Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ADHD lapseni sanoi tämä aamuna näin

Vierailija
14.09.2010 |

Enkö voisi olla ihan tavallinen lapsi? Haluaisin olla ihan tavallinen lapsi edes yhden päivän.

Mitä olisit vastannut?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sanonut että äidille hän on kaikkein paras just sellaisena kuin on. Varmaan olis tullut muutama kyynelkin.

Vierailija
22/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että olet ihana juuri sellaisena kuin olet ja lapsen iästä riippuen olisin voinut sanoa, että kyllä adhd:n kanssa voi elää ja apua saa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastannut että sinähän olet tavallinen lapsi ja niin rakas. Sinä olet minulle erittäin tärkeä semmosenaan kuin olet. Sinun ei tarvitse muuttua. Olet arvokas!

Vierailija
24/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertonut, että ihan jokainen ihminen tässä maailmassa on omanlaisensa. Kaikilla on omat heikkoutensa ja vahvuutensa. Esim. joku jolla ei ole jotain lapsesi heikkoa puolta (olisin maininnut hänelle jonkun), voi olla esim. sietämättömän ujo eikä uskalla puhua muille. Ja olisin myös maininnut jonkun hänen hyvän puolensa ja sanonut että sillä ujolla lapselle ei esim. ole välttämättä sitä puolta itsessään.

Kaikilla on omat heikkoutensa ja vahvuutensa!!

Vierailija
25/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos viimeaikoina olis ollut puhetta lääkehoidosta, niin ehkä olisin kysynyt, että haluatko aloittaa lääkityksen?

Vierailija
26/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkanut vielä, että kaikki ihmiset ovat erityisiä, jokainen tavallaan.

Rakkautta tähän asiaan en olisi sotkenut, koska sanon joka päivä tavalla tai toisella lapsilleni, että ovat rakkaita.

Vierailija
27/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi tokaisut tulevat meillä yleensä tilanteessa, jossa lapsi kärsii erilaisuudestaan ja tosiaan tietää, ettei ole "tavallinen". On juuri sattunut jotain ikävää, yleensä jo muutaman päivän ajan, lapsi tietää epäonnistuvansa ja käyttäytyvänsä huonosti, ja yrittää kaikin voimin lopettaa sitä, mutta ei pysty. Siksi sanon yleensä myös että "Mä tiedän miltä susta tuntuu, mut me selvitään tästä kuitenkin". Joskus yritän myös löytää ja sanoa ääneen niitä hyviä puolia, mitä hänessä ja hänen vammassaan on.

En koskaan sano, että "minä rakastan sinua kuitenkin". Se on jotenkin väheksyvää. Ei lapsessa ole mitään sellaista "kuitenkinia", jolla olisi oikeutta vähentää minun rakkauttani. Minusta se riittää, että "rakastan sinua".

Vierailija
28/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit?

Vierailija
29/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ollut käytössä jo lähes 3 vuotta ja auttaa.

Sanoin" Sinähän olet ihan tavallinen lapsi. Kysyin mitä se tavallisuus edes mahtaa tarkoittaa kun kaikki olemme muutenkin niin erilaisia? Kerroin että hänen keskittymis- ongelmansa takia hän on saanut muita kykyjä. Erittäin hyvän mielikuvituksen, on aina idearikas, tekee asiat semmoisella vauhdilla ja hienosti et toiset ehtivät vasta korvaa raapia."

Ilostui selväsi ja kertoi miten vilkkaus auttaa sählyssäkin :-)

Tuumi myös että aikoo oppia keskittymään ilman lääkettä. Kerroin että niin tuleekin tapahtumaan mutta ei aivan vielä.

Lapsi haluaa itse syödä lääkettä.

Ihania vastauksia teillä ollut!

Vierailija
30/30 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkettä käytetään ADHD:ssa?