Millä maustat makkarakeiton?
Ongelma minulla.
Teen makkarakeiton johon tulee
-perunaa
-hk:n sinistä
-porkkanaa
-sipulia
mutta millä sen maustaa suolan ja pippurin lisäksi kun lihalimikuutiota en haluaisi enää käyttää. Tuntuu ettei keitto maistu miltään enää..
Kommentit (18)
persilja on ainakin kiva. Ja kun makkaraa on, niin ihan sinappi- tai ketsuppiloraus sinne sekaan? Lipstikka (yrtti) antaisi sen lihaliemikuution maun jos sitä saisit jostain. Itse laittaisin paprikajauhetta myös.
käytä toki muutakin juureksia kuin porkkanaa
normiainesten lisäksi tomaattisosetta/ketsuppia, oreganoa, suolaa, pippuria.
esim. juuriselleriä joukkoon. Jos et halua käyttää kuutioita niin vaikka Herbamarea. Ja tietenkin PALJON persiljaa lopuksi!
lanttua, selleriä...
persiljaa ehdottomasti
itse laitan usein myös pari valkosipulikynttä
lipstikka (tuore) sopii hyvin, se antaa vähän sellaisen lihaliemimäisen maun
Mun luottosoppaan tulee:
makkaraa
perunaa
porkkanaa
sipulia
valkosipulia
purkillinen papuja tomaattikastikkeessa
purkillinen tomaattimurskaa
kruunuvihannespussi (parsa- ja kukkakaali + porkkana)
herne-maissi-paprikapussi
mausteita (suola, pippuri, basilika)
Ja tietenkin mustapippuria.
Tiesithän, että liemikuutioita saa myös ilman natriumglutamaattia. Esim. Rainbown kasvisliemikuutio on hyvä
makkarasoppaan sipulia, perunaa, porkkanaa, selleriä, purjoa ja lantunpalan, lihaliemen voi korvata lipstikalla, mausteeksi laitan paprikaa, oreganoa, maustepippuria, joskus curryakin.
Mun luottosoppaan tulee: makkaraa perunaa porkkanaa sipulia valkosipulia purkillinen papuja tomaattikastikkeessa purkillinen tomaattimurskaa kruunuvihannespussi (parsa- ja kukkakaali + porkkana) herne-maissi-paprikapussi mausteita (suola, pippuri, basilika)
Tämä kuulostaa hyvältä =)
Kiitti vinkistä.
En halua käyttää purjoa, lanttua, selleriä, persiljaa. Eivät maistu mun/perheen suussa hyvältä.
Rainbow liha-ja kasvisliemikuutioita ollaan käytetty ja joka toiseen ruokaan, mutta niistä mä haluaisinkin päästä eroon.
sinne sekaan sit mustapippuria reilusti,suolaa ja chilikastiketta. tykkään että on vähän "tulinen" tai mausteinen.
parikajauhetta, tomaattipyrettä,valkosipulia ja chilijauhetta..suolaa ja pippuria tietty kans..
Vanha ketju, mut vastaanpa silti :)
Mä laitoin just
Makkaraa
Perunaa
Porkkanaa
Sipulia
Suolaa
Paprikajauhetta
Mustapippuria
Chilijauhetta
Loraus soijaa.
Meidän perhe tykkää.
Liemenä luulientä ja lisäksi voita ja kermaa.
Paista makkarat ja sipuli pannussa voissa, tulee makua ja väriä. Itse laitan mustapippureita ja laakerinlehtiä, lisäksi laitan liemikuution ilman natriumglutamaattia.
laitan ne kiehumaan ensimmäiseksi, sitten perunat ja porkkanat, mausteet siis suola ja pippuri myös heti aluksi keitinveteen.