Onko muka niin
että kaikki kerrostalossa asuvat joilla vaunut käytössä pitävät ne asunnossaan? Olen ainakin nähnyt vaunuja eteisessä, rappujen alla jne. Oletin sen olevan sallittu käytäntö.
Kommentit (10)
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1145749/naapuri_tuli…
lainattua
http://turvaopas.pelastustoimi.fi/paloturvallisuus.html
"Estä tuhopoltot
Tahallaan sytytettyjä paloja on noin kolmasosa kaikista tulipaloista. Jotta tuhopolttaja ei pääse yllättämään, kannattaa pitää kutsumattomat vieraat loitolla porraskäytävistä. Myös kellarit, ullakot, liiterit, autotallit, jätekatokset ja muut tilat on syytä lukita.
Irtonaiset tavarat ovat oivallista sytykemateriaalia tuhopolttajalle. Lain mukaan uloskäytävillä sekä ullakoiden, kellarien ja varastojen kulkureiteillä ei saa säilyttää mitään tavaraa. Myöskään helposti syttyvää materiaalia tai muuta tavaraa ei saa säilyttää ullakoilla, kellareissa, rakennusten alla tai rakennuksen välittömässä läheisyydessä niin, että siitä aiheutuu tulipalon syttymisen tai leviämisen vaaraa. Kaikille jätteille on myös oltava omat säilytyspaikkansa sekä sisällä että ulkona."
säilyttää rappukäytävässä tms.
Kerrostaloissa on useimmiten säilytyskellarit, joissa säilytys on luvallista.
Itse viemme vaunut omaan kellaritilaamme ("kanahäkki").
Käytävillä ja rappusten alla ei saa olla.
Ainakin meidän kerrostalossa on useaan otteseen painotettu sitä, että esim tulipalon sattuessa ovat tiellä. Turvallisuusriski. Meillä ainakin on eteisessä rattaat :)
Ainakin meidän kerrostalossa on useaan otteseen painotettu sitä, että esim tulipalon sattuessa ovat tiellä. Turvallisuusriski. Meillä ainakin on eteisessä rattaat :)
Ei kai kukaan niitä mihinkään kulkureitelle jätä. En myöskään ymmärrä miksei saisi olla kun meillä on teteisaulassa lehtitila, ja kukkasiakin.
rapuissa säilyttää vain laiskat juntit, jotka ei tajua että palotarkastuksessa vaunut toimitetaan kaatopaikalle.. ja siinä ei sitten auta itku markkinoilla. rapuissa ei saa säilyttää mitään tavaraa. sitäpaitsi tavara joutuu helposti rapuissa ilkivallan kohteeksi. siitä puheenollen, taidan tilata taas palotarkastajan paikalle, on niin törkyisiä rappuja taas bkesän jäljiltä havaittavissa.. eräskin pph säilyttää kaiken rapussa pulkkia ja vaunuja yms sekalaista tavaraa,,törkeää..
taloyhtiöissä on vaunuvarastot ja huoneistokohtaiset kellarikopit joihin vaunut kannattaa roudata, jos vain jaksaa muutaman kymmenen metrin matkan hilata itseään..
on myös siitä, että vaunut houkuttelevat pyromaaneja tuikkaamaan ne. Itse en jättäisi rappuun kun niihin voi "kusta" kuka vaan. Olen kuullut tuttavapiirissä että jonkun vaunuihin (rapussa sisääntulotilassa) oli laitettu täysi roskapussi :D
Meidän talossa on rappuset ennen hissiä, 2 x rappuset kellariin/pyörävarastoon, eikä eteiseen mahdu todellakaan mahdu.
Ei kai voi kun rukoilla ettei vandaalit ja pyromaanit eksy meille.
[Tosin, eikö ne pyromaanit vois sytyttää eteisten mattoja yhtä helposti?]