun kuulee, että siellä on poliisi. luulen aina, että teineistä joku on kuollut.
tekisin mitä poliisi käskee. Vähän hämmästelisin, että mistä syystä, mutta eiköhän se sitten selviäisi jos joku väärinkäsitys olisi.
Jos näin kävis, niin tuskin puhelimitse ilmottaisivat.
Taitaa olla vain harhaluulo, että poliisi tulee joka kuolemantapauksesta ilmoittamaan ovelle? Tai jos kävivät kerran eikä ketään ollut kotona?
Kyseessä olisi ilmiselvä väärinkäsitys, joka kyllä saataisiin oikaistua. Minä kun en mitään laittomuuksia harrasta tai ole koskaan harrastanut.
Harmillista tuo olisi tietenkin tuossa tilanteessa (vallankin jos unettomuudesta kärsivänä olisin kerrankin kunnolla unessa puhelun tullessa) mutta kyllä tuolle jälkikäteen naurettaisiin makeasti.
Toivottavasti lapset olisivat niin umpiunessa, etteivät heräisi ja suotta säikähtäisi.