Kumpaan tuhlaisit, vaatteisiin vai etelänlomaan?
Jos pitäisi valita, lähtisitkö etelänlomalle, viikoksi 4-5 tähden all inclusive hotelliin, vai ostelisitko rahoilla joululahjoja kaikille ja vaatteita itsellesi?
Nyt pitäisi valita ja pihi-minä nostaa päätään..
Koko perhe etelään vai äiti kauppoihin? Molempia ei voi valita.
Ei ole suuri ongelma, tiedän! Mutta en osaa päättää ja päätös pitäisi tehdä heti kohta! En osaa päättää edes matkakohdetta!
Mitä niin ihanaa on aurinkolomalla, kertokaa matkakuumeiset? Voisiko joku suositella jotain kohdetta kun on pieniä lapsia?
Vaatteita tarvisin kipeästi. Siis minä, muilla perheenjäsenillä on kyllä...
Kommentit (31)
Ainahan se on mielessä - loma...
Ei tarvitsisi kauaa miettiä.
enkä tosiaan mihinkään all-inclusive juttuun, halvemmalla ja säästyisi rahaa vielä vaatteisiin
Vaatteisiin jos menis, niin olis tuhlausta.
Mutta ei kannata mennä all-inclusive hotelliin. Tulee vain ähky ja kohteesta tulee paljon vähemmän nähtyä kun nököttää vain hotellissa.
siellä on ehkä kivaa, mutta arkeen palaamisen jälkeen ei jää mitään. Muistot eivät lämmitä. Kiva vaatteet tuovat hyvää mieltä koko vuodeksi.
Niistä on kauemmin iloa. Loma jälkeen vain ketuttaisi kun piti tulla takaisin kotiin.
selaa ja tutustuu kohteeseen jne. Matkalta jää aina mukaan ihania esineitä, ehkä niitä vaatteita, ruokaohjeita, uutta kulttuuria kotona jatkettavaksi jne
eli reissun jälkeenkin jaksaa taas viikkoja.
kiva lomakin olisi tosin ilman lapsia.Toisaalta en vois olla murehtimatta lasten puolesta ja loma olisi pilalla:D
Minä alan aina tutustumaan kohteeseen muutamaa päivää aikaisemmin. Ja kun palaan kotiin, niin se on sitten ohi.
Keskellä talvea lämpö sitten piristää erilailla. Mutta sekään ei ole se reissu, vaan se aurinko.
selaa ja tutustuu kohteeseen jne. Matkalta jää aina mukaan ihania esineitä, ehkä niitä vaatteita, ruokaohjeita, uutta kulttuuria kotona jatkettavaksi jne eli reissun jälkeenkin jaksaa taas viikkoja.
Tuollainen matka maksaa noin 3000€... kaikkiko meinasit vaatteisiin laittaa?
Vaatteita saa halvalla ja niitä on muutenkin kaapit pullollaan. Ilman muuta halutaan satsata elämyksiin enemmän kuin tavaraan.
kaikkea sitä kirjallisuutta jota luen kohteesta. Ottamaan selvää mihin tehdä retkiä tms kohteesta.
Eikö sulle jää mitään siitä kulttuurista kotiin tuomisiksi? Meille tulee aina pari ruokaohjetta mukaan, paikallisia kirjoja ostetaa ja niistä väännetään jne
koska vaatteista on iloa joka päivä, lomasta ei. ETENKIN jos ne vaatekaapin puuteet on esim. kunnollinen, hyvä talvitakki ja -kengät. Koska ne on kalliita, mutta hyvät kyllä kestävätkin sitten käyttöä ties kuinka kauan.
Tekisin varmaan kompromissiratkaisun: halvempi reissu ja paikkaus olennaisimpiin puutoksiin vaatekaapissa.
Lomalla rentoutuu hyvin ja pääsee eroon kaikista arkipäivän jutuista kunnolla! :)
Ja parastahan on, että voit halutessasi yhdistää nuo molemmat, eli jos valitsette sellaisen kohteen jossa on edullista --> pystyt shoppaan myös eikä mene paljoa rahaa, eli saat tavallaan molemmat, sekä loman että shoppailun :)
Jos esim. kelpuutatte 4* hotellin 5* hotellin sijasta, säästätte muutaman satasen jolla saat shoppailtua jo aika paljon esim. Thaimassa.
En minä kaikkea lue, googlaan best places to visit.
Aika vähän raahaan kotiin tuliaisia. Harvoin tulee oltua maassa, jossa on jotain niin erikoista, ettei sitä Suomesta saa. Ostamme lähinnä kaikkea ruokaan liittyvää, mausteita yms.
Olen käynyt 40:ssä eri maassa. Taidan olla leipääntynyt matkustamiseen. Loppuen lopuksi kaikki tietyn alueen maat ovat samanlaisia...
kaikkea sitä kirjallisuutta jota luen kohteesta. Ottamaan selvää mihin tehdä retkiä tms kohteesta. Eikö sulle jää mitään siitä kulttuurista kotiin tuomisiksi? Meille tulee aina pari ruokaohjetta mukaan, paikallisia kirjoja ostetaa ja niistä väännetään jne
Just esim.Thaimaassa majoittuminen guesthouseissa on puoli-ilmaista. Samoin ruokailu. Miksette ota pelkkiä lentoja Thaikkuihin ja siten jää vielä rutkasti rahaa vaatteisiinkin? Hintataso todella paljon halvempi kuin vaikkapa Kanarialla.
Ja nuo guesthouset ovat useimmiten tosi hyväntasoisia.
monen mielestä loma on parempi vaihtoehto.
Mutta ei tuo all inclusive maksa viittä tonnia, ei lähellekään...
Haluaisin kunnon hotelliin, ja jos ei tarvisi ruokaan käyttää rahaa niin sehän olisi hyvä. Nähtävyyksiä tuskin tulee kierreltyä kovin paljon, uima-altaalla ja rannalla... lasten ehdoilla. Siksi kunnon hotellialue.
"jaa...
Minä alan aina tutustumaan kohteeseen muutamaa päivää aikaisemmin. Ja kun palaan kotiin, niin se on sitten ohi.
Keskellä talvea lämpö sitten piristää erilailla. Mutta sekään ei ole se reissu, vaan se aurinko."
Sinun onkin varmaan parempi olla vain otona, sillä et ilmeisesti käsitä mitä kaikkea lomalta voi saada. Me ainakin mietimme jo hyvissä ajoin MIHIN haluemme mennä ja MITÄ nähtävää/koettavaa eri vaihtoehdoissa on, ja sitten valitsemme kohteen.
Kohteen valitsemisen jälkeen alkaa intensiivisempi tutustuminen kohteeseen, eli pääosin netistä tutustumme muiden matkalijoiden vinkkeihin, erilaisiin nettisivuihin ja suunnittelemme lopullisen "matkaohjelman", jossa toki on joustonvaraa(!) mutta pääpiirteet eli olemmeko esim. kahdessa kaupungissa molemissa viikon vai koko ajan yhdessä paikassa jne. jne.
Sitten etsimme netistä lennot ja kunnollisen majoituksen jne. Eli aikaa menee kaikkinensa PALJON, mutta se ei haittaa vaan kaikki em. on hauskaa ja nostattaa lomafiilistä :)
Ja lomakohteessa on sitten hauskaa, kun tietää erilaisia juttuja etukäteen, missä on hyvä ravintola, missä mielenkiintoinen museo, miten pääsee johonkin kätevimmin, mikä on paras aika käydä jossain ilman jonottamisia jne. jne.
Ja jälkikäteen on paljon muistoja mitä on kiva muistella jälkikäteen! :) Myös yleissivistys kasvaa joka reissulla, ja samoin myös kielitaito kehittyy. Ja tosiaan kaikki uudet maut ym. joskus jälkikäteen Suomessa saattaaihan eri yhteydessä tulla jokin ihana muisto mieleen kun maistaa tutun mausteen jossakin ihan toisessa ruuassa jne.
En minä kyllä viittä tonnia vaatteisiin voisi laittaa. En parhaimmalla tahdollanikaan. .
Minä tekisin niin, että tonni vaatteisiin ja perhe neljällä tonnill 3 tähden hotelliin.