N.2vkoa päivittäin on/off-tyyliin jatkunut päänsärky, mikähän voisi olla syynä?
Tietty ihan arpomista mutta mietityttää ja huolestuttaakin jo:(
Olen 34v ja sairastan kroonista verenpainetautia johon on lääkitys ollut jo yli 10v, otan Orloc-tabletin 1x/vrkssa.
Tänään mitannut verenpaineeni 3x ja ekalla kerralla se huiteli selvästi korkeammalla kuin ennen vaikken olekaan aikoihin mittaillut..
2 muuta lukemaa olivat maltillisemmat tyyliin 130/82
Stressiä on sitä en kiellä, hometta meillä ei pitäisi olla.
Olen pyytänyt lääkäriäni soittamaan minulle mutta puhelinaika on vasta 1vkon kuluttua, luulen että kehottaa aloittamaan 2 tabun vrkannostuksen..
Mutta sitä syytä mietin..aivokasvaimetkin yms jo vilkkuvat mielessä, syöpäpelkoinen kun olen.
Kommentit (3)
paitsi, että minulla matala verenpaine.
Yleensä minulla tulee kausia jolloin päätä särkee joka hiivatin päivä. Kestää aikansa ja loppuu sitten. Niska-hartiajumit aiheuttaa myös minulla päänsärkyä kuin myös veto (kylmä).
Onko ollut flunssaa? Minulla ja työkaverilla samat oireet ja sairastettiin flunssa noin kaksi viikkoa sitten ja siitä lähtien molemmilla särkenyt päätä enemmän tai vähemmän.
Onko näkö milloin viimeksi tutkittu. Huono näkö voi myös aiheuttaa päänsärkyä. Näin kävi myös minulla. Puoli vuotta omituista särkyä kunnes havahduin, että töissä siristän silmiä kun katson näyttöä.
Jos ei ole kovaa särkyä, eikiä huimaa tai ole muita oireta, on tod näk kyse vaarattomasta särystä. Kannattaa toki käydä näytillä jos huolestuttaa.
Koita venyttää niskaa ja pidä lämpimänä, älä altista vedolle.
Jännityspäänsärky on tosi yleinen vaiva, googletapa se. Lisäksi näön heikkeneminen voi todella hyvin olla syynä. Selvittele niitä juttuja ensin ja sitten vasta manaa ne muut. :)
ihan tää tavallisin Tension Neck -syndrooma, ennen kuin aivokasvaimia manataan esiin.
Toki verenpainelääkityskin sinänsä aiheuttaa päänsärkyä.
Tutkaile niska/hartiaseutusi jännityksiä ja tee varovasti niitä tukevia liikkeitä (kunnon jumppaa ei saa tehdä päänsäryn aikana).
Piikkimatto voi auttaa tensiopäänsärkyyn.
Ja saathan mennä lekurille tutkimuksiin eikä vain odotella soittoa.