Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lähes vuoden ikäinen yösyöjä

Vierailija
15.09.2010 |

Onko muita joiden lähes vuoden ikäinen lapsi syö vieläkin yöllä? Meillä on edelleen vähintään 2 yösyöntiä (imetys). Kerään edelleen rohkeutta ja päättäväisyyttä yösyöntien lopettamiseksi...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika ristiriitaista tän kierteen katkaiseminen. neuvolasta sanovat vaan, et ei näin iso enää tarvitse maitoa öisin. oliskin niin helppoa ja yksioikoista tämä. :)

Vierailija
2/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmas on nyt 1,5v. Itsekin välillä mietin että hitsit kun jaksaisi vierottaa. Ja toisaalta, meneehän tämä näinkin. Molemmilla isommilla on terveet hampaat yösyönneistä huolimatta(ennen kuin joku alkaa kauhistella asiaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsemme söi yöllä (= imetys) vielä yli 1-vuotiaana, ja kaveripiirissäni on muutama muukin tällainen tapaus, tosin he söivät korviketta pullosta. Yksin et siis ole.

Meillä lopettaminen onnistui kesäloma-aikaan, jolloin lopettamiseen oli koko perheellä voimavaroja. Sitä oli yritetty jo aiemminkin lapsen ollessa melko tarkkaan 1-vuotias, mutta silloin parin viikon kokeilun jälkeen totesimme, että koko perhe on liian väsynyt aamuisin. Toisella yrityksellä lopettaminen onnistui heti (= parina ekana yönä huutoa tuli max 10 min, sitten ei enää ollenkaan).

Suurimpina kannustimena mulla toimi huoli lapsen hampaista sekä ajatus täyspitkistä yöunista.

Vierailija
4/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsemme oli n. 1,5-vuotias, kun yösyönnin lopettaminen onnistui kivuttomasti.

Vierailija
5/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vauva nälkäänsä enää lussuta yöllä jos päivällä syö hyvin. Tissistä tullut vaan unikaveri ja lohdun tuoja...toki voit jatkaa päiväimetystä mut mun kokemuksen mukaan kannattais lopettaa kokonaan muuten se unilussutus vaan jatkuu...mun kaikki lapset alkaneet nukkua yöt syömättä 6kk iässä. Itse lopettivat imetyksen ja ensin asiaa surin mutta aina jälkikäteen olen ajatellut että oli aikakin lopettaa...

Vierailija
6/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova puhumaan,äiti anna tissiä sitä tykkää hokea:)

Vierailija
7/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sama meno yli vuoden vanhaksi. Ja itse asiassa se loppui vasta sitten kun lopetin imetyksen kokonaan. Lapsi unohti vasta sitten sen imemisen tarpeensa. Toki yösyömisestä olisi varmasti päässyt eroon jollain unikoululla, jos olisi halunnut (ja jaksanut), mutta... kukin tyylillään.

Riippuu nyt tietenkin aika paljon siitä, kuinka pitkään ap ylipäätään haluaa imettää? Että kannattaako ensin lopettaa yösyöminen vai kertaheitolla (toki vähitellen) koko imetys? Joka tapuaksessa olisi hyvä, jos siinä vaiheessa kun yöllä ei enää aio imettää, apuna olisi joku (esim mies), joka nukkuisi lapsen kanssa ja äiti olisi toisessa huoneessa maitoineen.. ; )

Vierailija
8/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka olisi illalla tankannut niin silti velliä meni yöllä. Niin ja ihan turha oli tajota vettä, sillä karjunta oli vieläkin kovempaa.

Vierailija
9/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se vauva nälkäänsä enää lussuta yöllä jos päivällä syö hyvin. Tissistä tullut vaan unikaveri ja lohdun tuoja...toki voit jatkaa päiväimetystä mut mun kokemuksen mukaan kannattais lopettaa kokonaan muuten se unilussutus vaan jatkuu...mun kaikki lapset alkaneet nukkua yöt syömättä 6kk iässä. Itse lopettivat imetyksen ja ensin asiaa surin mutta aina jälkikäteen olen ajatellut että oli aikakin lopettaa...

Kyllä sen huomaa milloin on nälkä ja milloin vaan unitissin tarve. Meidän ukko syö yöllä selkeästi nälkäänsä eikä mitään unilussuttele. Nielee ahnaasti ja päästää saman tien irti, kun maha on täynnä. Unitissin tarpeessa ollessaan ei niele juurikaan, kun imeminen on hyvin pientä ja kevyttä.

Käsittämätön ohje kyl toi imetyksen lopettaminen! Mulla on useampi kaveri, joka on uskonut tuohon ja lopettanut pitkien yöunien toivossa. Ei onnistunut ja nyt imettämisen sijaan joutuvat nousemaan pullonlämmitykseen. Eivät ole kovin tyytyväisiä valintaansa.

t, 11

Vierailija
10/21 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes lopetin imetyksen kokonaan. Hän oli tuolloin 1v7kk.

Itseäni yöimetys ei perhepedissä haitannut, en oikeastaan edes havahtunut siihen... Mutta sitoihan se minut kotiin. Sen vuoksi päätin sitten kerrasta lopettaa. Yhtenä iltana ja kahtena yönä oli itkua, silloin vaan poikaa heijasin ja sanoin että maito on loppu - tissistä ei tule enää mitään. Siihen rauhoittui ja sen jälkeen on nukkunut yönsä heräämättä. Tiesin kyllä jo pitkään ettei syönyt rintaa nälkään, vaan ihan lohduksi ja tottumuksesta, mutta minua se ei haitannut ennenkuin koitti se viikonloppu jolloin minun oli oltava yö lapsesta erossa.. Kun tuon viikonlopun etukäteen tiesin, osasin sitten lapsen ajoissa vierottaa ja kaikki meni hyvin.

Mutta siis juu... Minulla sai kolme ystävää lapsen suunnilleen samaan aikaan kuin itse, ja heistä JOKAINEN imetti lastaan öisin yli 1v. Muutama lopetti myöhemmin kuin minä. Eli en usko alkuunkaan että olisi jotenkin erikoista, että pikkuiset tankkailevat tissiä yöllä "vanhemmallakin iällä" ;)

Vierailija
11/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuule vaikka velliä.

Vierailija
12/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selkeästi yöllä nälkäinen, etkä itse syötöistä väsy, niin kuka pakottaa ne syötöt lopettamaan?

Vierailija
13/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui aikaa sitten joten en ole samassa tilanteessa ollut mutta 1v 4kk pojan kanssa kyllä unikoulu asioita opetellu. Sen voin sanoa että ei se yleensä varmaan ole yhtään helpompaa varhemmin tai myöhemmin (siis itsellesi) mutta mitä enemmän lapsesi ymmärtää asioita niin sitä vaikeammaksi se hänelle tulee.

Vierailija
14/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni jo välillä paremmin, ilman yösyöntejä kun olin jaksanut pari yötä rauhoitella ja valvoa. Mutta sitten taas sairastamisen myötä vauva alkoi syödä öisin ja nyt ollaan kahdessa syönnissä. Pitäisi jaksaa lopettaa, mutta se tarkoittaisi muutamaa huonoa yötä jotka pitäisi sitten joskus saada nukuttua takaisin - sellaista hetkeä ei vain meidän perheessä ole näköpiirissä. Ja sitten taas tulee se uusi nuha tai vatsatauti ja taas alkaa maito maistua yöllä... Pitäisi lopettaa kyllä, mutta enemmän saan nukuttua kun annan maitoa yöllä ja vauva nukahtaa siihen.

Vierailija
15/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selkeästi yöllä nälkäinen, etkä itse syötöistä väsy, niin kuka pakottaa ne syötöt lopettamaan?

Olen itse aika väsynyt jatkuviin heräilyihin ja uskon että lapsellekin olisi jo parempi jos saisi nukkua katkeamattomat yöunet. Lisäksi menen parin kuukauden päästä töihin, joten siihen mennessä toivon todellakin että yöt paranevat.

Vierailija
16/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tarkistaa, että lapsi saa oikeasti riittävän paljon ruokaa päivällä. Meillä 10 kk yösyömiset loppui laakista, siis ihan yhdessä yössä, kun lisäsin iltaruuan ja iltapalan väliin vielä yhden jugurtti tai hedelmäsosevälipalan.

Vierailija
17/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän siinä onkin, että on itse niin väsynyt että parin yön valvomiset kauhistuttaa... pitäisi saada nukkua ensin vähän edellisiä univelkoja pois että jaksaisi lopettaa ne yösyönnit, koska itkuahan siitä seuraa ja valvomista. Vielä pari viikkoa sitten meillä oli paljon pahempi tilanne, mutta nyt onneksi heräilyt on vähentyneet noin kahteen kertaan, kun siirrettiin lapsi omaan huoneeseen nukkumaan.

Vierailija
18/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tarkistaa, että lapsi saa oikeasti riittävän paljon ruokaa päivällä. Meillä 10 kk yösyömiset loppui laakista, siis ihan yhdessä yössä, kun lisäsin iltaruuan ja iltapalan väliin vielä yhden jugurtti tai hedelmäsosevälipalan.

Meillä oli yösyöntien aikaan se tilanne, että lapsi ei syönyt päivällä kunnolla - koska ei ollut nälkä! Yösyönnit häiritsivät ruokailua päivisin. Heräsi aamullakin ihan kylläisenä, kun oli maitoa vatsa täynnä. Joten ei tietenkään halunnut sitten syödä, ja tästä tuli huono kierre koko päivään, kun hän tankkaili vain maitoa mutta ei kiinteitä.

Yhtenä päivänä annettiin vähemmän sitä maitoa ja enemmän sitä ruokaa, ja sitten yöllä vain vettä. Tällä saatiin tilanne käännettyä niin että jo maistui aamulla puuro ja sen jälkeen maitoa vähemmän, sama juttu muiden aterioiden suhteen. Eikä ollut yölläkään nälkä, kun saatiin ensin sitä ruokaa menemään kunnolla päivällä vähentämällä maidon kokonaismäärää niin että oli nälkäinen lapsi kun alettiin syödä. Hankalaa...

Vierailija
19/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiansaannin turvaamiseksi piti antaa pullollinen ruokaöljyllä terästettyä velliä vuoden ikäiselle. Heti kun sain luvan lopettaa, lopetin ja lapsi nukkui koko yön. Oli 1v 2kk.

Vierailija
20/21 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yösyöntien aikaan se tilanne, että lapsi ei syönyt päivällä kunnolla - koska ei ollut nälkä! Yösyönnit häiritsivät ruokailua päivisin. Heräsi aamullakin ihan kylläisenä, kun oli maitoa vatsa täynnä. Joten ei tietenkään halunnut sitten syödä, ja tästä tuli huono kierre koko päivään, kun hän tankkaili vain maitoa mutta ei kiinteitä.

Yhtenä päivänä annettiin vähemmän sitä maitoa ja enemmän sitä ruokaa, ja sitten yöllä vain vettä. Tällä saatiin tilanne käännettyä niin että jo maistui aamulla puuro ja sen jälkeen maitoa vähemmän, sama juttu muiden aterioiden suhteen. Eikä ollut yölläkään nälkä, kun saatiin ensin sitä ruokaa menemään kunnolla päivällä vähentämällä maidon kokonaismäärää niin että oli nälkäinen lapsi kun alettiin syödä. Hankalaa...

Kiinteitä meni tosi nihkeästi, kun maitoa hörpittiin vähän väliä. Vähensin pari päivää sitten reippaasti imetystä, niin johan alkoi kiinteät maistua (puuro tosin ei vieläkään :/) ja heti ekana yönä nukkui 8 tuntia heräämättä kertaakaan.