Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tokaluokkalaisten iltapäivät

Vierailija
17.09.2010 |

Ovatko teidän tokaluokkalaiset vielä kaikki iltapäiväkerhossa vai viettävätkö aikaa kotona iltapäivisin kavereiden kanssa tai yksin? Erityisesti kiinnostaisi tietää mitä pojat tekevät.

Meidän tokaluokkalainen poika on kovin kiinnostanut pelaamisesta, ja tuntuu että voivat kavereiden kanssa pelata vaikka koko iltapäivän Wiitä, Nintendoa tms. jos ovat jonkun kotona koulun jälkeen. Jos olen jostain syystä itse kotona,patistan lapset aina pihalle tai muuta tekemään. Mutta yksin ollessaan, pahoin pelkään että eivät muuta tee kuin pelaavat. Mikä on ratkaisu, pelit ja kaukosäätimet piiloon iltapäiviksi?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa leikitään joko ulkona tai sisällä.

En pidä yhtään siitä että joidenkin kavereiden luona vain pelkästään pelataan.

Vierailija
2/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee läksyt ja painelee sit pihalle. Aikalailla iltapalaan asti on pihalla kavereiden kanssa, ihan leikkimässä ja pyöräilemässä. Myös sadesäällä. Joskus on sisällä, silloin rakentelee legoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedätte mitä tekevät,jos olette töissä?kyselee ap

Vierailija
4/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iltapäivät kotona tai harrastuksissa, ei halunnut iltapäiväkerhoon. Syö välipalaa, tekee läksyt, lueskelee, on ulkona kavereiden kanssa. Ei pelaa Wiitä ym., kun meillä ei niitä ole :)

Vierailija
5/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saataville iltapäiväksi...mun tokaluokkalainen tyttöni tekee läksyt, syö ja menee sitten kavereiden kanssa ulos. En ikinä antais pelailla pitkin päivää kavereidensa kanssa...en haluaisi peliriippuvaista sohvaperunaa lapsestani.

Vierailija
6/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltapäivät, oli ip jäi pois ,kun oli muutenkin suuurimman osan vanhempieni luona. On ulkona myös tutustunu naapureiden lapsiin.siellä, viihtyy tosi hyvin. Olen itse töissä, ei osaa tai halua olla kotona vielä.

Vierailija
7/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelipäivinä saavat pelata muutaman tunnin korkeintaan. Muuten on pelit kielletty. Itse olen pääsääntöisesti kotona, mutta muutenkin sopimukset ovat sopimuksia. Kyllä tuon ikäisten jo tulee noudattaa yhdessä sovittuja asioita, vaikka olisivatkin yksin kotona.

Vierailija
8/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedätte mitä tekevät,jos olette töissä?kyselee ap

Toki lapseni kertoo mitä tekee, jos soitan. Monesti soittaa ja juttelee niitä näitä jos vaan töistä ehdin vastaamaan, ja kuulen kyllä että on ulkona. Ja siellähän se on pihalla möyrimässä kun töistä kolmen aikaan tulen. Tai sit huoneessaan rakentelemassa niillä legoilla. Meinaatko, että lapseni valehtelee ja oikeesti pelaa vaan?

T: 3

Vierailija
9/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaappiin jos uskot ep ettei sun tokaluokkalaises tottele vanhempien sanaa.

Vierailija
10/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi outo kun ei sitä kiinnosta mitkään pelikoneet? Ei meillä kyllä edes ole sellaisia turhakkeita.

Vierailija
11/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpaakaan ei pelikoneet kiinnosta juurikaan. Joskus tyttö pelannut kaverillaan Wiitä ja poika pelailee joskus netissä pikkukakkosen sivuilla :D viihtyvät tosi hyvin ulkona kavereiden kanssa touhuten.

Vierailija
12/12 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaluokkalainen on ip-kerhossa mutta joutuu sen jälkeenkin olemaan 1½-2h itsekseen. Yleensä kotiin tultuaan syö ja tekee mahdollisesti vielä tekemättömät läksyt. Poika on liikkuvaista sorttia ja on paljon pihalla kavereiden kanssa, myös sadesäällä. Usein soittaa mulle töihin ja kysyy lupaa mennä leikkimään kaverin luo, tai ainakin ilmoittaa missä hän on. Meillä ei pelikonsoleita ole ja tietokoneen avaus on salasanan takana. Tiedän, että muutamien kavereiden luona pelaa joskus, suurimmaksi osaksi kuitenkin viihtyvät ulkona. Lisäksi tunnen suurimman osan pojan kavereista ja heidän vanhemmistaan ja tiedän, että tarvittaessa pistävät lapsia pihalle muihin puuhiin tai rajoittavat pelaamista.

Poika viihtyy kavereineen myös meillä, vaikka eivät pelaamaan täällä pääsekään. Kyllä meillä ainakin näissä asioissa voi luottaa lapsen sanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan