Työvoimapoliittinen koulutus ja lapsen sairaus
Olen työkkärin järjestämässä koulutuksessa, liiton pv-rahoilla. Mies jäi eilen hoitamaan sairasta lasta. Jos itse puolestaan jäisin kotiin hoitamaan, menettäisin pv-rahat niilta päiviltä eikö? Ymmärrän kyllä, enhän ole silloin käytettävissä töihin, mutta tyhmää kuitenkin. Olisin normaalistikin työttömänä kotona ja pv-rahat juoksisivat normaalisti.
Kommentit (5)
ja koska kyseessä on työvoimapoliittinen koulutus eli ns pakkoaktivointi niin saattaisit saada myös karenssia, koska työkkäri toteaisi, että et ole aktiivinen työnhakija tosissasi ollenkaan. Koita saada se lapsi kurssin ajan hoidettua jotenkin muuten kuin jäämälä itse pois kurssilta.
sinulla on mielestäni alle 10-vuotiaan sairastaessa oikeus jäädä häntä 3:ksi päiväksi kotiin hoitamaan. Vaativat kuitenkin vähintäänkin neuvolasta/lääkäriltä todistuksen lapsen sairaudesta.
Tämä asia olisi ollut hyvä selvittää työkkäristä jo ennen sen koulutuksen aloittamista.
Minulle sanottiin, että ilmoituksella saa olla pois esim. flunssan takia, ideana on, että työnhakija on motivoitunut eikä pinnaa.
Jos on pidempi sairaus, niin sitten lääkärintodistus.
JOs epäilyttää, niin hankit nytkin sen lääkärintodistuksen tai sairaanhoitajan todistuksen, ja toimitat sen oikeaan osoitteeseen.
Edut juoksee, sairastamisesta ei rangaista.
Meille sanottiin että ekan päivän saa olla ilman sairastodistusta, mutta toisesta päivästä pitää olla todistus. Joskin jos niitä yhden päivän poissaoloja alkaa tulemaan liikaa, niin kyselevät kyllä tarkemmin.
Olisko sun eilen pitäny kysyä siltä kouluttajalta että miten menee??? Jos oot nyt kotona niin kannattais varmaan laittaa tekstaria tai meiliä kouluttajalle.