KRIISI!!!Varhaisista raskaustesteistä ja veriestä otettavasta raskaustestistä tietäviä paikalla?
Tein Predictor Varhaisella raskaustestillä testin sunnuntaina: hailakka viiva tuli myös toiseen ruutuun.
Maanantaina tein varmistuksen, mutta raskaustestiä ei ollut aamupissaa varten saatavilla, joten otin sitä talteen ja säilytin jääkaapissa iltapäivään, jolloin tuli jo huomattavasti paksumpi viiva. On kuitenkin mahdollista, etten sekoittanut virtsaa tarpeeksi hyvin ? Tein samasta näytteestä myös clearbluen digitaalisella ja se näytti negaa.
Tänään aamulla kokeilin taas aamupissasta (tosin erehdyin illalla kyllä hiukan juomaan, joten oli laimeampaa kuin maanantainen).Taas tuli toinenkin viiva, mutta hailakampana, vaaleanpunainen kuitenkin.
Menin siis verikokeeseen, tulos nega. Verikokeen pitäisi olla herkkyydeltään sama, kuin Predictor Varhaisen.
Kärsin PCO:Sta ja hormoonitoimintani heräsi n. 2,5 kk sitten vuoden tauon jälkeen. Sitten tulikin menkat neljä kertaa parin viikon välein, enkä osaa sanoa, mikä oli menkkoja ja mikä välivuotoa. Kiertoni on perinteisesti hyvinkin voinut olla 35-80 päivää, välillä enemmänkin.
Viimeksi menkat ovat loppuneet joskus elokuun puolen välin jälkeen, sitä en osaa sanoa , koska ovulaatio olisi ollut.
Mitäs nyt sitten? Tissit ovat kipeät ja alavatsassa tuntuu paine. Mun mielestä eri tavalla, kun menkkojen aikaan, mutta voin olla väärässäkin.
Olenko nyt sitten raskaana vai en? Predictorilla plussaan, verikokeella en. On mahdollista, että mahdollinen raskaus olisi hyvinkin varhaisessa vaiheessa. What? Mikä tähän voi olla syynä???? Ja oleenko nyt raskaana vai en?
Kommentit (5)
uutta. Tosissaan säilöit pissaa jääkaappiin? Kyllä sen testin voi tehdä muustakin kuin aamupissasta. Aamupissaa suositellaan sen takia, että on ollut rakossa kauemmin.
eli esim. oma gyneni "vaatii" veritestin ennen kuin voi alkaa raskaudenseurantaan (asumme ulkomailla, taalla ei ole neuvoloita), pelkka virtsatesti ei riita. Veressa myos nakyy pienemmat maarat raskaushormonia kuin virtsassa, eli raskaus voidaan todeta aikaisemmin. Kumma tilanne kylla jos useampi virtsakoe on positiivinen, mutta veritesti ei (voiko kaikissa niissa kokeissa olla vikaa?). Olen pahoillani ap:n puolesta.
plussaa tulee uudestaan ja uudestaan. ja oireita on, ne tietty voi olla muitakin hormonaalisia. Olen ollut ennenkin raskaana ja olo tuntuu ihan siltä, mutta tuo veritesti. Ei kai voi olla mahdollista, että se predictorin testi olis jostain syystä herkempi kuin veritesti? Todella outoa!
Ja on itseasiassa ihan yleistä säilöä sitä pissaa sinne jääkaappiin. Jos virtsanäyte otetaan esim. kotona ja kiikutetaan myöhemmin labraan, säilötään se silloinkin jääkaapissa!
Virtsa säilyy huoneenlämmössä kyllä jos saman päivän aikana tuo testin labraan tai tässä tapauksessa kun teit raskaustestin. uusia ohjeistuksia kannattaa aina aika-ajoin päivitellä, mutta ei siitä jääkaappi säilytyksestä haittaakaan ole. Terv. labrassa töissä.
mulla kävi kesäkuussa niin, että clearbluen testillä olin raskaana, mutta veritestin mukaan en. Ja en valitettavasti ole raskaana. Luulen, että et ole raskaana, luottaisin siihen veritestiin.