Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka jauhot ruskistetaan?

Vierailija
19.09.2010 |

Rasvaa pannulle ja jauhot päälle?

Siis ymmärrän periaatteen, mutta mistä tietää, milloin ruskistaminen pitää lopettaa?

Kaadetaanko tuon päälle sitten muu neste? Mistä kastike saa makua? Missä vaiheessa heitetään mausteita? Lihaliemikuutio?

Teen makkarakastiketta.

Ajattelin ensin ruskistaa makkarapalaset ja sipulit. Kaadetaanko ne pois pannulta kastikkeen valmistuksen ajaksi? Ja sitten kastikkeen päälle takaisin muhimaan? Kuinka kauan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väri on sama minkä haluat kastikkeelle. Mitä tummempaa, sen tummempi kastike. Ällöä on jos jää kovin vaaleaksi. Suolalla ja pippurilla maustat sit jossain välissä.

Nakkikastikkeen olen tehnyt niin, että ensin ruskistan nakkipaloja, heitän sekaan jauhot ja rasvan, ruskistan riittävästi ja sit neste. En siis ota nakkeja välissä pois.

Vierailija
2/4 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko vielä neuvoa kuinka paljon jauhoja ja kuinka paljon rasvaa? Entä nestettä? Riippuu tietysti siitä, kuinka paljon kastiketta haluaa.. Mutta noin suurinpiirtein, jos tarkoitus on tehdä ruokaa 4 hengelle ja saa jäädä seuraavaksi päiväksi vähän yli osalle porukasta?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalusikalla olen kaapaissut rasvapaketista, suunnilleen samanverran sit jauhoja. 2-4 ruokalusikallista ehkä, sellaisia kukkurallisia. Ja vettä sit ehkä sama deseissä. En ole mitannut aineksia, vaan jos jauho on liian kuivakkaa, olen lisännyt rasvaa ja toisinpäin. Ja vettä voi kans lisätä tarvittaessa.

Vierailija
4/4 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että väri on sama minkä haluat kastikkeelle. Mitä tummempaa, sen tummempi kastike. Ällöä on jos jää kovin vaaleaksi. Suolalla ja pippurilla maustat sit jossain välissä. Nakkikastikkeen olen tehnyt niin, että ensin ruskistan nakkipaloja, heitän sekaan jauhot ja rasvan, ruskistan riittävästi ja sit neste. En siis ota nakkeja välissä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan