Kertokaas mitäs kivaa Panacod lääkkeellä saa aikaan?
Kommentit (74)
sillä sai sairaalassa kivasti unenpäästä kiinni. Piti siis tyytyä Panacod-reseptiin. ap
taidanpa minäkin huitaista sellaisen sisuksiini ihan vaan unilääkkeeksi.
olenkin jo mota yötä nukkunut huonosti.
"kiitti vinkistä!",actimel-mainosta lainatakseni.
Lääkäri kyllä varoitti että se on vahvaa ja kehotti ottamaan aluksi puolikkaan, että näkee miten se vaikuttaa. Paaaskat mä mitään puolikasta otin, kun olin hirveän kipeä. Heitin kokonaisen helttaan, ja: simsalabim! Makasin selälläni sängyssä ja silti pyörrytti :O Koko huone kieppui, ja ei todellakaan mitenkään hyvällä tavalla! Sen jälkeen ei tullut mieleenkään ottaa puolikasta enempää yhdellä kerralla.
Voi vähän väsyttää, ja yksilökohtaisesti jopa hetkeksi hömppäännyttää. Siihen EI jää koukkuun :)
Ei todellakaan auta kipuun nopeasti! Lääkkeen kipua vievä vaikutus alkaa vasta n.1-1 1/2 tuntia ottamisen jälkeen. Päähän nousee kyllä nopeasti, mutta kivun lievittymistä saa odottaa aika kauan.
sillä sai sairaalassa kivasti unenpäästä kiinni. Piti siis tyytyä Panacod-reseptiin. ap
mutta niitä en ole koskaan tarvinnut.
joskus olen ottanut hammassärkyyn, mutta ei auttanut siihen ja tuli lievä paha olo. Migreenin lääkinnässä ei tule tuota pahaa oloa, ja auttaa kyläl nopeammin kuin tunnissa. Päivystyksessä sain täysillä päällä olleeseen migreeniin kaksi tabua ja alle tunnissa olin jalkeilla. (ajoin vielä autolla kotiin...)
Itse voin hyvin käyttää päivälläkin, ei väsytä.
Mä en huomaa lainkaan sen kodeiinin vaikutusta muuten kuin että hirmuinen ummetus tulee.
Olen siis se, joka väitti, että auttaa nopeasti kipuun, yksilöllisesti väsyttää ja tekee hömpän olon. Minulla, yksilöllisesti, asia on näin. Tehoaa alle puolessa tunnissa siihen kipuun, mihin Burana ei enää auta.
Ei riippuvuustyyliin tavoiteltavaa euforiaa, toki onnellisuus siitä, ettei satu.
Toivottavasti kukin meistä löytää oman keinonsa hallita elämän tuomia kipuja!
jos Panacod vei sinulta migreenin pois alta tunnissa, niin sinulla oli todennäköisesti jännityspäänsärky (tension neck), ei migreeni. Joka sekin voi olla kova päänsärky.
Migreenin täsmälääke on sumatriptaani (mm. Imigran9. Se vie migreenin pois, muttei muista syistä johtuvaa päänsärkyä.
mutta niitä en ole koskaan tarvinnut.
Hieman eri asia kuin opioidit.
Päivystyksessä sain täysillä päällä olleeseen migreeniin kaksi tabua ja alle tunnissa olin jalkeilla. (ajoin vielä autolla kotiin...)
Itse voin hyvin käyttää päivälläkin, ei väsytä.
...Se kun heikentää reaktiokykyä.
Mulla kanssa määrättiin panacodia jalkaleikkauksen jälkeen. Nappasin yhden illalla ja pystyin nukkumaan leikkaussäryn kanssa. Ja sauvojen kanssa pääsin ihan hyvin liikkumaan. Mutta mua kodeiini väsyttää todella paljon, eli päivisin en viitsi sitä syödä, kun se puuroinen olo on niin ärsyttävä.
Mä saan siitä vartin sisään oksukohtauksen... Mut tokihan se joillain toimiikin ;)
ihan turha mömmö. enkä jäänyt koukkuun vaikka popsin sitä paljonkin/pitkään lääkärin määräyksestä.
ei vaikuta mitenkään, ei siis kipunkaan. Ihan sama kun ei ois ottanut mitään.
Mukavan raukeen jos ei muuta. Minulle ei aiheuttanut riippuvuutta ainakaan parin viikon käytöllä.
en ole muuta vaikutusta huomannut. Olen kyllä kuullut lääkäriltä, että voi aiheuttaa herkästi riippuvuutta.