Kannattaako yrittäjyys?
Its eolen pohtinut pidemmän aikaa yrittäjäksi ryhtymistä. Mitään rikastumista en edes odota vaan pikemminkin alanvaihtoa, pois teknisestä työstä, valtaa päättää omista työajoista. Tykkään työnteosta, viihdyn hyvin itsekseni ja toisaalta taas tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen. Mutta millaista on olla yrittäjänä nykypäivän Suomessa? Onko palstalla yrittäjiä tai yrittäjien vaimoja?
Kommentit (4)
Olen yrittäjä kuudetta vuotta ja myyn ammattitaitoani. Alani on haasteellinen ja vaatii korkeakoulututkintoa, kilpailua on aika vähän. Jos vain kysyntää riittää, en aio palata palkkatyöhön. Eniten kaipaan omaa työyhteisöä, nyt olen vähän ulkopuolisena monen tiimin jäsen ja osallistun lähinnä palavereihin, missä puhutaan vain asiaa. Parasta on itsenäisyys, hyvät tulot ja pitkät lomat, lomailen aina kun koululaisillakin on loma.
olen kotiäitinä ja olen helmet ostanut tosi edullisesti Kiinasta vuosia sitten.
Nettisivut ovat kansainvälisiä, eli helmiä menee ympäri maailmaa ja teen työni pimeesti.
En tietenkään maksa eläkkeitä enkä mitään muutakaan, varasto, jota on vielä paljon, loppuu kuitenkin joku päivä, eli tässä on vielä n 10 v varastoa, mutta se on siinä sitten.
Jos maksaisin verot jne, saisin muutaman euron tuntipalkkaa, eli täytyy olla todella hyvä idea ja minimissä kilpailijat. Ja jos keksit jonkun tosi hyvän jutun, usko pois, joku kopio sulta sen ja saat kilpailijan.
olen kotiäitinä ja olen helmet ostanut tosi edullisesti Kiinasta vuosia sitten.
Nettisivut ovat kansainvälisiä, eli helmiä menee ympäri maailmaa ja teen työni pimeesti.
En tietenkään maksa eläkkeitä enkä mitään muutakaan, varasto, jota on vielä paljon, loppuu kuitenkin joku päivä, eli tässä on vielä n 10 v varastoa, mutta se on siinä sitten.
Jos maksaisin verot jne, saisin muutaman euron tuntipalkkaa, eli täytyy olla todella hyvä idea ja minimissä kilpailijat. Ja jos keksit jonkun tosi hyvän jutun, usko pois, joku kopio sulta sen ja saat kilpailijan.
Eikä tämä ole mitään oikeaa yrittämistä vaan pelkkää puuhastelua. Tästä ei kannata ottaa esimerkkiä hyvässä eikä pahassa.
Raskasta yrittäjyydessä on ne samat asiat, jotka ovat hyviä: vastuu/vapaus omista asioista, aikatauluttamisen vapaus, itsenäisyys. Kun saa tasapainon työn ja muun elämän välillä kuntoon, yrittäjyys lienee ihan mukavaa. Itse olen yrittäjä ja ongelmaksi koen sen, että töistä ei koskaan pääse irti. Ja kesäloman puutteen. Toisaalta vapaata voi pitää silloin, kun itseä huvittaa, jso vain järkkää työt sen mukaan.