Jos olet kotiäiti/kotirouva,
niin kuinka kauan olet ollut kotona ja kuinka kauan aiot vielä olla? Itse olen ollut 12 vuotta kotona. Mulla ei ole kunnianhimoa ja tykkään olla kotona. Mietin vain, että kuinka kauan sitä "kehtaa" olla vain kotona, varsinkin kun kaikki lapset ovat jo koulussa.
Kommentit (5)
Minä voisin olla kotona vaikka loppuelämän, mutta suomessa ei onnistu. Ei jaksa sitä ihmettelyä ja pällistelyä ja jopa kiusaamista ja syrjimistä koska suoemssa ei saa olla erilainen.
Olen silti erittäin kunnianhimoinen. Ole palannut akateemiseen ammattiini mutta juuri kunnnianhimo rasittaa, koska on vaikea tehdä vaativaa työtä ja hoitaa ja kasvattaa lapset 10 arvoisesti.
aiemmin olin yht 3,5v kotona...mitä ihmeen väliä mitä muut ajattelevat jos teillä ap on varaa ja miehelle ok niin miksi et vois olla kotona? Mitä kehtaamista siinä on? Ei asia muille kuulu.
ulkopuoliset murehtivat kotiin jäävän naisen tulevaa eläkekertymää jne. ;-)
Kannattasikohan tuohon käytetty energia käyttää ennemmin vaikka kaltoin kohdeltujen lasten tilanteesta huolehtimiseen.. Aikuisen ihmisen itse tekemät valinnat kun ovat hänen omiaan, ja jokainen itse vastaa omasta varallisuudestaan ja eläkkeestään (ja tilanteen niiden suhteen parhaiten tietää!).
Olen ollut nyt reilut viisi vuotta, nuorimmainen täytti kesällä 3v., esikoinen on 5v. Toivottavasti meille tulee vielä kolmas lapsi, mutta jos ei tule, niin pysynen silti kotona. Teen paljon hyväntekeväisyystyötä, kuten jo ennen lapsia. Mulla on aineenopettajan pätevyys, joten vaihtelun vuoksi saatan tehdä joskus sijaisuuksia. Lisäksi teen paljon käsitöitä, joten mun päivät on aika kiireisiä, vaikka lapset olis jo koulussakin. Ja ei, kotonaolemiseni ei ole miehen selkänahasta vaan ihan oman omaisuuteni mahdollistamaa.