Kertokaas mitäs kivaa Panacod lääkkeellä saa aikaan?
Kommentit (74)
aiheuttaa ihanan huolettoman olon, aivan kuin pienessä hiprakassa. Kipu siis häviää myös, mutta tuo leijuva olotila on paras=) Ja uni tulee pian.
jos Panacod vei sinulta migreenin pois alta tunnissa, niin sinulla oli todennäköisesti jännityspäänsärky (tension neck), ei migreeni. Joka sekin voi olla kova päänsärky.Migreenin täsmälääke on sumatriptaani (mm. Imigran9. Se vie migreenin pois, muttei muista syistä johtuvaa päänsärkyä.
Esim. mulla lääkärin toteama migreeni ja siihen auttaa burana. Se vie sen pois. Turha mun on siis ostaa kalliita migreenilääkkeitä.
Raskausaikana (vika kolmannes) taas aina käskivät ottaa sitä iänikuista Panadolia gramman. AIna, joka kerta, vaikka kuinka yritin selittää, että sillä ei ole mitään vaikutusta. Siis neuvolantäti ja lääkärikin kai. Mut sitten sain Panacod-reseptin. Vei migreenioireet muutamaksi tunniksi, mutta sitten tulivat takaisin. Ei siis parantanut, vei vain kivut hetkeksi. Ja niitä piti sit mättää monta päivää, jos migreeni sattui tulemaan.
Panacod siis joo auttaa mulla viemään kivun vähäksi aikaa ja pistää pään sekaisin. Melkein on nukkumaan siis mentävä. Ei tullut riippuvuutta, mutta en nyt usein niitä vetänytkään ja silloinkin sen n. 3 päivää putkeen.
Mä oon käyttäny reilu 10v panacodia, enkä oo koukussa. Oon ollu monesti kuukausia ilman, eikä tuu mitään oireita. Nytki jotain 4-5kk kokonaan ilman, eikä tee yhtään mieli ottaa.. 37
kärsin ajoittain pahoista niska-hartiaseudun vaivoista. On tehokkaampi kuin burana, mut ei mulla ainakaan mitään unettavaa tai euforista vaikutusta. Jos ottaa monta samana pvänä ni mul ainaki seur. pvänä on vatsa tosi kovalla...
mutta ei sillä ainakaan migreeniä pois saa eikä normaali annostuksella päätänsä sekaisin paitsi jos ottaa huomattavan yliannostuksen.
Kodeiinin vaikutus on täysin yksilöllistä ja riippuu sun elimistön metaboliasta. Voi olla ettei vaikuta juuri mitenkään tai sitten tulee hyvätkin "kiksit". Mulla ei panacod ainakaan auta esim. hammassärkyyn ollenkaan
Aivan. Mulla on myös täysin sama: panacodilla ei ole käytännössä vaikutusta juuri ollenkaan. Särkyyn ja kivunlievitykseen otankin mieluummin perus-Buranaa tms. Olen aina ihmetellyt tätä kodeiini/panacod-hehkutusta. Ehkäpä aiheuttaisi mullekin euforian jos tarpeeksi monta nappaisin...
Itse olen Panacodia syönyt angiinan aiheuttamaan ihan helvetilliseen kurkkukipuun sekä jumalattomaan selkäsärkyyn, kummassakin tapauksessa auttoi kipuun. Ensimmäisellä kerralla Panacodia ottaessani olin kärvistellyt kamalissa tuskissa kauan, ja kun Buranat ja Irinat ja Panadolit olivat osoittautuneet turhiksi, nappasin kerralla kaksi Panacodia että perkele jos ei nyt ala helpottaa.. Nojuu helpotti kipu mutta tuli aivan järkyttävän huono olo sen "humalan" lisäksi :D siinä sitten makasin sohvalla pönttö sekaisin sankko vieressä oksennusta odotellen :D
Seuraavilla kerroilla sitten fiksumpana otin vain yhden, kipu helpotti ja huonoa oloa ei tullut. N. ½h tabletin ottamisen jälkeen tulee lyhyt "känni", eli päätä kääntäessä katse hieman lagaa ja huippaa. Tämä kuitenkin kestää vain 10-15min ja sitten olo on taas normaali.
Itselläni osoittautunut hyväksi kipulääkkeeksi, joskin enemmän syötynä (useampana päivänä peräkkäin otettuna) aiheuttaa päänsärkyä.. Unen tuo myös mainiosti joten pari kertaa olen kyllä unirytmin ollessa sekaisin sortunut väärinkäyttöön ottamalla Panacodin illalla unilääkkeeksi. :S En koe kuitenkaan mitenkään jääneeni tuohon koukkuun ja edelleen ykköskipulääkkeeni on Burana.
Mä sain niitä kerran leikkauksen jälkeen ja tunnistin itsessäni sen, että olisin voinut koukahtaa niihin. Oli ihana fiilis kun kipu suorastaan humahti pois kun sellaisen otti. Lopetin kyllä niiden käytön sitten ennen kuin pakkaus loppui kun sain niistä närästystä ja alkoi ne leikkauksen mukaanaantuomat kivutkin hellittää. Muutamia säästyneitä käytin sitten myöhemmin päänsärkyyn (mulla riitti ihan neljäsosa tabletistakin). Vieläkin taitaa joku vanhentunut tabletti lojua lääkekaapin hyllyllä eli en onneksi koukahtanut mutta siis kyllä kodeiini on huumausainejohdannainen ja aine, johon voi koukahtaa. Huvikseen niitä ei kannata popsia.
aiheuttaa osalle euforiaa ja riippuvuutta, kodeiinilääkkeitä käytetään paljon väärin. Ikävinä sivuvaikutuksina (riippuvuuden lisäksi) myös esim. ummetusta ja sydämentykytystä.
Eli kodeiini itsessää ei ole vaikuttava aine vaan maksa muuntaa kodeiinin morfiiniksi ja morfiini johtaa eurofiseen olotilaan, mutta noin 10prosentilla euroopan väestöstä geeniperiymä estää kyseisen reaktion maksassa jolloin lääkeaineen vaikutus ei ilmene millään tavalla. Panacodia vastaava lääke tunnetaan nimellä ARDINEX jonka poikkeaa siinä että kodeiinin sivuaine on parasetamol kun taas Panacod:issa aine on ibuprofeeni.. En suosittele alkoholin kanssa kumpaakaan lääkettä ellei lähde erottelemaan kodeiinia pois lääkkeestä...!!
Panacod sisältää (PARASETAMOL)
ARDINEX sisältää (IBUPROFEN)
Imetys
Parasetamoli: Parasetamoli erittyy äidinmaitoon, mutta käytettäessä terapeuttisia annoksia vaikutus
lapseen on epätodennäköinen.
Kodeiini: Kodeiini erittyy äidinmaitoon. Normaaleissa tapauksissa lapseen kohdistuva riski on epätodennäköinen käytettäessä terapeuttisia annoksia. Kuitenkin aktiivisten metaboliittien, kuten morfiinin muodostumisessa kodeiinista on laajaa yksilöllistä vaihtelua (ks. myös kohta 4.4). Imeväisellä on raportoitu kuolemaanjohtanut morfiinimyrkytys tapauksessa, jossa äiti oli terapeuttisia annoksia kodeiinia saanut ultranopea metaboloija. Imettävien äitien tulisi sen takia käyttää pienintä mahdollista kodeiiniannosta ja heitä tulisi opastaa tarkkailemaan lasta huolellisesti mahdollisten
morfiinin yliannostusoireiden (kuten uneliaisuus, pienet pupillit, imemisvaikeudet, velttous ja
hengitysvaikeudet) takia ja ottaa yhteyttä lääkäriin, jos epäilee morfiinimyrkytystä. Imettäville äideille ei suositella Panacodin pitkäaikaista käyttöä.