Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten isille kysymys

14.09.2010 |

Hei:) Miten te miehet jotka olette tulleet ensimmäistä kertaa isäksi,olette siihen sopeutuneet tai miltä se tuntui ?Kertokaa kaikenlaisia asioita isäksi tulon jälkeen.Oletteko osallistuneet lapsen hoitoon ym...

Saisin näyttää vastaukset miehelleni,joka vähän pelkää lapsen hoitoa vai olisiko rimakauhua :)

Hyvät syksynjatkot esikoisten isille !

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mulla oli lapsen syntymä hieman yllättävä tapahtuma siinä mielessä, että tajusin sen vasta paljon myöhemmin, mitä on tapahtunut. Siinä on niin intensiivisesti kiinni, että ei paljoa ehdi ajatellatai pysähtyä. Mulla tytön hoito tuli heti puoli pakolla kun vaimo oli pari päivää sen varran heikkona että hoidin sitä ihan pientä jo sairaalassa. Kynnys varmaan nousee, mitä kauemmin odottaa aloittamista ja siinä ei ole mitään niin ihmeellistä etteikö siitä kaikki isät selviytyisi. Rauhassa kun tekee, niin hyvä tulee. Mikään kiire ei ole vaikka nyt sen sinappivaipan kanssa ja tee se niin kuin sinulle sopii. Isät tekee melkein kaiken erilailla kuin äidit eikä kumpikaan ole väärin. Lapsi oppii siitä kuka milloinkin on puikoissa.Suosittelisin kuitenkin tekemään asioita yhdessä, niin siitä ehkä oppii molemmat. Äidille sen verran että kannattaa neuvoa vain jos pyydetään tai jos menee selkeästi reisille. Lapsi ei mene rikki normaali käsittelyssä. Hoitamalla lasta opit tuntemaankin sen paremmin.

Koko homman intensiivisyys on ehkä eniten yllättänyt ja vienyt voimia. siihen kannattaa panostaa että ottaa yhteistä vapaata ja antaa hoitoon tutuille, jos vain mahdollista.

Niin ja lapsi ilmaisee kyllä selkeästi jos se ei jostain pidä. Mulla ei ole selkeästi tullut vielä vastaan sellaista perushoitamisessa. Muuten kyllä jos ei esim. asento miellytä tai jotain.

Vierailija
2/5 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo hoito menee alkupelkotilojen jälkeen ihan hyvin. Vaatii hieman totuttelua mutta kk jälkeen menee jo kuin vanhalta tekijältä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jaettavissa olevat lastenhoitoasiat kannattaa jakaa ehkei ihan 50-50, mutta jollain suhteella, jotta isäkin kelpaa lapsille myöhemmin kun äiti ei ole paikalla.

Vierailija
4/5 |
04.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta on aikaa kun kirjoitit tuon. Sain esikoisen 7.2.2010 Lapsen hoito oli aluksi hankalaa koska vähän pelkäsi että tekee jotain väärin ja satuttaa lasta. Olin arka hoitamaan lasta mutta sitten ajatteli et hän on minun ja todella ihana. Lasten hoito kuuluu yhtäpaljon molemmille. Mies saattaa olla arka koska hän pelkää että jotain voi sattua. On todella ihanaa hoitaa lasta ja varsinkin kun hän on oma. Sitä haluaa hoitaa lasta, se on ihanaa. Rohkeutta vaan miehellesi kyllä se siitä. Lapsen hoitoon kuuluu kaikkea mukavaa. Kakkavaippojen vaihtamista, kylvttämistä, leikkimistä jne.

Hei:) Miten te miehet jotka olette tulleet ensimmäistä kertaa isäksi,olette siihen sopeutuneet tai miltä se tuntui ?Kertokaa kaikenlaisia asioita isäksi tulon jälkeen.Oletteko osallistuneet lapsen hoitoon ym...

Saisin näyttää vastaukset miehelleni,joka vähän pelkää lapsen hoitoa vai olisiko rimakauhua :)

Hyvät syksynjatkot esikoisten isille !

Vierailija
5/5 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aihe mutta aina ajankohtainen. Se oli maailman ihmeellisin hetki kun sai pestä vastasyntynyttä esikoista sairaalassa ja kääriä nyytiksi.

Eipä siinä hoidossa sen jälkeen ollut mitään ihmeellistä. Sinappivaippojen vaihtoa ja tuttipulloa, nukuttamista, leikkimistä ja kaikkea muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi