Ketään Fundoplikaatio-leikkauksen läpikäynyttä?
Kommentit (10)
Se on tosiaan aivan ehdoton ja olen saanut siitä paljon apua omaan vaivaani, ihan pelkästään tietoa mutta myös vertaistukea, sillä refluksi on ikävä ja elämää ajoittain suurestikin hankaloittava ja mielialaan vaikuttava vaiva.
Onko mansetti vielä paikoillaan?
Jäikö kaikki vaivat leikkuupöydälle?
synnynnäisen vatsaportinläpän puuttumisen takia. Vaivoina edelleen toisinaan kiinnikkeiden aiheuttamat vatsakivut/turvotus. Ja en tietenkään pysty oksentamaan, joten vatsataudit ovat minulle sitten tosi rankkoja. Leikkauksesta siis jo 25-vuotta. Taidetaan nykyään tehdä tähystyksenä tuo leikkaus, vai?
Miten olet vatsataudit selvinnyt? Käytätkö jotain pahoinvointilääkettä silloin?
Mitenkähän jälkikontrollin tähystys menee, kun se alkaa yökkäyttään ihan hirveesti....
vain muutaman kerran elämässäni ja silloin olen joutunut menemään päivystykseen tiputukseen/kipulääkkeille :( Sitten olenkin ollut tosi kipeä useamman viikon.
Jos hiilihappo ei ole suositeltavaa,
mitähän voi ottaa silloin kun ottaa, kun en käytä vahvoja juomia lainkaan.
Onko mansetti vielä paikoillaan? Jäikö kaikki vaivat leikkuupöydälle?
Mansetista tms en osaa sanoa, en muista sellaista mainittaneen (tosin esikoinen oli silloin vauva ja oli "vähän" muuta mielessä).
Ihan alkuaikoja lukuunottamatta mies on kyllä juonut myös hiilihapollisia juomia. Ei pysty röyhtäisemään, kuin tosi tosi harvoin kun on juonut kokista tms. (mutta piereskelee sitten senkin edestä...:-P)
Ja kyllä hän on myös oksentanut (kun edellä joku sanoi ettei "tietenkään" pysty oksentamaan).
t.2
Siellä on monta keskusteluketjua aiheesta. Suosittelen, ihan ehdoton sivusto, josta saa paljon tärkeää tietoa ja jossa monilla keskustelijoilla on uskomattoman paljon tietämystä. Sen lisäksi siellä on uutisia-palsta, infoa jne.
t,ap