Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä miestä vaivaa?

Vierailija
16.09.2010 |

Lapsen koululla kouluyhdistys järjestää joka vuosi juhlan (ei ryyppybileet) vanhemmille. Vanhemmat joutuvat kyllä itse maksamaan ruoat ja juomat. Ne ovat erittäin suositut juhlat ja haluaisin mennä kun kerran pääsisi miehen kanssa kaksistaan. Viime vuonna oli jo muuta ohjelmaa sinä päivänä, joten ei oltais muutenkaan päästy. Mies ei halua mennä koska se on kuulemma suomenruotsalaista hömppää. Mies suomenkielinen. Paikalla myös muita ns kaksikielisiä vanhempia joten siitä kielestä ei voi olla kyse. Muita syitä ei sano.

Käyn myös kaikissa muissa koulun tapahtumissa/vanhempainilloissa yksin. Mies ei tule mukaan mihinkään koulun tapahtumiin. Haluan tutustua muihin pojan luokan vanhempiin. Hävettää aina mennä yksin. Olen kuullut sivukorvalla muiden kommentteja siitä, että xxx isä ei koskaan osallistu, aina vaan äiti. Onkohan se yh? Tällaisia ihemttelyä olen kuullut ja se tuntuu pahalta. En ole näistä kommenteista kertonut miehelle.

Mikä helvettiä miestä vaivaa? Miksi ei voi minun takia lähteä juhlimaan edes vain syömään ja sitten vaikka kotiin. Ei sinne tarvitse koko yöksi jäädä. Ei ole kiva mennä juhliin yksin kun siellä kaikilla muilla on miehet mukana. Meillä ei paljon juhlia muutenkaan ole, joten luulisi että edes kerran voisi käydä katsastamassa tapahtuma. Ärsyttääääääää.... :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jotenkin ulkopuoliseksi.

Vaikka itse olen kaksikielinen, voin sanoa, että "ulkopuolisen" on vaikea tulla mukaan porukkaan.

Vierailija
2/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en haluaisi ikinä mennä suomenruotsalaisiin pippaloihin. Olisin kuitenkin kaikkien mielestä tyhmä ja juntti suomalainen jonka pitäisi pysyä palvelusväen puolella vaikka sivistyneen kaksinaamaisesti suhtauduttaisiin ystävällisesti. Suomenkieliset ja ruotsinkieliset eivät vain voi suhtautua luontevan tasa-arvoisesti toisiinsa. Ihan sama kuin Etelä-Afrikan mustilla ja valkoisilla tai Israelin juutalaisilla ja arabeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekee välillä asioita jotka eivät ole niin mieluisia itselle. Ihan vaan, että toiselle tulisi hyvä mieli. Ja varsin outoa on, jos ei edes vanhempainilloissa koskaan käy.

Vierailija
4/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut haluaa juhlia omassa ystäväpiirissä eikä tuollaisissa pakkojuhlissa. Sitähän ne oikeasti on, pakkoa, kuten työpaikan liikeillalliset, vanhempainillat jms. Ne eivät ole mtiään oikeata juhlimista tai rentoutumista vaan pakollista edustamista.

Sun mies vaan on sellainen, että sitä ei tuommoinen kiinosta. Se haluais viettää aikansa oman perheensä kanssa, eikä vieraitten. j rehellisesti sanottuna, jos sitä sitten ne vieraat kommentoivat kuvaamallasi tavalla niin mietipä, eikö se ole aika ymmärrettävä halu? En minäkään haluaisi olla toimmoisia kommentteja esittävien ihmisten kanssa missään tekemisissä - en edes vaikka olisivat lapsen luokkakaverien vanhempia.

Mut osallistu sä vaan koska sulle se on tärkeätä.

Vierailija
5/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös sitä että miksi miehesi haluaisi tulla viettämään aikaa niiden ihmisten kanssa jotka jo nyt ovat arvostelleet perhettänne ja hänen toimiaaan, siis että ei osallistu, voin sanoa että itse kuulun juuri tähän kategoriaan ihmisiä jotka eivät halua viettää aikaa vieraiden kanssa. Muutakun pakon edessä ja tämähän on ihan vapaaehtoinen juttu.

Parempi kai on että ne arvostelevat mammat eivät saa lisäarvostelun aihetta kun miehesi lähtee mukaan vasten tahtoaan ja on naama mutturalla. Sen jälkeen se on vielä mörökölli ja teillä on varmaan ero vireillä ja varmaan pahoinpitelee teitä tai jotain muuta vastaavaa.

Mene vain rohkeasti yksinäsi ja nauti illasta. Anna muiden luulla mitä haluaa teidän perheestä, itse tiedät kuitenkin parhaiten.

Vierailija
6/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vaan eivät tykkää tällaisista jutuista. Oma mieheni ei mene edes vanhempainiltaan, vaikka hän on tosi hyvä isä niin ei vaan viihdy muiden vanhempien seurassa. Minä taas viihdyn niin käyn siellä yksin eikä haitaa pätkääkään....

Vierailija
7/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisivät tilastoa siitä kenen vanhempi osallistuu ja vieläpä kuiskisivat siitä niin että kohde kuulee sen (puhuivatko ruotsia?).

Vierailija
8/8 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertonut miehelle eikä on ole ollut paikalla kun olen tällaista kuullut. Tämän satuin vaan kuulemaan viime vuonna erääss lapsille suunnatussa tapahtumassa koululla. Mies ei siis ollut mukana (kuten tavallisesti). Enkä siis olen hänelle niistä kertonut.

Olen samaa mieltä kun eräskin kirjoittaja tuossa alussa, että voisihan se mies edes kerran ns nielaista ylpeytensä ja osallistua koska se on minulle tärkeää. Mutta eip taida mies pitää minua tärkeänä saati minun tunteitani. Juntti mikä juntti... Taidanpa pistää samalla mitalla takaksin miehen synttäreillä. Häivyn talosta ulos juhlikoon sitten yksin vieraittensa kanssa....

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi