Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kai sitten kiusaaja, koska annan kritiikkiä usein yhdelle

Vierailija
19.09.2010 |

naiskollegalle, joka ei saa hoidettua hommiaan. Hän tekee minunkin työstäni hankalaa mokillaan ja suututtaa asiakkaat. En voi olla vaan hiljaa joka kerta. Esimiehelle on monikin jo meistä puhunut ja nainen on saanut puhuttelun. Mutta irtisanominen ei ole kuulemma niin helppoa. Toivon, että nainen ymmärtäisi irtisanoutua itse.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et saa kiusaamisyytettä- kiusaaminen on työsuojelulailla rangaistavaa

Vierailija
2/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän siitä, miten kritiikin annat. Jos haukut ihmisen tyhmäksi, saamattomaksi tms se on loukkaavaa. Jos sanot, että hän on tehnyt jonkin asian väärin tai hänen pitäisi tehdä se toisin, se on oikeaa kritiikkiä. Kritiikin pitää siis kohdistua niihin tekemisiin, ei henkilöön itseensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän naisen persoonaa koskaan. Mutta on vain pakko sanoa niistä asioista, mitkä meni pieleen, koska muuten minun työni vaikeutuu. Olen se, joka joutuu ottamaan vastuun, kun asiakas soittaa ja ihmettelee, että miksi on tehty näin ja näin. ap

riippuu vähän siitä, miten kritiikin annat. Jos haukut ihmisen tyhmäksi, saamattomaksi tms se on loukkaavaa. Jos sanot, että hän on tehnyt jonkin asian väärin tai hänen pitäisi tehdä se toisin, se on oikeaa kritiikkiä. Kritiikin pitää siis kohdistua niihin tekemisiin, ei henkilöön itseensä.

Vierailija
4/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se ei ole kiusaamista. Miksi edes mietit tällaista? Eikö tämä nyt ole ihan selvä asia?

Vierailija
5/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei pysty ottamaan kritiikkiä vastaan edes asiakkailta, vaan provosoituu. Minä olen kuulemma työpaikkakiusaaja ja hän on kiusattu. ap

Vierailija
6/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse sietää työpaikallaan kollegoiden kritiikkiä. Palautteen antaminen on yksinomaan esimiesten tehtävä. Ap on ymmärtänyt nyt roolinsa työyhteisössä täysin väärin. Työkaveri on ap:n kanssa täysin samalla viivalla eikä ap:n kuulu häntä ojentaa.

Huomasin kyllä itse esimiestehtävässä toimiessani, että alaisissa oli aina näitä, jotka pyrkivät esiintymään työkavereidensa pomoina. Sellaisesta pitää tehdä oikean pomon loppu.

Vierailija
7/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

va palautetta toisilleen.

Palautteen antaminen on yksinomaan esimiesten tehtävä.

Vierailija
8/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette kollegoja, niin lopeta suoran palautteen antaminen ja anna palaute esimiehen kautta. Jos olet hänen esimiehensä, niin sun on syytä treenata vähän parempia kommunikointitaitoja.

Sitten muuten sulle lohduksi tai ties miksi sanoisin, että sun kirjoittaman perusteella vaikuttaa vähän siltä, että sen ihmisen kyvyt ei ehkä oikein riitä siihen työhön, jota hän tekee. Ja kun on yrittänyt parhaansa ja antanut kaikkensa, niin siinä tilanteessa vähän kenen tahansa on vaikea kuulla vielä, että panos ei riittänyt.

Se ei tietenkään muuta sitä, että sinä joudut paikkailemaan. Mutta se voisi selittää sen, miksi työkaveri ei pysty ottamaan vastaan palautetta.

Itse muuten puhun palautteesta, sinä puhut kritiikistä. Suomen kielessä kritiikillä on sanana vähän negatiivinen kaiku. Joten sun oman sanavalintasi perusteella voidaan myös ajatella, että sun antamasi palaute on kovin negatiivista. Sekin voi selittää työkaverin vastareaktion.

Vierailija
9/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit eivät sitä näköjään tajua ollenkaan, ainakaan sellaiset kuin ap. Ei palautteen tarkoitus olla kyykyttää eikä viedä toiselta itsetuntoa. Sen tarkoitus on auttaa henkilöä korjaamaan käytöstään sekä tukea häntä tehtävässään. Ap:sta ei varsinaisesti huou halu auttaa työkaveria, vaan tavoitteena näyttäisi olevan pelkästään savustaa kaveri pois työpaikalta. Selvää kiusaamista.

Vierailija
10/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarkoitus ei ole auttaa, vaan kyykyttää ja saada ihminen eroamaan. Jos se ei ole kiusaamista niin mikä on?

Vierailija
11/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja moittivat tai edes ihmettelevät hänen kollegansa tekemää työtä, on asiasta todellakin syytä informoida työn tehnyttä henkilöä. Miten muuten voisi kehittyä työssään kuin saamalla palautetta? Itse ainakin olen aina halunnut kuulla mahdollisista virheistäni, jotten toista niitä.

Periaatteessa tuntuisi jopa inhottavammalta, jos viesti kulkisi pomon kautta, ihan kuin mentäisiin kantelemaan sen sijaan, että tullaan suoraan, muiden huomaamatta, kertomaan, mikä meni pieleen. On jotenkin vähän noloa, että myös pomo tietää jokaisesta pikkuvirheestäni, jotka voin jättää tekemättä jatkossa.

Toisaalta jos ap:n äänensävy sattuu olemaan yhtään negatiivinen, on parempi käyttää kiertotietä. Lisäksi myös siinä tapauksessa, että toinen tulkitsee kaiken ap:n suunnasta tulevan palautteen kiusaamiseksi, pomo voi olla parempi vaihtoehto kuin suora info.

Vierailija
12/12 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teemme tiukkatahtista tiimityötä, jossa töitten on pakko olla tehtynä deadlineen mennessä. Nyt meille on tullut ongelma tiimimme jäsenestä, joka on aivan ylettömän herkkä kaikelle vähänkään negatiiviselle palautteelle. Jos tämä ihminen kuulee, ettei hänen työpanokseensa olla tyytyväisiä tai että asiakkaat valittavat myöhästymisistä, hän menee työterveyteen hakemaan "sairaslomaa"! Näin sitten joudumme tekemään tyypin loputkin työt ja hommat sen kuin myöhästyvät. Onneksemme pomomme on tietoinen asiasta ja kollegalla on määräaikainen työsuhde, ei kuulemma jatketa hänen soppariaan. Kuulinkin tässä sattumoisin, kun johtoporras tuskitteli sitä, kuinka vaikeaa huonosta työntekijästä on päästä eroon. Ei ihme, ettei ihmisiä kovin helposti vakinaisteta, aina löytyy näitä saikuttavia hermoheikkoja lusmuja. NO, jos esimies on työtehtäviensä tasalla, hän puuttuu peliin. Itse en kyseiselle henkilölle enää anna palautetta lainkaan, kerron kaiken esimiehelle, joka saa päättää mitä tästä alaisestaan ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi