Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelin täällä uskonasioista jonkun kanssa ehkä viikko sitten OV

Vierailija
18.09.2010 |

hän kovasti ihmetteli sitä että koki, kuinka epäreilua on, jos sellaiset ihmiset eivät pelastu, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan Jeesuksesta tai Jumalasta, ja saaneet näin "edes mahdollisuutta pelastumiseen".

Eilen Raamattua lukiessani törmäsin tällaiseen kohtaan:

(erityisesti jae 14.)

"13. Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

14. Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.

15. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.

16. Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi."

(kirje roomalaisille, 2:13-16)

Minulle tuli heti mieleen tuo keskustelu tämän käymäni henkilön kanssa.

Jos muut uskovaiset haluavat tuota kommentoida tai kertoa mitä ajattelevat tuon perusteella, kuulen mielelläni :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesus mitä paskaa....

Vierailija
2/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä ilmeisestikään ole se henkilö, jonka kanssa asiasta keskustelin?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ateisti

Vierailija
4/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyy enemmän kuin on kuvitellutkaan, ja kun koko Raamatun lukee (eikä vaan muiden esiintuomia pätkiä sieltä täältä) näkee sen kokonaisuuden, ja sen, että Raamattu on kuin onkin hyvinkin looginen kokonaisuus, toisin kuin jotkut väittävät :)

ap

Vierailija
5/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itse kristitty. Mitenhän tuon kohdan perusteella sitten pelastuvat pakanakansoista ne, jotka ovat kuitenkin jotain elämässään väärin tehneet? Riittääkö, jos katuu tekoaan? Onko epäjumalille uhraaminen väärin, jos ei muusta jumalasta ole koskaan kuullutkaan?

Eihän meistä kristityistäkään kukaan pysty synnittä elämään, ja vain armosta pelastumme. Ihan en ymmärrä, oispa joku teologi nyt paikalla.. =)

Järkeenkäypä ajatus noin alkuun, mutta sitten en ihan ymmärrä, miten se voi toimia. No, Herran tietä ei meidän tarvitsekaan ymmärtää.

Vierailija
6/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itse kristitty. Mitenhän tuon kohdan perusteella sitten pelastuvat pakanakansoista ne, jotka ovat kuitenkin jotain elämässään väärin tehneet? Riittääkö, jos katuu tekoaan? Onko epäjumalille uhraaminen väärin, jos ei muusta jumalasta ole koskaan kuullutkaan? Eihän meistä kristityistäkään kukaan pysty synnittä elämään, ja vain armosta pelastumme. Ihan en ymmärrä, oispa joku teologi nyt paikalla.. =) Järkeenkäypä ajatus noin alkuun, mutta sitten en ihan ymmärrä, miten se voi toimia. No, Herran tietä ei meidän tarvitsekaan ymmärtää.

Minä tulkitsen sen niin, että Jumala on oikeudenmukainen. Jumala on antanut jokaiselle omatunnon ja tuomitsee Jeesuksesta kuulemattomat kunkin omatunnon mukaan. Kukaan ihminen ei kuitenkaan toimi omatuntonsa mukaan, koska ihminen on perisynnin alainen ja tekee syntiä. Siispä ihminen itse tuomitsee itsensä kadotukseen teoillaan. Siksi meille on annettu lähetyskäsky, mennä ja tehdä kaikki kansat Jeesuksen opetuslapsiksi. Jotta kukaan ei hukkuisi.

Vierailija
7/7 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan itse kristitty. Mitenhän tuon kohdan perusteella sitten pelastuvat pakanakansoista ne, jotka ovat kuitenkin jotain elämässään väärin tehneet? Riittääkö, jos katuu tekoaan? Onko epäjumalille uhraaminen väärin, jos ei muusta jumalasta ole koskaan kuullutkaan? Eihän meistä kristityistäkään kukaan pysty synnittä elämään, ja vain armosta pelastumme. Ihan en ymmärrä, oispa joku teologi nyt paikalla.. =) Järkeenkäypä ajatus noin alkuun, mutta sitten en ihan ymmärrä, miten se voi toimia. No, Herran tietä ei meidän tarvitsekaan ymmärtää.

Minä tulkitsen sen niin, että Jumala on oikeudenmukainen. Jumala on antanut jokaiselle omatunnon ja tuomitsee Jeesuksesta kuulemattomat kunkin omatunnon mukaan. Kukaan ihminen ei kuitenkaan toimi omatuntonsa mukaan, koska ihminen on perisynnin alainen ja tekee syntiä. Siispä ihminen itse tuomitsee itsensä kadotukseen teoillaan. Siksi meille on annettu lähetyskäsky, mennä ja tehdä kaikki kansat Jeesuksen opetuslapsiksi. Jotta kukaan ei hukkuisi.

tuon perusteella joutuvat joka tapauksessa kadotukseen? Eiköhän Herrallamme ole suunnitelmansa heidänkin varalleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän