Oho, ostin lapsille vaatteita!
Siis en kohta enää kestä itseäni :/ Meillä sattuu olemaan s lähikauppa jättikokoinen CM, joka sijaitsee jättimäisessä kauppakeskuksessa. On näköjään täysin mahdotonta vain piipahtaa maitokaupassa hakemassa tuon maidon, leivät ja hedelmät...jotenkin löydän itseni hetken päästä H&M:n ja Lindexin liikkeistä hypistelemästä lastenvaatteita. Ja tyhjin käsin ei tietenkään voi lähteä...huoh...no, voi kai ne rahat turhempaankin törsätä.. :S. Onkohan muilla tuo lastenvaateinnostus lähtenyt koskaan räpylästä??Please...anyone :))?
Kommentit (27)
Ei riitä lähikaupat, pakko ostaa jotain eksoottista, mitä ei jokaisella mukulalla ole päällä. Tilaan niitä sitten ympäri maailmaa aavistuksen idiooteilla hinnoilla, ja mikä parasta:
"Mä en laita tota, koska se on niin outo"
Sanoo 5-vuotias. Eli sen lisäksi että tälle 5-vuotiaalle olisi tarjolla isoveljen vanhoja (ei kelpaa) ja mun ostamia kummallisuuksia (ei kelpaa) menen lopulta ostamaan jotain tusinakuteita H&M:ltä 5-vuotiaan kanssa periaatteella "voitko osoittaa jokaisen vaatteen mistä pitäisit etkä aamulla tappelisi sen pukemisessa, ostetaan ne ja lopetetaan kiukuttelu..."
Tiedän suistuneeni raiteilta jo ajat sitten.
Ihana!! :))
ovat (onneksi...tai harmiksi :/ ) niin pieniä, että nehän laittaa päälle just ihan ne rytkyt mitkä mamma haluaa ja tahtoo :))!!Mä ihan kauhulla odotan milloin törmään ihmiseen, joka on yhtä reikäpää noiden latenvaatteiden kanssa kuin minä...koska, mua hillitsee tuo ulkomailta tilaaminen tällä hetkellä kovastikin nuo postikulut. Esim Ticketiltä, jos tilaa Tanskasta, tulee aikamoiset postarit (sehän ei tosissaan ole estänyt sieltä tilaamasta kerran tai pari..;)).Ja itseni tuntien, siinä vaiheessa, jos on joku jonka kanssa puolittaa kuluja, niin lähtee tilaus..heti...juuri kohta.. :)).Joten, koitan välttyä tutustumasta uusiin ihmisiin...istun netissä AV:lla... ja toivon parasta :).
-Ap
Ps.ihailen ihmisiä jotka esim.boikotoivat H&M.ää,koska on sellainen riistofirma kaikkine lapsityövoimineen..mutta kun minä en siihen pysty.Piste.Kierrätän kyllä vaatteita (koitan kantaa tällä tavoin korteni maailman parantamiseen), mutta en voi vastustaa ihania lastenvaatteita.
Vaatteita on siksikin aika paljon, koska lisäkseni myös molemmat mummit ostavat lapsellemme vaatteita (3-vuotias tyttö). Onneksi mummit yleensä soittavat ja kysyvät, mitä kulloinkin tarvitaan. Mutta onhan noita, legginsejä varmaan kahdetkymmenet, saman verran sukkahousuja, kahdet sammarit, kahdet farlut, 3 ulkohousut, collegehousuja, parikymmentä tunikaa, 15 pitkähihaista, kasa sukkia ja alusvaatteita, neöjät uikkarit, kahdet juhlakengät, 10 mummin kutomaa villatakkia, 15 lyhythihaista paitaa, 5 puolihametta, 2 polvihousut. Hui nyt kammottaa, kun näitä listaan. Toisaalta, vaatteet ovat kaikki hyvin käytännöllisiä, kirkasvärisiä lastenvaatteita, eivät mitään hörsselöitä. Ja myyn eteenpäin pieneksi jääneet tai annan, tapauksesta riippuen.
On kyllä ihania vaatteita, mutta ne kannattaa tosiaan pestä (vähintään) pariin kertaan ennen käyttöä :)
Vaatteita on siksikin aika paljon, koska lisäkseni myös molemmat mummit ostavat lapsellemme vaatteita (3-vuotias tyttö). Onneksi mummit yleensä soittavat ja kysyvät, mitä kulloinkin tarvitaan. Mutta onhan noita, legginsejä varmaan kahdetkymmenet, saman verran sukkahousuja, kahdet sammarit, kahdet farlut, 3 ulkohousut, collegehousuja, parikymmentä tunikaa, 15 pitkähihaista, kasa sukkia ja alusvaatteita, neöjät uikkarit, kahdet juhlakengät, 10 mummin kutomaa villatakkia, 15 lyhythihaista paitaa, 5 puolihametta, 2 polvihousut. Hui nyt kammottaa, kun näitä listaan. Toisaalta, vaatteet ovat kaikki hyvin käytännöllisiä, kirkasvärisiä lastenvaatteita, eivät mitään hörsselöitä. Ja myyn eteenpäin pieneksi jääneet tai annan, tapauksesta riippuen.
onneksi säästytty...meillä kun ei kaappitila kertakikkiaan riittäisi siihen, että vielä muutkin kantavat sinne vaatetta :). Ja tuosta H&M:stä..pesen aina vaatteet ennen kuin puen ne lasten päälle (paitsi ulkovaatteet). En nyt ihan kahdesti...
On kyllä mukavaa saada vertaistukea :))!Kiitos!
-Ap
Mutta heikot kohtamme on meissä jokaisessa... =0)
Mä taas olen joskus vähän turhankin nuuka. Tykkään kyllä kierrellä esim. kirppiksiä ja vaatekauppojakin, mutta yleensä ei tule ostettua mitään, katselen vaan. Päivittelen mielessäni hintoja tyyliin "tällaisen saisin kirppikseltä kymmenesosahinnalla!" tai mietin että mahtaako lapsi/minä itse tarvita muka kolmannet farkut, vaikka kuinka olisikin kivat, kaksissa on ihan tarpeeksi.
Ja siis ihan hyvissä vaatteissa meidän lapset ja itsekin mielestäni kuljetaan, vaikka suht harvoin vaatteita ostankin :)
Ei riitä lähikaupat, pakko ostaa jotain eksoottista, mitä ei jokaisella mukulalla ole päällä. Tilaan niitä sitten ympäri maailmaa aavistuksen idiooteilla hinnoilla, ja mikä parasta:
"Mä en laita tota, koska se on niin outo"
Sanoo 5-vuotias. Eli sen lisäksi että tälle 5-vuotiaalle olisi tarjolla isoveljen vanhoja (ei kelpaa) ja mun ostamia kummallisuuksia (ei kelpaa) menen lopulta ostamaan jotain tusinakuteita H&M:ltä 5-vuotiaan kanssa periaatteella "voitko osoittaa jokaisen vaatteen mistä pitäisit etkä aamulla tappelisi sen pukemisessa, ostetaan ne ja lopetetaan kiukuttelu..."
Tiedän suistuneeni raiteilta jo ajat sitten.