Raskaana olevat.
Kuinka usein käytte neuvolassa? Onko ketään kuka ei käy kuin pakollisilla kahdella käynnillä?
Kommentit (7)
tokaa odotan. Käyntejä neuvolassa ollut huomattavasti vähemmän kuin esikoisen aikana, nyt käynyt 12 kertaa neuvolassa, neljä kertaa synnärillä (2xultra, synnytystapa ja kokokontrolli), ja perjantaina seuraava neuvola ja ensi viikolla synnärillä yliaikaskontrolli.
Esikoisen aikana kävin 19 neuvolassa, ja viisi synnärillä. (2xultrat,2xlapsivedenmäärän tarkastuksessa ja 1xsynnytys).
Kyllä sitä mieluummin käy tiuhempaankin ja tietää kaiken olevan kunnossa. Turha valittaa, jos itse päättää olla seuraamatta lapsen terveyttä!
Ja viikosta 30? kahden viikon välein ja viikosta 36 viikon välein. Nyt rv 40.
ei ole mitään kahta pakollista neuvolakäyntiä, vaan todistukset kelaan pystyy hoitamaan ihan lääkärikäynnilläkin esim. yksityisellä. Joten jos ei välttämättä halua niin neuvolaan ei tarvitse astua jalallaankaan ja silti ei menetä mitään tukia..
Olen käynyt neuvolassa täkäläisittäin harvennetusti, ilmeisesti Etelä-Suomessa taas tämä olisi normaalia.
Olen käynyt neuvolassa 2kk välein (eka kerta viikolla 12) Nyt loppupuolella olen käynty n. kk välein, ja yksi kerta on vielä ennen vauvan syntymää (lisäksi käynti äitipolilla)
Rv 34
ensimmäinen kerta viikolla 8, sitä seuraava neuvolalääkäri viikolla 27 ja sen jälkeen kuukauden päästä seuraava neuvola.
pakollisia käyntejä NEUVOLASSA raskausaikana ollenkaan. Luuleeko ihmiset tosiaan näin?
Ja olen käynyt tähän mennessä kolme kertaa perusneuvolassa, 2 kertaa ultrassa ja yhdellä extrakäynnillä neuvolassa/polilla raskausmyrkytys epäilyn takia, joka sitten onneksi (?) osoittautui migreeniksi. Seuraava käynti on viikolla 29+