Tylyt pk-hoitajat ahdistavat!
Lapseni aloitti tänä syksynä uudessa päiväkodissa, ja olen järkyttynyt. Edellinen pk oli tosi kiva, hoitajat omistautuneita ja selvästi pitivät lapsista. Keskusteluyhteys toimi ja kaikesta infottiin todella tehokkaasti.
Nykyinen pk on tähän nähden ollut järkytys. :( Heti tutustumispäivänä kiinnitin huomiota siihen, että pihalla itkee pieni lapsi maassa, ja hoitaja katsoi vain pihan perältä ja huutelee "Nouse pystyyn äläkä itke!". Sisällä tapaamani hoitaja oli kuitenkin sympaattisen oloinen ja tulimme juttuun. Kyselin päiväkodin käytännöistä, mahdollisesta joustoista hoitoaikojen suhteen jne ja ensivaikutelma oli ok.
Nykyään olen jotenkin tosi ahdistunut hoitajien suhteen. He ovat usein tylyjä ja syyttävät minua, jos en tunne pk:n käytäntöjä. Jos kysyn tarkennusta johonkin, hoitajat kohtelevat minua kuin idioottia. Myös tämä aluksi sympaattinen hoitaja.
Lapsi tuntuu viihtyvän ryhmässä, mutta elää vielä kuherruskuukautta, lelut ja kaverit on uusia ja kiinnostavia. Äitiä ahdistaa. Miten ihania lastenhoitajia nämä ihmiset voivat olla, jos kehtaavat minullekin olla tylyjä päin naamaa? :(
Kommentit (6)
Sinuna vaihtaisin hoitopaikan toiseen.
Tähän päiväkotiin jonotettiin pitkään (on lähempänä kotia). :(
Juu ja en kuvittele noita syytöksiä. Läksyttävät kuin pikkulasta jopa muiden vanhempien edessä, jos en tiedä jotain asiaa. Kun olen johonkin kohteliaasti sanonut, että ahaa, tämä hoidettiin edellisessä paikassa x näin, hoitaja vaan tuhahtaa, että no tämäpä ei ole x. Ei mitään selityksiä mistään, jälkeenpäin vain tätä. Millä telepatialla mun pitäisi heidän käytäntönsä tietää? :(
vaikka ehkä helpompaa olis nyt heti alkuun heiltä kysyä vaikka siinä viedessä tai hakiessa.
vaikka ehkä helpompaa olis nyt heti alkuun heiltä kysyä vaikka siinä viedessä tai hakiessa.
Mun kyselemiseni näyttävät tällä hetkellä vain ottavan hoitajia päähän! :( En ole ikinä törmännyt tällaiseen ja olen ihan ihmeissäni.
Jos ei, niin siellä olisi helpompaa sanoa asiansa uudelleen, yksityisesti. Voit sanoa, että asiasta saa mainita ryhmän sisälläkin.
Voisit pukea sanasi kuta kuinkin muotoon "minulle on jäänyt vaikutelma, että kysymyksiäni (koskien päiväkodin käytäntöjä) pidetään huonona asiana. Pitääkö se paikkansa? Aion kuitenkin kysyä jatkossakin aina niistä asioista, jotka ovat jääneet vaivaamaan minua ja toivoisin, ettei sitä nähtäisi huonona asiana."
Haluaisin vielä tietää, millä tavalla päiväkodin hoitajat syyttävät sinua ja pitävät idioottina. Kertoisitko tarkemmin?
Sinuna vaihtaisin hoitopaikan toiseen.