Miksi ihmisten on niin vaikea kulkea portaita?
Ymmärrän sairaat jne mutta terveet aikuiset, jotka valittaa että ei ikinä jaksaisi rampata portaissa. Miksi niissä pitää edestakaisin juosta? Ja se on pelkästään hyvää liikuntaa jos niin ajattelee
Kommentit (8)
Siihen mikseivät ihmiset pidä monikerroksista omataloista vai?
Mä en koe meidän kolmikerroksisessa talossa portaiden ramppaamista fyysisesti rasittavana mutta kylläkin muuten hankalana, sillä meidän lapset ovat vielä pieniä ja tyypillisesti lähtevät mun perääni jos esim. käyn yläkerrassa hakemassa sinne unohtuneet silmälasit. Itse reissu kestäisi 30 sekuntia, mutta sitten vastassa on portaita ylös könyäviä pieniä jotka kuvittelivat että yläkerrassa on jotain kivaa eivätkä haluaisi kääntyä kannoillaan ja palata takaisin alakertaan, ja kärpäsestä tulee todellakin härkänen.
Lisäksi inhoan sitä miten paljon tilaa portaikot vievät, ja miten ahtaalta tilat tuntuvat kolmeen kerrokseen jaettuna.
Itse en ahtaanpaikankammoni takia käytä hissejä ja harvoin saan porrasseuraa.
niin esim silti vieraat ääneen ihmettelee miten jaksetaan rampata rappusissa
ihan "vähäsen" ottamaan päähän kun kävelee napero kainalossa ja käsilaukku olalla ja pari kauppakassia toisessa kädessä ensin parkkipaikalta (ei oo mikään ihan vieressä oleva parkkipaikka vaan parin muun kerrostalon toisella puolella) ulko-ovelle.
Mut, ittepä olen asuinpaikkani valinnu, joten empä jaksa valittaa asiasta.
olen ihmetellyt, kun ihmiset menevät niihin liikkuviin liuskoihin, jotka liikkuu hitaasti, itse menen vieressä portaita ja olen paljon nopeammin perillä. Siis ihan ilman kärryjä ihmiset tönöttää niissä.
ja esim. forumissa portaita pitkin pääsee paljon nopeammin kuin liukuportaita.
olen ihmetellyt, kun ihmiset menevät niihin liikkuviin liuskoihin, jotka liikkuu hitaasti, itse menen vieressä portaita ja olen paljon nopeammin perillä. Siis ihan ilman kärryjä ihmiset tönöttää niissä.
Tosin mietin itsekin tämän nykyelämän järkeä, kun ajoin hissillä 7. kerrokseen jumppaan, ja aloitin siellä sitten stepperillä:-)