Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄKUUN IHANUUDET 2010*** syyskuu-joulukuu

16.09.2010 |

*** HEINÄKUUN IHANUUDET 2010 *** syyskuu-joulukuu

2.5.2010 (28+5) Asteri: poika, 960g, 36,5 cm

11.5.2010 (28+5) Olivia (Memm!): tyttö, 875g, 34cm

22.6.2010 (38+1) Vimpula: tyttö, 3860g,52cm

22.6.2010 (38+5) Sanjuska75: poika, 4020g, 50,5cm

2.7.2010 (38+4) toukokuu: tyttö, 2570g, 45cm

3.7.2010 (?) Elma*85*: tyttö, 3130g, 51,5cm

4.7.2010 (39+3) Fanni: poika, 3585g, 52cm

6.7.2010 (39+4) anskunekku: poika, 3560g, 52cm

7.7.2010 (40+5) chili-80: tyttö, 3880g, 52cm

8.7.2010 (40+4) britney87: tyttö, 3950g, 51cm

8.7.2010 (39+5) miruliini: poika, 3425g, 50cm

9.7.2010 (41+0) HanniS: tyttö, 4200g, 52cm

9.7.2010 (40+0) Vaniliini: tyttö, 3450g, 51,5cm

9.7.2010 (40+6) tani: poika, 3595g, 53cm

9.7.2010 (?) Jancelin: poika, 3830g, 51cm

10.7.2010 (39+2) kolhis: poika, 3700g, 50cm

11.7.2010 (40+0) iinea: poika, 4080g, 52cm

12.7.2010 (41+2) pikkunelonen: poika, 3750g, 51cm

13.7.2010 (40+4) shira: poika, 4086g, 54cm

14.7.2010 (39+3) mysweetie: poika, 3555g, 50cm

14.7.2010 (40+5) MaijaB: tyttö, 3100g, 47cm

15.7.2010 (40+4) Neontetra81: tyttö, 3630g, 51cm

19.7.2010 (38+6) nasuste: tyttö, 3502g, 50cm

20.7.2010 (40+2) -raksu-: tyttö, 3475g, 49cm

20.7.2010 (?) Iluvatar: tyttö, 3310g, 50cm

21.7.2010 (?) Enkelinäiti: tyttö, 3940g, 50cm

21.7.2010 (?) Miukkis: poika, 3255g, 47cm

21.7.2010 (42+1) Ipa: tyttö, 3050g, 50cm

22.7.2010 (40+0) Banfigo: tyttö, 3120g, 48cm

24.7.2010 (41+2) Karkki: tyttö, 3875g, 51cm

27.7.2010 (40+2) Keräkurmitsa: tyttö, 3700g, 50cm

29.7.2010 (40+4) HK: poika, ?g, ?cm

29.7.2010 (40+6) Hanna85: tyttö, 3594g, 51cm

30.7.2010 (41+4) Elisabet: tyttö, 5070g, 54cm

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun Vimpula on tehnyt uuden tänne, en ookkaa vähää aikaa käynyt täällä kirjottelemassa, on muka niin kiire! :D vaikka todellisuudessa mulla ainakin hajoaa pää täällä himassa :/ mitäs muut tekee päivisin, hajooko muilla pää?

Meijän Jasmin kasvaa kovaa vauhtia 2kk neuvolassa paino oli jo 5430g ja 57,2cm pitkä! :)

Meillä kovasti jo "jutellaan" ja hymyillään tosi paljon, äidin naama naurattaa :D Leikkimatto on aikas kova juttu, siinä roikkuvia elukoita tykkää katella, niillekin se höpöttelee omia juttujaa :)

3 kertaa on kääntynyt vahingossa masulta selälle.. sen jälkeen on ollut ihan ihmeissään et mitähän nyt tapahtu :D

Yöllä meillä nukutaan tosi hyvin, jasmin syö ja menee nukkuu siinä 21 aikaa ja seuraavan kerran herää syömään 4-6 aikaan! :) päivisin on sellasia päiviä että nukkuu melkein koko päivän, välillä saattaa olla koko päivän taas hereillä, pieniä päikkäreitä ottaen.. :)

Itekin oon ruvennut nyt ahkerasti käymään zumbaamassa, combatissa yms. :) ja on kyl kivaa! pikkuhiljaa tästä ruhosta eroon ;)

Mutta kirjottelen taas, ja kirjotelkaahan muutkin, kivaa lukea mitä muiden arkeen kuuluu.. :)

T: Britney ja Jasmin 2kk ja 9pvä

Vierailija
2/44 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo eilen kuulumisia mutta se teksti hävisi :( No, nyt uus yritys.

Meidän Ilona on ens keskiviikkona tasan 3kk. Aika on mennyt nopeasti. Meillä kans jutellaan ja hymyillään kovasti. Ilona viihtyy jonkin verran lattialla leluja katsellen. Isosiskosta Ilona tykkää kovasti kun sisko näyttää leluja ja juttelee. Yöt menee 2 syötöllä. Nukkumaan mennään n. klo 20.30. Eka syöttö n. klo 2 aikaan ja toinen klo 5. Sit heräillään n. 7.30. Sit lähdetään viemään esikoista päiväkotiin ja itse opiskelen osa-aikaisesti vauvan kanssa. En vaan millään jaksa olla pelkästään kotona, joten se sopii minulle hyvin. Ilona on yleensä koulussa vain nukkunut. Välillä käyn imettää ja sit neiti jatkaa taas unia :) Ilona nukkuu paljon. Välillä on tosiaan päiviä, että nukkuu melkein koko päivän kuten britney87:llakin. Jotkut ovatkin kyselleet, että onko teidän vauva lainkaan hereillä kun aina se nukkuu kun nähdään :) Tuntuu ihanalta kun neiti on niin tyytyväinen. Alussa Ilonalla oli vatsavaivoja ja koliikki (huusi iltaisin monta tuntia putkeen) mutta nyt huutaa harvoin. Ihanaa. Tuntuu ihanalta nauttia vauva-ajasta. T: Vimpula ja Ilona 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee valtavan äkkiä, päivät vilisee ja viikot. Jenny on "vasta" 54cm pitkä ja painaa 4,8kg. Kova on "jumppaamaan" ja hienosti kannattelee päätään. Kellahtaa myös satunnaisesti vatsalta selälle ja vatsalla maatessa pyörii navan ympäri. Juttelee hymynaaman kanssa ja viihtyy hoitopöydällä. Pikkusiskon kanssa on vissiin jotai prinsessa juttuja ku ei äiti yhtään ymmärrä mitä höpötetään. Valloittavia hymyjäkin irtoaa. Nyt rupee neiti jo jonkun verran viihtymään vaunuissa hereilläkin joten helpottaa vaunuttelua ja pääse äitikin lenkille. Jääkiekkoa oon käyny pelaamassa 1x vko. Muuten on vielä harrastukset jäissä.

Meillä on nukkumaanmeno aikaistunu jo puolen yön paikkeille. Ihan kiva kun ens viikonloppuna tarttis mennä kouluun klo 8.30. Mukava kuulla et muutkin vauvat käy koulua. Vähän jännittää ottaa neiti mukaan. Mietityttää miten muut suhtautuu. Todennäkösestihän se nukkuu aika hyvin ainakin aamupäivän koska ei yleensä juurikaan ennen puoltapäivää herää. Yöllä meillä syödään 3h välein. Mutta ei se mitenkään rasita. Tissi suuhun ja äiti jo nukahtaa ja siinä on tyttö kainalossa valmiina ja 3h päästä vaihdetaaan vaan tissi toiseen. Itte tulee tietty ehkä vähän huonommin nukuttua kun tyttö vieressä eikä pysty pyörimään joten aamusin paikat joskus puuduksissa. Mutta ei vaan jaksa yöllä nousta. Ei kai tätäkään vaihetta kauaa kestä.

Kantoliina on meillä ollut aivan ehdoton! Ja kai sitä sitteriäkin tarttis alkaa mettästään kun rupee tyttö jo viihtymään hetkittäin ittekseenkin. Eikä aina jaksais kantaa. Muutenkaan ei aina ole turvallisimmasta päästä äitin ruuanlaittoyritykset tyttö sylissä..

Kaveri sai viime viikolla pojan. Jännää mennä kattomaan kuinka pieniä ne vastasyntyneet olikaan.

Vierailija
4/44 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelen ettei häviä ihan tonne "kadoksiin" :D

Meijän tytsky oppi viikko sitten kääntymään selältä masulle.. :D ja nyt se tekee sitä koko ajan! :)

mut nyt ei kerkee enempää kirjottelemaan! :)

britney ja Jasmin

Vierailija
5/44 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin arki sujuu ihan kivasti. Ihmettelen vain että mihin ihmeeseen kaikki päivät hukkuu. Meillä Carlan paino nousee hurjasti, oli 2kk neuvolassa 6,2kg ja 58cm. Ite olin tuon painoinen 3,5kk ikäisenä. Joku äippäpakkauksen 68 koon bodykin joutui jo varastoon. Korviketta menee joinain päivinä, mutta ei aina.

Mahavaivoja alkoi tuleen joskus 7vk ikäisenä, joten Cuplatonia ja Gefilus tippoja ollaan sitten annettu.

En oo liikkunut paljoakaan, mutta tällä viikolla pitäs aloittaa työporukan kanssa sähly. Olis paljon helpompi mennä, jos olis naisporukka, nyt pelottaa tuo että kuinka rinnat vuotaa/aristaa ja karkaileeko virtsa. Laji on kuitenkin niin repivä, että perus juoksulenkillä ei saa todellista tuntua siitä miten kroppa käyttäytyy.

Meillä ei vielä kääntyilemistemppuja tehdä. Neiti kaipaa kovasti seuraa ja on kiinnostunut ympäristöstä. Rintareppu on, mutta en oo paljoa pitänyt sitä, koska tyttö alkaa aina hakkaamaan nenäänsä mun rintaa vasten, kun on repussa.

Enkelinäiti ja tyttö reilu 2kk.

Vierailija
6/44 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuiset, onpas pitkä aika (tai se ainaki tuntuu siltä) kun oon viimeksi käyny täällä. Mukavaa että ootte kirjotelleet, näin iltasin oon käyny koneella ja välillä väsyneempänä ei jaksa kahtoo kun s-postin ja uutiset!

Meillä vauva-arki on aika rytmissään, normaalisti Toivo herää 8-9 aikaan kahden yösyötön jäljiltä ja on hereillä jonkinaaikaa. Rauhottuu päikkäreille n.11 aikoihin ja nukkuu 2-3h. Sitten iltapäivällä toiset pienemmät torkut ja yöunille 8-10 aikaan. Oon yrittäny kyläillä että saisi poika muittenki sylissä olla ja saada erilaisia ärsykkeitä..Kerran on vahingossa pyörähtänyt masulta selälleen, yleensä ei tykkää olla mahallaan ja oon yrittäny totuttaa samoin kun vasemmalle kahtomiseen, pikkumies on ottanu oikean puolen suosikikseen ja tuntuu että se kokoajan käyttää vain sitä. Nukkumaanki jos laittaa pää vasemmalle niin se vaihtaa heti toiselle puolelle..En halua kieroa poikaa!!!

Flunssassa kun vasta olin niin tuntui että seinät kaatuu päälle ja ahisti kun ei päässyt edes ulos..Mies ei hoida kuin pyydettäessä ja en jaksa kysellä kokoajan, yritän välillä käydä kuitenki jossain että tottuuvat että mamma on välillä pois. Harrastukset on vielä hakusessa, en usko että jumppahousut mahtuu enää päälle, pitäs tarkistaa. Saas nähä, salille varmaan palaan kunhan saan aikaseksi, hartianseutua pitämään kunnossa ja muutenki tykkään käydä. Sekakortilla sit vois välillä käydä jumpassakin. Kevätkaudelle vois lähtä johonki tanssiin mukaan, nyt ryhmät pyörii jo. Kaiken ylimmäinen ongelma on että harrastuksia varten saa ajaa 50km että ei voi jokapäivä käydä jossain, lenkkipolkujakaan ei tästä kotipihasta lähde.

2kk neuvolassa oli paino jo yli 6kg ja pituutta n.57cm että tosi hyvin vesseli kasvaa. Maito riittää yleensä, oon pakastanu välillä jos on ollu mistä ottaa ja sieltä sit lisää jos on kova imutuspäivä, heh!

Ettäs ihan normaalia meillä, ei oo täydellisen ihanaa muttei mitään isoja vaikeuksiakaan ja tuo pikku-ukkohan on niin kaunis, söpö ja ihana että tihrustan onnesta vieläkin päivittäin. Sydän täynnä Toivoa! :D

Vierailija
7/44 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia pitkästä aikaa :) Olen kyllä käynyt täällä vauva-puolella lukemassa teidän kuulumisia, mutta en ole ehtinyt itse kirjoittaa mitään.

Arki pyörii mukavasti, vauveli on ollut unelma-helppo hoidettava, kahden ”masuvaivaisen” jälkeen. Nukkuu päivällä pitkiä päiväunia vaunuissa ja valveilla ollessaan on hyväntuulinen, jokeltelee ja hymyilee paljon muille perheen jäsenille. Vauveli tykkää katsella seinällä olevia värikkäitä sisarusten askarteluja, jokeltaa niillekin innoissaan, samoin kuin kuvakirjoille. Omaa nyrkkiä jaksaa ihmetellä ja lelutkin pysyy jo kädessä.

Yöt vauva nukkuu myös hyvin, mamman kainalossa. Herää yleensä neljän maita syömään ja jatkaa uniaan tyytyväisenä. Muutaman kerran on nukuttu koko yö. Itsellä on jaksaminen ihan eri luokkaa, kun yöt saa nukutuksi ja päivät on vauvan kanssa helppoja. Ei pala pinna (kovin usein) 3-vuotiaan uhmiksen kanssa, joka jaksaa inttää vastaan joka asiassa ja heittäytyä niiiin hankalaksi joinakin aamuina, kun olisi kiire huristaa vaunuilla eskariin...

Hienosti tuo pieni mies on kasvanut täysimetyksellä, 1kk3vk neuvolakäynnillä oli 6730g ja 61,5cm. Ensi viikolla olisi seuraava neuvolakäynti, jos ei vauva ole kipeänä silloin. Meillä on nimittäin enterorokko :(

Esikoinen aloitti viikonloppuna kuumeella, tänään sairastui 3-vuotias. Molemmilla nosti kovan kuumeen, yli 39C. Toivon, ettei vauva-parka sairastaisi kovin rankkana, jos tartunnan saa. Kurjaa, jos suuhun tulee niin kipeät rakkulat, ettei pieni kärsi imeä... Eikä tietysti kova kuumekaan hyvää tee.

Omien harrastuksien pariin en ole vielä palaillut, paitsi 3-vuotiaan kanssa käydään yhteisessä jumpassa kerran viikossa. Vaunuilua tulee päivittäin 4-7km. Kilot on 1,5kg vaille lähteneet, kohta saa vanhoista farkuista taas vetoketjun kiinni :)

shira ja poju 2,5kk

Vierailija
8/44 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen viesti näköjään katosi bittiavaruuteen.. no ei voi mitään ..

meilläkin tuntuu olevan suht tyytyväinen tytteli, naurua ja hymyä riittää hereilläollessa ja jokeltelua.. isoveikka sai jopa siskon räkättämään ihan ääneenkin :)

Yöt meilläkin nukutaan lähinnä äitin kainalossa, tosin nyt oon alkanu nostamaan omaan sänkyyn välillä.. jos oppis joskus sielläkin nukkumaan.. pari kertaa meillä tissitellään.. joskus toki saattaa tarvita viisikin kertaa mutta keskimäärin 2-3kertaa.

Jaksaminen on mullakin koetuksella ku 3v. uhmaikäinen sotkee ja kiukkuaa minkä kerkeää.. eikä usko mitään.. ja tyhmää tehdää aina ku äiti imettää.. mustasukkaisuuttakin huomattavissa..

Täysimetyksellä mennään ja mitat oli 10vko neuvolassa 5380g ja 58,6cm eli ihan nollakäyrää..

Ristiäiset oli sunnuntaina ja tyttö oli suht kiltisti toimituksen ajan.. vähä ois halunnu itkasta mutta kummi sai pidettyä huudon inhimillisenä.. nasusta tuli sitten Fanni

Vierailija
9/44 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kuulumisia, kun neuvolassakin käytiin. Eilen tuli pojalla täyteen 3kk ja painoa oli nyt 7405g ja pituutta 66,5cm! Pitkä poika! :) Rota ja ensimmäinen piikkikin saatiin ja siitäpä poika riemastui, neuvolan jälkeen nukahdettiin autoon ja nyt nukkuu jo toista tuntia.

Me ollaan edelleen pärjätty pelkällä rintamaidolla ja näin mennään nyt ainakin vielä kuukausi, jos sitten alkaisi maistamaan perunaa. Osaakos joku muuten kertoa kuinka kauan rintamaidon pitäisi säilyä pakkasessa? Mä olen pakastanut muutaman minigrip-pussin (50-80ml) ja kerran sieltä otettiin sulamaan ja oltais annettu seuraavana päivänä, mutta se maistui tosi pahalta! Oli ihan pilaantuneen makuista! Enpä tiedä pitäiskö heittää ne muutama muu pussi suoraan roskiin vai sulattelenko ja maistanko onko hyvää.

Meillä nukutaan nykyään (*koputtaa puuta*) 12 tuntia yössä 1-2 syötöllä. 2,5 kuukauden valvomisen jälkeen kunnon yöunet maistuvat :)

T.Fanni ja Daniel 3kk

Vierailija
10/44 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tuntuu muilla olevan isoja lapsosia omaan verrattuna.. no yksilöitähän noi toki on :)

Mä oon ymmärtäny et rintamaito säilyy pakkasessa 3kk. Jääkaapis vissiin paripäivää. Ite oon kyl pakastetun maidon tarjoillu heti. Maistanu en oo mut hyvin on neidille kelvannu. Ja sitä on tullu kyl lypsettyä sen verran ettei oo hoitoon viedessäkään tarvinnu korviketta antaa mukaan vaan pakkasesta omaa maitoa. Pari kertaa on korviketta kokeiltu mut tuntuu et tulee vatsavaivaa.

Tyttö o ollu tosi kova pulauttelemaan. Oikeestaan tällä viikolla huomasin että enää ei pulauttele niin mahdottomia lätäköitä enää. Josko sitte rupeis kasvaankin kohisten. Toki tähänki asti hyvin nukkunu ja silleen et tod näk tarpeeks kummiski ruokaa saanu. Täysimetyksellä mennään tääläkin.

Olikos täälä muita kestovaippailijoita? Kuinka on sujunu? Itellä ekakertalisena mielestäni ihan mukavasti. ImseVimset meillä on käytössä. Kovasti jo odotan että tyttö kasvais isommaks et sais söpömpiä vaippoja käyttöön. Maitokakka on kyl niiin tahraavaa et ihan hyvä et on nyt alkuun tollasia vaippoja jotka voi 90 asteessa pestä. Sappisaippua on täällä jokapäiväisessä käytössä.

Koulua oli tosiaan tossa parina viikonloppuna. Mukavasti meni neidin kanssa. 10-14 oltiin. Kahdeksaks ei äiti jaksanu herätä.. Tunnit se nukku kiltisti liinassa ja heräs syömään ruokatunnin aikaan. Mallioppilas ainesta siis!

-raksu- & Jenny 2,5kk

11/44 |
07.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan mahtava ilma vaunutella ja tänään ostin Manducan, niin kantoreppuilukin alkaa sujua. Liinailtu ollaan pikkuisesta asti, mut jotenkin kaipasin jotain "helpompaa" ratkaisua.

-raksu- : Meillä kestoillaan! Aluksi oli imsevimset käytössä, mutta äitiyspakkauksen iv:t jäi pieneksi tosi äkkiä ja sen jälkeen ollut enimmäkseen sisävaippa+villikset käytössä. Nyt kun vihdoin uskalsin villahousuja tuolle kokeilla, en jotenkin luottanut pitävyyteen yms. :) Me asutaan ihan Myllymuksujen naapurissa, joten noita vaippoja on kertynyt... (Vaunulenkillä tulee poikettua toisinaan...)

Välillä laiskottanu kyllä niin, että saattanu pari päivää mennä kertiksillä, mut yleisesti me kestoillaan. Reissut kyl monesti menee myös kertistellen. En oo ottanu mitään paineita, kun kiva harrastushan toi lähinnä on. :)

Meillä on huomenna 3 kk neuvola ja rokotus jänskättää. Tuleeko siitä kipuiluja vauvalle? Mä menin sopimaan jo menoja viikonlopuks ja oon miettiny, pitäiskö sittenkin perua. No, ehkä kaikesta selvitään. Ollaan me selvitty jo pari sairaalareissuakin, ikävä kyllä.

Meillä poika on täysin korvikkeella ja oon suunnitellu pikkuhiljaa EHKÄ siirtyväni syöttämään myös velliä. Tuntuu ettei mikään riitä ja syömistiheys tihenee päivä päivältä. Huomenna neukussa otan asian puheeks. En kyllä noin pienelle vielä tahtois vellejä/kiinteitä antaa, mutta pakko kai se vähitellen on.

Täällä podetaan valtavaa pikkukakkosen kuumetta jo, mutta mies vielä on onneks järki päässä. Mun puolesta sais toinen tulla heti samaan syssyyn.

Vierailija
12/44 |
08.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota just tarkotin ku kirjotin et kauheen isoja vauvoja muilla.. meillä siis ä-pakkauksen ImseVimset edelleen käytössä! Ja likalla ikää 2,5kk. Nyt vasta ruvennu vaipatkin paremmin pitämään eikä lahkeesta falskaa kun on likalle tullu vähän reisiäkin :) Neuvola meillä on vasta 20 päivä et yhtään en osaa sanoo paljonko nyt painaa.

Mites muut ootte saanu pyykit puhtaaks? Kauheen sotkevaa toi äidinmaito! Puklurätit on kaikki ihan keltasia samaten kun noi kestovaipat. Sappisaippua on jokapäiväsessä käytössä.

Mä oon vähän sitä mieltä että ei noi neuvoloitten suositukset niin tarkkoja oo.. Eikä kaikkee kannata sielä edes kertoo mitä on tehny vauvan ruokailun suhteen. Jos tuntuu että lapsi tarvii velliä eikä siittä tuu mitään oireita niin kyllä kai sitä voi sillon antaa. Pääasia että syö sen verran että jaksaa kasvaa. Noi suositukset on kummiski aina muuttuvia. Ne on omassa lapsuudessa ollu erit ja tälläseks sitä on tultu. Ne on eri maissa erit ja hyvin ne lapset kasvaa muuallakin. Ne on todennäkösesti parin vuoden päästä erit. Kyllä kai niiden kanssa voi vähän soveltaa..

Mutta on tää äitysloma ihana asia! Aatelkaa joissain maissa joutuis jo meneen kiireesti töihin. Ja tosta pikkukakkos kuumeesta.. En oo vie uskaltanu ääneen puhua. Mutta olis sellanen pikkuveli tolle tytsylle ihana. Toki ehkäsypolitiikkakin on sen verran retuperällä että toivoa sopii että käy vanhanaikasesti. Toisaalta taas olis kiva ehtiä sen verran käymään töissä välissä että ehtis tympääntyä siihen hommaan ja haluis taas jäädä kotiin. Ja kesä vauva on ollu niin ihana että jos saa ite valita vuodenajan se olis seuraavankin kohdalla kesä. Muttei vielä ens :)

-raksu- & Jenny

Vierailija
13/44 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neiti täytti eilen 3kk! kyllä se aika menee nopeasti.. vastahan sitä tuskailtiin kamalissa helteissä sen jätti mahan kanssa! huh, ei kyl heti unohdu! :D

Jasmin on nyt 61,6cm ja 5720g :) oli kasvanut 4cm edellisestä kerrasta! sitten sai ne 2 rokotusta, kauhea huuto tuli niistä, mäkin meinasin alkaa itkee ku raasu huusi niin sydäntä särkevästi! :( meillä ei tullut niistä mitään, tai illalla jasmin oli vähä sellanen kärttynen ja kitisi vaan, niin annoin sit vähän sitä nestemäistä panadolia, niin rauhottui sitten.. kai sekin on sitten niin yksilöllistä että tuleeko niistä mitään.. :)

Mä kysyin noista kiinteistä neuvolassa, ku jasmin antaa jo sellasia merkkejä et vois maistella jo muutakin kuin mun maitoa.. :D annoinkin sille kerran banaania sormen päällä, siis sillee että siinä oli vaan hyvin vähän makua :) niin se neuvolatäti sano et katotaan jos tossa kuukauden päästä rupeatte maistelemaan jo.. et nyt on vielä niin pieni kuitenkin.

Niinku -raksu- sanoi et eihän noi nyt niin tarkkoja ole, sillon ku mä olin vauva niin aloin syömään perunaa 1kk iässä!! :D eikä mulla mitään allergioita tms. ole. hehe..

niin meillä jasmin käänty jo 2,5kk iässä selältä masulle, ja nyt tekee sitä koko ajan! :D leikkimatolla tykkää leikkiä edelleen, nyrkit on nyt uus juttu! niitä imeskelee niin että kuola lentää! :)

tuosta pikkukakkosesta, mä oon aina ollut sitä mieltä että yksi lapsi! ei enempää! mutta nyt kun jasmin on syntynyt, niin kyllä mä tahdon pikkusisaruksen sille.. mut sitten ku jasmin on joku 2 vuotias niin vois olla iha hyvä.. ei ihan heti kuitenkaan.. :D

T: britney ja jasmin 3kk

Vierailija
14/44 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa kaikki olla jossain muualla ku on niin hiljaista täällä palstalla..

me käytiin eilen 3kk neuvolassa; tyttö oli 5840g ja 60 cm. Yllättävän vähän minusta, luulin et on ainakin kuusi kiloa ku on tommone pullataikina :)

rokotuksia saatiin 3 kpl, molempiin reisiin ja yksi suuhun. Illalla tyttö oli kitisevä ja ehkä vähä kuumettakin oli.. annoin panadolia nii autto..aikamoinen piikitys-satsi näin pienelle..

meil on kärsitty silmän rähmimisestä kohta kolme viikkoo..annoin kahta eri silmätippakuuria mutta ei auta, on ilmeisesti kyynelkanavan tukos.. pitää vaan pumpata..

mä en kyl meinaa pitää mitään kiirettä kiinteiden aloittamisessa, niitä kyl ehtii syödä myöhemminkin.. mennään nyt tissillä niin kauan ku rahkeet riittää ja sitte ensi vuonna aletaan maistelee soseita..esikolle tuli viljoista oireita ja kakka meni kovaksi.. sekään ei ole kivaa.. tissillä maha toimii ja mitä sitä muuta antamaan jos kasvaakin ihan mukavasti..

yöt on alkanu mennä jo mukavasti, välillä nukkuu jopa 7 tuntia putkeen! syöttöjä 1-3kertaa yössä..

kirjotelkaahan, ettei ketju kokonaan putoa..

nasuste ja nasu3kk

Vierailija
15/44 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääläkin takana. Mittaa neidillä 5420g ja 57,7 cm. Rokotteista tuli kanssa kitinää mutta hyvin rauhoittui pandolilla. Nyt kahtena yönä kummaa huutoa. En tiedä olisko masuvaivaa rota-rokotteesta? Meille iski nuha. Nyt jo paranemaan päin. Surkeeta kun toinen ei meinaa saada henkee ja vaikeinta on tietysti öisin kun on pitkään makuullaan. Onneks ei tullu yskää eikä kuumetta. Meillä on kyllä jo harjoteltu lusikan suuhun laittamista. Itte kuvittelen että on helpompi mitä aikasemmin alottaa että suuhun tulee muutakin kuin lämmintä ja pehmeää tissiä, esimerkiksi kylmä ja kova lusikka :) Tiedä sitten..

Jenny kiljuu ja murisee. Kovasti koittaa eteenpäin mutta kädet ei ihan vielä tottele. Jaloissa olis kyllä voimaa. Hyppykiikkua saa kohta alkaa virittelemään. Leluihin kovasti yrittää tarttua ja viedä niitä suuhun. nyrkit on jatkuvasti kurkussa. Yöllä syödään edelleen 2-3 kertaa. Ite hoidan homman tosiaan niin unessa etten voi olla ihan varma.. Mutta syöttäväli on toisinaan jopa 5h. Terkkarin täti kehui eloisaksi ja ikäisekseen hyvin ympäristöstä kiinnostuneeksi. Ja kuolaakin kovin että saa nähdä koska niitä hampaita alkaa tulla..

Vierailija
16/44 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin esitella meidan Maijan, joka syntyi 23.6 eli tasan 4kk nyt. Painoi 3.5kg ja oli 51cm pitka. 3.5kk ikaisena oltiin reilu 7kg ja 64cm... hilliton jatti siis! Oikein iloinen tapaus; kovasti hymyillaan ja nauretaan ja "puhutaan" ja tartutaan leluihin ja kasvoihin, mutta kaantymisesta ei kylla ole viela tietoakaan... laiska ilmeisesti!

Ma huomasin naista keskusteluista, etta Suomessa ei nakojaan harrasteta rutiinia juurikaan. Taalla se on kamalan tavallista ja sen seurauksena Maijakin on nukkunut yon lapi 10-viikon ikaisesta. Ma laitan hanet sankyyn klo 19.30 ja han heraa aikaisintaan klo 6.30, usein vasta 7.30. Viela pari viikkoa sitten ma aina syotin hanet unen lapi ennen kuin menin itse sankyyn, mutta nyt olen tiputtanut senkin syoton, eika se ole vaikuttanut hanen uneensa. Oman elaman ja unensaannin parantamiseksi ma todella suosittelen rutiinin aloittamista. Mun kaveripiirissa taalla en tieda yhtakaan yli pari kuukautista vauvaa, joka ei nukkuisi yon lapi ja kaikki ovat tosiaan saavuttaneet taman syotto- ja paivaunirutiinilla. Toinen positiivinen asia mika siita seuraa on se, etta vauvan itkun syy ei ikina ole mysteeri plus sankyyn laittaminen sujuu itkuitta. Kirjan nimelta Gina Ford rutiini on kaikista suosituin. Maija syo siis nelja kertaa paivassa, neljan tunnin valein, ei yhtakaan kertaa yolla, ja ottaa paivaunet joka paiva samoihin aikoihin. Suosittelen lampimasti!

Vierailija
17/44 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida edelliseen, ettei päivärutiini ole vauvojen kanssa mikään itsestäänselvyys! Vaikka kuinka yritimme elää rutiineilla alusta alkaen, niin saimme valvoa ensimmäiset 2,5 kuukautta ja sitten vasta meidän poika alkoi nukkua öitä! En tiedä minkälaisia neuvoja Englannissa oikein annetaan, mutta täällä Suomessa ainakin eletään vauvojen tahdissa ja päivärytmiä saa alkaa opettaa vauvalle vasta 3-4kuukauden iässä, koska pienempi vauva ei asiasta mitään ymmärrä (siis päivän ja yön eroa). Myös imetyksessä neuvotaan toimittavan lapsentahtisesti eikä kellon mukaan. Pistää vain hieman vihaksi ne, jotka luulevat, että vauvan voi opettaa syntymästä alkaen yönukkujaksi, kokemuksesta tiedän ettei onnistu. Ehkä edellisen kirjoittajan kaveripiiriin on vain sattunut syntymään helppoja vauvoja...

Mutta mutta omaan asiaan. Meillä meidän melkein neljä kuukautta vanhalle pojulle on tällä viikolla ilmestynyt kaksi etualahammasta! Niiden takia ei olla oikeastaan itketty, mutta nukkumaanmenot on olleet selvästi vaikeampia ja kädet on koko ajan suussa. Meillä nukutaan yössä noin 10-12h kahdella syötöllä. Päivät menevät leikkien, lukien, laulellen ja lenkkeillen. Mitäs mieltä muut ovat pakkasessa nukuttamisesta? Mua hieman vierastuttaa asia, tänäänkin oli -3 astetta, niin en raaskinut laittaa ulos nukkumaan. Täytyy kysäistä asiasta ensi viikon 4kk neuvolassa ja sillon kirjoittelen taas kuulumisiakin!

Fanni ja PieniPoikanen

Vierailija
18/44 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...arvasin suututtavani ihmisia :-) Se ei ollut tarkoitukseni. Voin tuttavapiiristani sanoa sen verran, etta joka ikinen vauva, jonka kanssa on noudatettu rutiinia (Gina Ford -nimisesta kirjasta saatu), nukkuu yon yli. Kun taas yksikaan niista tuntemistani vauvoista, joiden kanssa on noudatettu "demand feeding", eli vauvan ehdoilla, ei nuku yon yli. Ei mun mielesta voi olla sattumaa, mutta ehka olen vaarassa. Kyse ei ole parista vauvasta, kyse on monista vertauskohteista.

Ma tiedan, miten raskasta on herata joka yo syotoille ja miten ylivasymys voi tehda mielelle tepposia. Mulla itsella oli asian kanssa henkisesti valilla todella vaikeaa. Tasta syysta ma halusin suositella keinoa, jonka ma olen nahnyt toimivan ja joka muutti mun elaman vauvan kanssa huomattavan paljon helpommaksi ja nautittavammaksi. Mutta hei.. mahan saatan olla vain erityisen heikko ja mukavuudenhaluinen ihminen!

Vierailija
19/44 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivovat, että vauva nukkuisi yön yli. Mutta meilläkin vauva nukkui kaikki päivät, ei sitä millään pystynyt hereillä pitämään. Eli ei mitään rytmiä pystynyt luomaan. Pointtini on se, että ei vauvaa voi pakottaa olemaan hereillä päivät ja nukkua yöt, jos vauvan sisäinen rytmi on valmiiksi tuollainen. Meilläkin rytmi sitten yhtäkkiä vaan kääntyi oikeanlaiseksi, kun vauva oli siihen valmis. Neuvolassa sanotaan, että puolen vuoden ikään asti vauva tarvitsee yösyöttöä, sitä ei tulisi opettaa tätä ennen pois. Mutta eri maa, eri neuvot. Kaikki me toivomme, että oma vauva nukkuisi yöt, söisi kiltisti ym ym.

Fanni

Vierailija
20/44 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oon käsittäny et vauvojen kuuluu syödä myös öisin. Pienten vauvojen jopa 4h välein. Ja niin tuo 3kk vanha syö vieläkin.. Vai onko tääkin nyt sit vaan opittua? Sitten kun oon kuullu sellastakin että yösyötöt nimenomaan pitää yllä maidontuloa. Jos yöllä tulee imetykseen pitkä tauko saattaa maidontulo vähetä. Onko tämäkin sitten vanhentunut tieto?

Mitä niillä rutiineilla sitte tarkotetaan? Me herätään 10 maissa. Ollaan tunti hereillä. Nukutaan 3h päikkärit. Hereillä 2h. Nukutaan. Tunnin päikkärit. Valvotaan taas parisen tuntia ja otetaan torkut. Sitte valvotaan puolille öin ja mennään nukkumaan. 4 herätään syömään. puol seiska ehkä seuraavan kerran. Kyllähän siinä ihan selvä rytmi on. Ja rutiinithan rikkuu heti jos mennään esim mummulaan. Siellä ei malteta nukkua ku vartin torkkuja ja tää näkyy pari päivää sen jälkeen pidentyneinä päiväunina. Eikä sitä kitinää kukaa kuuntele ku vauvaa päivällä väsyttää vaikk asitä nyt jo pystyy paremmin pitämään hereillä ja häiritsemään sen unta kuin pikku vauvana jolloin neiti kyllä nukkui vaikka pää alaspäin ja sillonhan rytmit oli ihan mahdottomat. Valvottiin yöllä kolmeen ja nukuttiin kahteen asti. Mutta se tasottu sitte siinä 2kk kohdalla.

Mutta sen enempää tuomitsematta täytyy ehkä tutustua kyseiseen kirjaan. Kuulostaa mahdottomalta mutta..