Kai se olis kaikille paras, että vetäisin itteni jojoon saatana!
Sain ihan koti Suomesta salmonellatartunnan, jonka jälkitautina sairastuin reaktiiviseen artriittiin (sellainen liikkuva niveltulehdus). Ennuste sairaudelle on 6kk, että paranee. Minä sairastan edelleen, tautini on kroonistunut. Olen sairastanut nyt jo 1v 5kk.
Kuntoutustukea en saa, koska lääkärin lausunto oli puutteellinen, kun tukea hain. Minua neuvottiin sitä ennen ilmoittautumaan työkkäriin, ajattelin, että ihanko oikeasti työkyvyttömänä pitää työkkäriin ilmottautua, mutta niin tein työtä käskettyä. Sain aikani liitolta rahaa.
Tuli työhön osoitus. olisi pitänyt sairauslomalla hakea työpaikkaa. Sairausloma on siis päällä vielä vuoden loppuun ainakin. Nyt evätään sitten kaikki rahat ja liittokin perii rahat takaisin, koska työkkärissä on nyssitty se mun sairausloman kirjaaminen. Se nyt on inhimillisestä erheestä jäänyt kirjaamatta ja kuka siitäkin maksaa - minä. Ja millä vitulla?
Mulla hajoo pää ihan kohta. Suomessa ei kannata sairastua pidempiaikaisesti. Jos sairastut, olet rinnastettavissa rikolliseen. Nyt riitti.
Kommentit (13)
Johan on tilanne. Taistele, pistä tk-keskus vastuuseen teoista. Vie sinne se lääkärin tod.
Valita asioista. Ei ole parempi että vedät ittes jojoon, kuka silloin voitta?
Voimia ja hali vaikkei taida auttaa.
ottaa selville, liitot ei maksa rahaa, jos on saikulla... Eli ne haluu nyt rahat takas, jota ovat turhaan maksaneet ja sun tarvii vaatia kelalta sulle kuuluvat rahat.
Liikkuva niveltulehdus kuulostaa erittäin ikävälle. Voimia, unohda jojo!
Uuden kuntoutustukihakemuksen voi laittaa Kelalle heti, kun edellisestä hakemuksesta on valitusoikeusaika mennyt umpeen. Valittaakin voisit, periaatteessa, ja liittää siihen uuden lääkärinlausunnon "korjauksena", mutta se ei juurikaan kannata. Valituksina lähetettyjen kuntoutustukihakemusten käsittelyihin voi pahimmillaan mennä jopa puoli vuotta.
Siinä tapauksessahan sinun olisi pitänyt saada sairauspäivärahaa KELAlta, ja liiton maksaman ansiosidonnaisen työttömyysrahan olisi pitänyt loppua.
Etkö itse ihmetellyt yhtään, kun liiton rahat vaan tulivat tilille, vaikka olit ilmoittanut asiasta työkkäriin?
työvoimatoimistoon toimittaa ne työtöntyötön-laputkin, tosin tämän voi nykyään tehdä netissä.
Teit tämänkin edelleen? Et siis tiennyt, että sairauslomalla ollessa ei makseta työkkärirahaa, ei myöskään liiton sellaista?
Onhan tossa nyt omaakin syytä, jos ei ota asioista selvää.
Siinä tapauksessahan sinun olisi pitänyt saada sairauspäivärahaa KELAlta, ja liiton maksaman ansiosidonnaisen työttömyysrahan olisi pitänyt loppua. Etkö itse ihmetellyt yhtään, kun liiton rahat vaan tulivat tilille, vaikka olit ilmoittanut asiasta työkkäriin?
ilmottauduin, kun kelan 300 päivää sairasupäivärahaa tuli täyteen. Näin neuvottiin ja tästä nyt sitten mua aletaan sakottamaan, kun työkkärin täti ei ole muistanut/hoksannut kirjata asiaa sinne asiaan kuuluvalla tavalla. Tänään soitti mulle ja myönsi erheensä. Mutta ei se anteeksipyyntö mua paljoa auta, ymmärrän kyllä että ihminen hänkin vain on ja virhe on tapahtunut. Mutta minä siitä kärsin.
Uuden kuntoutustukihakemuksen voi laittaa Kelalle heti, kun edellisestä hakemuksesta on valitusoikeusaika mennyt umpeen. Valittaakin voisit, periaatteessa, ja liittää siihen uuden lääkärinlausunnon "korjauksena", mutta se ei juurikaan kannata. Valituksina lähetettyjen kuntoutustukihakemusten käsittelyihin voi pahimmillaan mennä jopa puoli vuotta.
eli uus hakemus uudella lausunnolla.
ap
mulla on kans kroonistunut artriitti, enkä edes tiedä mistä helvetistä sen sain. On ollut jo kohta 8 vuotta. Nykyisin oon reumalääkityksellä kun se ei hellitä yhtään, välillä aina parempia jaksoja. Vittumainen sairaus kaikin puolin.
mulla on kans kroonistunut artriitti, enkä edes tiedä mistä helvetistä sen sain. On ollut jo kohta 8 vuotta. Nykyisin oon reumalääkityksellä kun se ei hellitä yhtään, välillä aina parempia jaksoja. Vittumainen sairaus kaikin puolin.
meneillään. Saattaa olla sopiva, mulla veriarvot heitelleet ettei kaikki lääkkkeet ole käyneet. Kerro lisää! Oletko töissä? Mulla edelleen tilanne aika huono, en pysty edes km kävelemään kun varpaat, nilkka ja polvi on aivan tulessa.
Joo mulla se iski isoihin niveliin. Toistuvasti tulehtuu oikea nilkka, oikea polvi ja oikea kyynärpää. Ja usein kun nilkka tulehtuu pahasti, niin samalla tulehtuu myös osa varpaista. Mä saan Remicade hoitoa kerran kahdessa kuukaudessa ja kortisonia syön jatkuvasti. Työkykyisenä pysyn nykyisin juuri tuon Remicaden ansiosta. Sen jos lopettaa, niin kipeä taas olen. Juuri nyt olen äitiyslomalla ja raskauden ajaksi tauti hellitti, en tarvinnut kuin yhdet kortisonipiikit niveliini koko raskauden aikana. Pari kuukautta synnytyksen jälkeen tää helvetti taas alkoi ja taas noi yllämainitut nivelet tulehtui. Remicade hoito alkoi uudelleen ja nyt oon taas hyvin arjessa kiinni.
Reumakokeet mulla on pysyny koko ajan negatiivisena, eli reumaa tää ei ole. Sitä ne silloin sanovat että kroonistuneen artriitin hoito on pitkäpiimäistä hommaa. Tää ei vaan hellitä! Aina tulehtuu uudelleen...vituttaahan tää. Ai niin, polvi mulla oli silloin jo alkuun niin pahana et se jouduttuun kirurgisesti puhdistamaan ja ei se oikein auttanu.
Ei muuta kun aktiivisesti vaan piikkiä niveliin ja noi biologiset lääkkeet, kuten toi remicade on mulla ainakin auttanut.
Joo mulla se iski isoihin niveliin. Toistuvasti tulehtuu oikea nilkka, oikea polvi ja oikea kyynärpää. Ja usein kun nilkka tulehtuu pahasti, niin samalla tulehtuu myös osa varpaista. Mä saan Remicade hoitoa kerran kahdessa kuukaudessa ja kortisonia syön jatkuvasti. Työkykyisenä pysyn nykyisin juuri tuon Remicaden ansiosta. Sen jos lopettaa, niin kipeä taas olen. Juuri nyt olen äitiyslomalla ja raskauden ajaksi tauti hellitti, en tarvinnut kuin yhdet kortisonipiikit niveliini koko raskauden aikana. Pari kuukautta synnytyksen jälkeen tää helvetti taas alkoi ja taas noi yllämainitut nivelet tulehtui. Remicade hoito alkoi uudelleen ja nyt oon taas hyvin arjessa kiinni. Reumakokeet mulla on pysyny koko ajan negatiivisena, eli reumaa tää ei ole. Sitä ne silloin sanovat että kroonistuneen artriitin hoito on pitkäpiimäistä hommaa. Tää ei vaan hellitä! Aina tulehtuu uudelleen...vituttaahan tää. Ai niin, polvi mulla oli silloin jo alkuun niin pahana et se jouduttuun kirurgisesti puhdistamaan ja ei se oikein auttanu. Ei muuta kun aktiivisesti vaan piikkiä niveliin ja noi biologiset lääkkeet, kuten toi remicade on mulla ainakin auttanut.
piikkiä nilkkaan ja polveen. Mulla on sellanen tilanne, että mulla tulehtuu jänteetkin. Polven jännekiinnityskohtaan on laitettu onnistuneesti kortisonia, mutta eihän se auta kuin muutaman viikon. Mulla on nyt viimeinen lääkekokeilu. Ensin oli salatzopyriini, sitten trexan jotka eivät sopineet. nyt 2kk ollut atzamun, joka pienellä annoksella ja tuntuu sopivan? en tiedä... Tuntuu vain niin pahalle se, että ihan niinkuin ei olisi muutakin miettimistä tässä mun elämässä ja sairaudessa niin sitten jyrää byrokratia vastaan ja kovaa. Tuntuu väliin jo siltä olenko mielisairas heidän mielestä :C
Kyllä ne asiat siitä oikenee! Mäkin oon joutunu kerran valittaan työkkärin kirjeestä kun virkailija oli laittanu perusteetta mun työnhaun poikki.
Asia oikaistiin. Tee asialle nyt jotain.
Pidä puoles!
Jos kerran erheestä on jäänyt kirjaamatta, niin varmaan asia pystytään korjaamaan. Jos joku sanoo, että hän ei voi asialle tehdä mitään, niin, kysy, että kuka sitten voi.
Ja jos ei ala selvitä, niin uhkaile medialla, esim. keskiviikkoillan mtv3:n ohjelma mielellään uutisoi näistä epäkohdista maassamme.