Nakkasin miestä pullalla! Nyt loppui mun leipomiset tässä perheessä ***tana!
Inhoan leipomista muutenkin, mutta miehen ja lasten takia leivon pullaa n. kerran kuussa. Yleensä mies valittaa että jätän pullat liian vaaleiksi, pitäis paistaa pidempään. Tänään annoin sitten olla kauemmin, että tulee väriä (ei ne palanu kuiten) niin tuli taivastelemaan, että joo näähän on ihan liian tummia täältä pohjastakin. Nakkasin pullalla kohti ja julistin leipomalakon. Nyt loppu. Meille ostetaan tästälähin valmispullat tai leipokoon äijä ite.
Kommentit (28)
Minusta tuo koko episodi keroo kahdesta erittäin lapsellisesta ihmisestä, joista ap on se vielä lapsellisempi.
aivan naurettavaa.
Onko se niin vaikea myöntää, että pullat meni nyt palaneen puolelle? Ei sopivasti paistunut pulla maistu pähkinäiselle. Palanut maistuu.
Ja nyt pitäis vielä maksaa potut pottuina ja haukkua miehen hyvä ruoka... Voi hertsileijaa.
Opettele leipomaan. Tai nimenomaan PAISTAMAAN. Ei kukaan tykkää raaoista tai palaneista pullista.
pullista, tää nyt vaan oli viimeinen tikki. Meillä on mm. tilanne sellaisesta päällä, että kotona olis vaikka mitä pikkuremppaa, roskakatoskin on edelleen kesken, mutta silti äijä lähtee heti kutsun saatuaan mieluumin kavereilleen/sukulaisilleen avuksi kuin saisi tän kotimme valmiiksi. OON NIIN KYLLÄSTYNYT! Laittais nyt hemmetti ensin tän meidän kodin valmiiksi kuin muiden! *räyh*
ap
leipomaan, opetelkoon äijä itse. Enkä laita kuvia. Se arvostelee ne aina kuitenkin. Kyllä ne muille maistuu. Ne maistuu hällekkin, mutta aina pitää vaan arvostella jostain!
ap
Joillekin ihmisille tuntuu olevan vaikeaa kehua, kiittää, sanoa jotain hyvää - puolisolleen!! Miehissä olen tavannut tätä. Odotetaan ja vaaditaan, että vaimo tekee sitä ja tätä, että vaimo on sitä ja tätä, mutta koskaan ei sanota kiitosta, että lopputulos olisi hyvä, vaikka olisikin sitä mieltä. Ja koskaan ei kehuta, että näyttää hyvältä, vaikka olisi sitä mieltä.
Luultavasti olisin itsekin toiminut samalla tavalla. Luultavasti a) lopettaisin leipomisen b) tekisin pikkuannoksen mutta vain lapsille ja ilmoittaisin miehelle, ettei hän saa niitä syödä,
ja sanoisin, että mies voi hakea syömisensä kaupasta tai mennä kahvioon pullakahveille,
ylipäätään miehelle ja lapsille pitäis leipoa? Mä en pidä leipomisesta, enkä näe yhtäkään syytä miksi leipoisin. Se, että mulla on lapsi ja mies ei ole riittävä syy. Leipokoon itse jos haluavat tai ostakoon valmiina. En näe, että kenelläkään olisi mitään absoluuttista oikeutta saada äidin/vaimon leipomaa pullaa.
"Kuule, kulta nää sun leivokset on tosi hyviä"(karrelle palaneet). Mutta arvostaisi silti hyvää yritystä. Minäkin lopettaisin leipomisen tai leipoisin vaan lapsille ja itselleni. Hyvä ap!
ylipäätään miehelle ja lapsille pitäis leipoa? Mä en pidä leipomisesta, enkä näe yhtäkään syytä miksi leipoisin. Se, että mulla on lapsi ja mies ei ole riittävä syy. Leipokoon itse jos haluavat tai ostakoon valmiina. En näe, että kenelläkään olisi mitään absoluuttista oikeutta saada äidin/vaimon leipomaa pullaa.
että lapsetkin oppisivat leipomaan, eikä noukkimaan leipomuksia kaupasta valmiina. Omassa kotona äiti leipo leivästä asti kaikki itse ja se oli ihanaa lapsena tulla koulusta kotiin kun oli tuoretta leipää/pullaa ja se tuoksu oli ihana. Vaikka itse en pullan leipomisesta nauti, haluan, että lapset joskus saavat omatekemää pullaa ja olla mukana tekemässä sitä. Muuten mulle olis ykshailee. En syö edes pullaa itse, en ole makean perään. Maistan toki aina kun teen.
ap
ei elämä repesin tossa kohtaa kun mies siellä nyt koittaa kehuskella jälkeenpäin ja puhuu "pähkinäisestä" mausta xD
Olisin voinut olla minä joka sillä pullalla nakkaa, tosin ei olis tarvinnut miehen edes motkottaa mulle ensin. :D Riittää että itse hermostun lopputuloksesta...
Minäkin leivon lähinnä siksi kun yleensä mies on kehunut että osaan tehdä hyvää mustikkapiirakkaa tms. ja tekee itselläkin mieli kahvin kanssa jotain eikä viitsi ostaa kaupan kalliita piirakoita. Enpä muuten perusta koko leipomisesta, olen aika huono aloittamaan touhua...
Meillä mies koettaa silleen varovasti lohdutella että hän oikein tykkää palaneesta pullasta, rapsii sieltä semmoisia mustuneita nisun nurkkia ja pistelee suuhunsa. Nam nam, mahtaa olla hyvää :D :D Siinä vaiheessa mä viimestään hermostun ja pahimmassa tapauksessa pullat linkoaa.
Kannustetaan sitten miestäkin topakaksi kun heittää sinua vasaralla, jos sinua ei tyydytä kädenjälki kattopaneeleissa!
Kannustetaan sitten miestäkin topakaksi kun heittää sinua vasaralla, jos sinua ei tyydytä kädenjälki kattopaneeleissa!
pullista, tää nyt vaan oli viimeinen tikki. Meillä on mm. tilanne sellaisesta päällä, että kotona olis vaikka mitä pikkuremppaa, roskakatoskin on edelleen kesken, mutta silti äijä lähtee heti kutsun saatuaan mieluumin kavereilleen/sukulaisilleen avuksi kuin saisi tän kotimme valmiiksi. OON NIIN KYLLÄSTYNYT! Laittais nyt hemmetti ensin tän meidän kodin valmiiksi kuin muiden! *räyh* ap
laitat sanan kiertamaan etta teilla on ensi viikonloppuna talkoot. Laitatat kaikki rempallaan olevat jutut kuntoon kavereilla/sukulaisilla ja palkinnoksi leivot ison kasan pullaa. Case closed.
pullista, tää nyt vaan oli viimeinen tikki. Meillä on mm. tilanne sellaisesta päällä, että kotona olis vaikka mitä pikkuremppaa, roskakatoskin on edelleen kesken, mutta silti äijä lähtee heti kutsun saatuaan mieluumin kavereilleen/sukulaisilleen avuksi kuin saisi tän kotimme valmiiksi. OON NIIN KYLLÄSTYNYT! Laittais nyt hemmetti ensin tän meidän kodin valmiiksi kuin muiden! *räyh* ap
laitat sanan kiertamaan etta teilla on ensi viikonloppuna talkoot. Laitatat kaikki rempallaan olevat jutut kuntoon kavereilla/sukulaisilla ja palkinnoksi leivot ison kasan pullaa. Case closed.
Kun meillä on talkoot, niin eipä näy niitä porukoita joita mies käy auttamassa. Aina luvataan kyllä!
ap
että lapsetkin oppisivat leipomaan, eikä noukkimaan leipomuksia kaupasta valmiina. Omassa kotona äiti leipo leivästä asti kaikki itse ja se oli ihanaa lapsena tulla koulusta kotiin kun oli tuoretta leipää/pullaa ja se tuoksu oli ihana. Vaikka itse en pullan leipomisesta nauti, haluan, että lapset joskus saavat omatekemää pullaa ja olla mukana tekemässä sitä. Muuten mulle olis ykshailee. En syö edes pullaa itse, en ole makean perään. Maistan toki aina kun teen.
ap
mun pitäis ottaa mallia susta. Mun äiti ei ikinä leiponut, enkä muuten leivo minäkään.. :/
kyllä kamala mies, kun aina arvostelee, oli pullat sitten millaisia vain. Mun mieheni kehuu ja lohduttaa, vaikka kokkailun lopputulos olisi millainen. En kyllä ikinä enää tekisi mitään yhdenkään valituksen jälkeen. Toisen työtä pitää arvostaa. Kyllä ne epäonnistumiset itsekin huomaa!
Kun meillä on talkoot, niin eipä näy niitä porukoita joita mies käy auttamassa. Aina luvataan kyllä! ap
Lupaa joku viinapullo kiertamaan kun tyot on tehty, eikohan ala lappaa suomipoikaa ilmaisen viinan perassa.
Jos oikein haluat ne kuolaamaan niin lupaa strippareitakin. Tietysti kaikkien vaimot ja tyttoystavat sinne vahentamaan vaatetta :)
Häntä varten vartavasten nyt paistoin tummemmaksi ja äijä vaan rutkuttaa. Paistakoon **ttu ite pullansa ***tana. Nyt tuolla muka juo kahvia ja puhuu, että on näissä oikeestaan kiva pähkinäinen maku. Mikä **tun pähkinäinen, pähkinää nähneetkään koko pullat. Kävisin nakkaan koko paskat roskiin, mut lapset tykkää kuitenkin mun leipomista.
ap
eli silloin kun ukko ei ole kotona. Meillä vastaavassa tilanteessa opetin ukon leipomaan tai no annoin jauhopussin ja sanoin herra lukee ja tekee sitten itse. Niin oppi meillä ukko tekemään pullaa. Eikä rutissut enää mun leipomuksista. huoh..
muutama fakta
Pullat voi paistaa väriltään vaalean -tai keskiruskeaski ollakseen onnistuneita.
Väri riippuu paistoajasta ja uuninlämmöstä.
Pulla ei saa paistua kuivaksi eikä jäädä raa´aksi.
Pistäpä kuva aijaa.comiin niin arvioin pullasi ovatko pullasi ok, kuvaa sekä pohja- ja pintaväri.
Onkohan tässä kyse molemmin puolin muusta kuin puollista??????????????????