Argh! Vauvanvaatteiden laput
Vaatteissa lerpattavat järjettömän kokoiset lippulappuset pesuohjeineen ja materiaali-infoineen ovat ärsyttäviä jo aikuistenkin vaatteissa, mutta mitä mahtaa liikkua valmistajien päässä kun sama kasa lappuja tungetaan myös vastasyntyneiden ja yleensäkin lasten vaatteisiin?? H&M ehkä pahin kaikista -en osta enää yhtäkään vauvan vaatetta sieltä. 5 lappusta kooltaan 4x3 cm on ihan normaalia H&M:n vaatteissa, mutta on hiukan koominen mm. vastasyntyneen myssyn sisällä! Kaiken lisäksi ompelevat ne laput saumojen kanssa niin, ettei niitä saa edes poistettua purkamatta koko hiton saumaa auki siltä kohtaa! Jos ne erehtyy leikkaamaan irti, jäljelle jää raapivat "jämät". Argh. WANTED vauvojen vaatteet joissa pesu- ja materiaalitiedot on esim. painettu vaatteen sisäpinnalle. Tietääkö kukaan tällaista merkkiä? Joskus olen törmännyt sellaisiin mutta nyt ei tietenkään löydy kun olisi ajankohtaista.
Kommentit (6)
Tutta on minusta ok, eli lappu on tarpeeksi pehmeä. Jos leikkelee lappuja, kannattaa kulmat leikata pyöreiksi.
...mutta eipä toimi niilläkään lasten vaatteissa :o( Itse olen purkanut saumoja henkkamaukan vaatteista että olen saanut laput pois, niillä kun on niin hauskoja vauvan vaatteita ja vauvat kasvaa niin nopeasti että kestävätkin sen mitä tarvitsee.
on ainakin joitakin Tutan bodyja, joissa ei ole lappusia, mutta ne painetut pesuohjeet ei kovin kauan pysy vaatteissa, siksi kai tapa ei ole yleisemmin käytössä.
HM vaatteissa on tosiaan koomisen isot laput, eivät ole kuitenkaan meidän atoopikkolapsen ihoa haitanneet, vaikka olen osan leikannutkin.
vielä mieleen, että joissakin luomupuuvillaisissa vaatteissa ne pesulaputkin on puuvillaa, ei ärsytä ihoa sen enempää kuin se vaatekaan...
kovat laput, mutta joissakin kangasmaiset, jotka ei pitäis kutittaa. Bodyissä ne on yleensä vaipan kohdalla, jolloin vaippa suojaa.
Olen huomannut että joissakin vauvanvaatteissa on niskaan ommeltuna lappu tai merkki jollain ihme siima-langalla, jonka päät pistää..!!!
---tuohon asiaan pitäis antaa enemmän palautetta vaatevalmistajille.
niillä on painettuina..