paljonko miehenne viettää aikaa perheen kanssa?
Meillä mies tällä viikolla ma-ke on ollut lasten ollessa vielä hereillä kotona 1h 35min yhteensä :(. Tänään ja huomenna on luvannut olla illat kotona, saa nähdä, suunnitelmat kun tuppaa muuttumaan.
Mulla ei ole yhtään omaa aikaa, kun mies ei ole kotona koskaan. Sit mies vielä vaatis hellittelyä ja seksiä illalla, kun lapset on saatu nukkumaan.
Itse olen tehnyt kotityöt yksin, lasten hoidon yksin, pyykin pesun yksin ym. Mies vetäköön käteen Yksin!
Kommentit (28)
ja viikonloput myös yhdessä perheenä. Mieheni tekee paljon töitä ja matkustaakin jonkin verran, mutta kyllä hänellä on aikaa perheelle myös - päivittäin. Iltapäivisin ollaan kaikki kotona, ulkoillaan lasten kanssa, viedään heitä harrastuksiin ja tehdään kotitöitä. Väliin mahtuu meidän vanhempien omiakin harrastuksia. Illalla sitten mies (ja minäkin välillä) saattaa jatkaa töiden tekemistä, jos on kiireaika töissä. Mutta se aika ei ole enää keneltäkään pois, saatan itse sitten vaikka lukea tai katsella telkkaria. Viikonloppuisin olemme melkein poikkeuksetta yhdessä perheenä.
Meillä molemmat osallistuu arjen pyöritykseen, kotitöihin ja lastenhoitoon yhtä lailla. Emme tee asiasta mitään numeroa kuitenkaan. Jos toinen vaikka ulkoilee lasten kansaa, toinen saattaa sillä välin käydä kaupassa. Tai toinen laittaa lapsille iltapalaa ja toinen ripustelee pyykkiä kuivumaan. Tai toinen lukee lapsille iltasadun ja toinen laittaa sillä välin lasten vaatteet valmiiksi odottamaan seuraavaa päivää varten.
aina arkisin klo 16 eteenpäin ja viikonloppuisin koko päivän. Välillä on jotain omia menoja mutta ei mitään säännöllistä. Baareissa ei käy. Osallistuu kyllä kotihommiinkin jos pyydän, oma-aloitteisesti ei oikein osaa. Meillä on kaks lasta pienellä ikäerolla joten kyllä on tosi paljon vaikuttanu meidän perheen hyvinvointiin se, että isä on kans kotona. Töissä se on kyllä 6.30-16.30, mutta onhan siinä iltaa vielä aikaa touhuta kaikennäköistä.
aamuisin 1½h kunnes aika lähteä ja iltapäivisin/iltaisin 3-5h riippuen siitä onko harrastusmenoja ja kenellä.
Lisäksi tietty vkonloput yms.
ja on viikolla pari iltaa poissa. muut illat ja viikonlopun on kotona, minä taas en :). mulla on enemmän menoja ja olen useimmin poissa kotoa kuin mies. tosin mä hoidan lapset iltapäivisin, siis ruokin, kuulustelen ja kuskaan.
jollloin ei ole töissä, jossa on arkisin n. 8.30.-17. Joskus harvemmin on "omia menoja", muttei edes joka kuukausi...
Tosin viikonloppuisin usein vuorottelemme siten, että toinen meistä menee lasten kanssa esim. puistoon ja toinen saa jäädä kotiin (yleensä siivoamaan).
joku sanoi, että mies paikalla muttei läsnä. Meillä sekin ongelma :(. Usein puhuu pitkiä puheluita (työ tai yhden lapsen harrastus) tai on koneella, eikä todellakaan ole läsnä.
Ja tietenkin silloin kun isästään vilahduksen näkevät, niin lapset ovat kaikki kimpussa ja vaatimassa iskä, iskä.. ja iskä vaan äkäilee :(.
Olkaa onnellisia te, joilla mies paljon kotona.
Ja vielä jollekin vastaajalle, että kyllä olen kotona.
Tekee pelastuslaitoksella kolmivuoroa. Lisäksi on 3 kertaa viikossa muutaman tunnin harrastuksensa parissa.
Muuten on kyllä aika tiiviisti minun ja lastemme kanssa. Vapaaviikot on lasten kanssa.
Onneksi näin, ystäväni mies on taas sellainen, joka ei ole oikein ikinä kotona.
eli hakee toisen koulusta, toisen eskarista, ja lähtee töihin noin kello 20. Viikonloput on töissä 10-24.