Curlingin vastakohdista: Kertokaa tilanteista, jossa joku vanhempi on mielestänne
ollut liian ankara/tiukka ( kenties jopa julma) lastaan kohtaan?
Kommentit (25)
Kun curling-vanhempi höösää ja ylihuolehtii, välipitämätön ei taas välitä lainkaan esim. missä lapsi on ja mitä tekee? Vai mitä mieltä olette?
Onko curlingin vastakohta välinpitämätön vanhempi vai ylinatsi vanhempi?
Itse, ainakin omasta mielestäni, olen keskitien kulkija vanhemmuudessa :)
...ja hakee itse jääkaapista sinne edellisenä iltana tehdyn voileivän ja maitomukin, laittaa tv:n päälle ja katselee sitä. Tämä siksi koska "isiä ja äitiä ei saa herättää" vaan haluavat viikonloppuisin nukkua pitkään rauhassa. Olin todella hämmentynyt kun näin tämän tapahtumasarjan kerran ollessani heillä yökylässä. Kysyin äidiltä käytännöstä ja hän oli ylpeä lapsensa omatoimisuudesta ja siitä että he saavat nukkua. En tiennyt enää mitä sanoa, paha mieli jäi.
Mutta minä muistan itse joskus lapsena leikkineeni eteisessä aina viikonloppu aamuisin kegillä (siis kengillä!!!) ja odottaneeni, että vanhempani nousisivat ylös. Niitä kun ei saanut herättää.
Muistan tuon vain ahdistavana. Oli niin kova tarve saada jutella vanhempien kanssa mutta ei saanut, koska nukkuivat.
Mitä tässä nyt on niin kamalaa?
Kun curling-vanhempi höösää ja ylihuolehtii, välipitämätön ei taas välitä lainkaan esim. missä lapsi on ja mitä tekee? Vai mitä mieltä olette?
Onko curlingin vastakohta välinpitämätön vanhempi vai ylinatsi vanhempi?
Itse, ainakin omasta mielestäni, olen keskitien kulkija vanhemmuudessa :)
...ja hakee itse jääkaapista sinne edellisenä iltana tehdyn voileivän ja maitomukin, laittaa tv:n päälle ja katselee sitä. Tämä siksi koska "isiä ja äitiä ei saa herättää" vaan haluavat viikonloppuisin nukkua pitkään rauhassa. Olin todella hämmentynyt kun näin tämän tapahtumasarjan kerran ollessani heillä yökylässä. Kysyin äidiltä käytännöstä ja hän oli ylpeä lapsensa omatoimisuudesta ja siitä että he saavat nukkua. En tiennyt enää mitä sanoa, paha mieli jäi.
Mutta minä muistan itse joskus lapsena leikkineeni eteisessä aina viikonloppu aamuisin kegillä (siis kengillä!!!) ja odottaneeni, että vanhempani nousisivat ylös. Niitä kun ei saanut herättää.
Muistan tuon vain ahdistavana. Oli niin kova tarve saada jutella vanhempien kanssa mutta ei saanut, koska nukkuivat.
Mitä tässä nyt on niin kamalaa?
asun ranskassa joten tällaiset vanhemmat ovat enemmistö.
hiekkalaatikolla saa kuulla "älä koske hiekkaan" ja muut saman tyyppiset väläytykset ovat arkipäivää, itkevää vauvaa ei saa lohduttaa koska VAUVA oikuttelee jne.
kuri on kova. ja aika paljastavaa on mielestäni käsitteen "uhmaikä" puuttuminen, ei uhmaa ole, vain tuhmia huonostikasvatettuja kakaroita :)
olen ihan tavis suomimamma mutta tââllâ tunnen olevani todellinen kurlaaja, ja ylpeä siis siitä, kun kauhistuneet ranskattaret katsovat avojaloin pinkovaa rasavilliä pilttiä.