hermot menneet ja en jaksa enkä kestä!
meillä siis 3 lasta, mies huitelee töissä eripaikoissa Suomea, hänestä ei ole juurikaan apua kasvatuksessa. Kun tulee kotiin, on ekana mielessä kuntosali ja omat menot. Mun harteilla on koko arki ja lasten kanssa jatkuvat tappelut. Käyn lisäksi kokopäivätöissä. Olen aivan loppu!
Mistä ihmeestä saisin intoa tähän elämään? Tuntuu että olen vaan kotiorja, ei ole mitään järkeä missään. Työ on sentään kiva minne pääsen lepäämään.
Vaikka lapset kasvaa niin ei ole yhtään helpottanut, päinvastoin. Tästä ei ole ulospääsyä!!Ahdistaa.. En tiedä miten tulen jaksamaan seuraavat 14 vuotta kunnes nuorin lapsi on täysi-ikäinen. Kun siis ei ole minuuttiakaan omaa aikaa, vaan aina joko työssä tai kotona lasten kanssa; siivoamista ja ruuanlaittoa.
Neuvoja???
Kommentit (8)
on tosiaankin rankkaa vastata yksin arjesta. Voisiko miehesi tehdä vähemmän töitä, tai voisitko itse? Pärjäisittekö, jos tekisit lyhennettyä työaikaa? Voisit laittaa lapset joka päivä kouluun/hoitoon ja pitää itse vapaata edes vähän.
niin saat omaa aikaa. Voiko mies vähentää omia menojaan? Osallistua enemmän kotitöihin?
niin saat omaa aikaa. Voiko mies vähentää omia menojaan? Osallistua enemmän kotitöihin?
kokemukset MLL:sta eivät ole kovin hyviä, eikä sieltä saa hoitajia aina tänne peräkylille. Ja joku koulutyttö ei välttämättä pärjää esimurkun, ekaluokkalaisen ja 4v kanssa? vai pärjääkö?Kun en meinaa aina itsekkään jaksaa...
ap
Minä reissuhommissa ja kotona/kotikunnassa odottavat perheen lisäksi harrastukset, mm. kuntosali. Onneksi mieheni ei valita.
jos oma on kaukana...
otat vaan jonkun vähän vanhemman, lukioikäisen.
auttaa eikä harrastella omiaan.Mutta koska kokemuksesta tiedän, etteivät kaikki miehet, omani mukaanlukien, edes toistuvan pyytämisen ja keskustelun jälkeen auttele niin miettisinin voisitko jotenkin vähentää lasten"passausta".En siis väitä, että "passaat", mutta tämä ehdotuksena, olisiko jotain mitä sun ei tarvis tehdä eteen.Murkku ei välttämättä kans suostu ellet sitten pienillä "palkkioilla" (en tarkoita välttämättä rahaa vaan jotain "ison lapsen vapauksia" esim.) saisit tekemään siivousta, pyykinpesua, ruokaa. Lapsesi eivät kuitenkaan ole enää kovin pieniä ja heistä jokainen osaa viedä itse pyykit koriin, järjestää huoneensa, auttaa ruuanlaitossa, pöydän kattamisessa ja korjaamisessa sekä olla apuna ruokaostoksilla. Voimia!Ei sinun ihan niin kauan pitäs tarvii odottaa, että lapsesi ovat täysi-ikäisiä!
Meillä koti-isä ja uuvuttavaa silti, kun on jaksamaton. Nyt olen itsekin ollut kotona ja relannut. Ohjastanut rutiineja sujumaan siten, että lasten kotiintullessa kaikki ei jää oven eteen mojumaan.
Sellaisia huomioita, että en jaksa enää -on huono mantra. Parempi ajatella en suostu, en halua.
Aivan toisella tavalla jaksan olla lasten kanssa, kun on runsaasti vapaa-aikaa :-) Miten sinulla, vuorotteluvapaa, osittainen hoitovapaa?
Reissutyötä tekevä miehen kanssa pitää varmaan sopia kalenteriin ja muistioon ajat jolloin pitää yhteyttä lapsiin. Ja erityisesti silloin kun tulee kotiin. Voi vaikka viedä yhden lapsista mukanaan kuntosalille.
Kotihommelit sitten. Siivouspalveluja voi ostaa? Yhdessä tehdään? Joskus olen itse siivonnut tupakka suupielessä viskin voimalla. En siis polta. Vessan siivous erityisesti tuntuu olevan vain mulle säädetty puuha, huoks.
Tsemppiä. Otapa itse pieni työmatka ja pistä äijä kotiin :-) Sitten keskustelua. Ja ole onnellinen, että sinulla on töitä.
Minä reissuhommissa ja kotona/kotikunnassa odottavat perheen lisäksi harrastukset, mm. kuntosali.
Onneksi mieheni ei valita.