Tätä just kaipasin, mahatautia ennen synnytystä..
Viikko laskettuun aikaan ja muutaman päivän ollut todella vatsatautinen olo, ripulia, vatsan polttelua ja kovaa lurinaa (mieskin kuulee kun vieressä istuu), ei maistu ruoka ja välillä ihan oksettaa. Onko tavallista että vatsatauti tulee loppuvaiheessa jotenkin helpommin, millähän tästä pääsisi äkkiä eroon? Ihan samanlainen polteolo vielä tänään(eikä mitään supistuksia!) kuin eilen tai toissapäivänäkin. Maitohappob. olen syönyt ja gefiluspiimää/jugurttia.
Kommentit (7)
En tiedä, kun musta tää on enempi ihan mahatautia.. muistelen että esikoisenkin kanssa meni vatsa sekaisin loppuvaiheessa, mutta ei ollut tällaista oksetus/polttelu/kurnimisoloa. Vatsatautiakin kai liikkeellä.
ollut vatsa ns vikkelällä ennen synnytystä. Suolisto on tyhjentynyt ihan itsekseen ilman mitään ruiskeita. Muuten onkin raskausajan ollut lähinnä ummetusta.
Joten josko se nyt kuitenkin olisi vaan kehon valmistautumista koitokseen ;)
eli monella keho tyhjentää itsensä ennen synnytystä. Mutta kyllä sen luulisi infektiosta erottavan, eikös yleensä vatsataudissa ole ainakin lämpöä? (minulla on, tiedä sitten voiko yleistää)
Itsellänikin oli vatsatauti viikoilla 37/38, oli ihan kamalaa. Lapsi syntyi kuitenkin vasta 41+6, eli oli ihan tosiaan vain mahatautia tuolloin aikaisemmin. Mutta olikin kyllä niin raju (oksensin taukoamatta tunteja, sitten ripuloin, oli lämpöä ja olin ihan hilkulla etten lähde sairaalaan.... Sitten äkkiä menikin onneksi ohi) että ei ollut epäilystä onko tautia vai jotain muuta.
Jaksamista sinulle, mahatauti on ihan kamala vaiva - eikä se synnytystä edeltävä tyhjentyminenkään mitään herkkua ole :)
kävi niin että 2vkoa ennen laskettua aikaa tuli vatsatauti, siis miehellä oli ensin ja mulle tuli sen jälkeen ripuli. Ripuloin 6h jonka jälkeen alkoikin synnytys! (oli nopea, 4h ekasta kunnon supistuksesta )
Voi olla että paikat oli jo muutenkin valmiina synnytykseen, ja vatsatauti sai homman etenemään.
---Eli sullakin saattaa alkaa jännät paikat!
Mä luulin ensin, että oksennustautia se pukkaa, kunnes tajusin että kyse on jostain muustakin..
Oksensin sairaalan pihalle keskellä päivää (onneks sen huomasi että olen raskaana, ehkä ihmiset oli ymmärtäväisiä? =)), sekä synnytyssalissakin vielä.
Ei kivaa.. =/
Mut tsemppiä sulle, eiköhän se pieni teillä kohta maailmaan "pujahda".. =)
sen piikkiin, että synnytys olisi käynnistymässä. Itsellä tuo alkoi kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Vauva kuitenkin syntyi 10 päivää lasketun ajan jälkeen. Ja muutenkin ap:n teksti kuulostaisi ihan vatsataudilta.
ilmoittelee että synnytys alkaa kohta.