Kylmyyteen en vaan totu, mutta kuumuuteen tottui jo kuukaudessa
Kommentit (13)
Helteellä oli tuskaa vaikka olisi alasti,mikään ei oikein auttanut
sitten niissä vaatteissa pitäisi kulkea bussissa, kaupassa jne.
Kuumalla ei todellakaan kannata olla alasti=)
Tällainen talvi voisi olla Suomessa. Mutta kun alkaa pakkaset ja se loputon viima / tuuli. Niin ei sitä kukaan kestä
Ihmiset vaan on erilaisia.
Itse en totu kuumuuteen, en sitten millään.
Lyhyt saunassa käyminenkin aiheuttaa huimaus-pahoinvointikohtauksen :/
Kuumalla säällä oloni on tasaisen huono ja väsynyt koko ajan.
Kylmään taas totun kohtuullisen helposti, vaikka ihan yhtä pimeää tämä syksy minulle on kuin kaikille muillekin.
mutta pakkaset ovat ihania... Ainoastaan se viima joskus ärsyttää. Muutoin pakkasenkestävyys on ainoastaan pukemiskysymys toisin kuin kuumuuden sieto.
ei kärsi kylmyydestä. Miten voi väittää jotain tuollaista kun ei pääse toisen ihmisen nahkoihin?
Kaikkein pahin on kostea kylmyys ja tuuli, joka menee luihin ja ytimiin vaikka olis kuin paljon vaatetta päällä. Sitten kun on tarpeeksi palellut niin alkaa sisäinen hytinä, joka lakkaa vasta illalla saunassa.
Ja esimerkiksi kasvoja on vaikea suojata purevalta pakkaselta. Viime talvena kuljin joskus niin, että paksu huivi oli kiedottuna nenänkin yli silmiin asti ja pipo vedettynä otsalle, mutta silti paleli (eikä tällainen viritys pysy oikein muuten kuin kävellessä, ei esim. lasten kanssa ulkoleikeissä).
Inhoan kylmää, oli asennejuttu tai ei. Lämmintä saa olla vaikka kuinka paljon.
Ja EI, ei ole pukeutumiskysymys. Kylmöä ilmanala sisällä tai ulkona on aina yhtä inhottavaa.
Kesä oli aivan kamala...huoh.Mutta olen aina ollut sellainen välivuodenaikojen kannattaja..kevät ja syksy ovat ihania..talvi ja kesät tuskaa.
talvella on ihan kamalaa. Ei voi alkaa riisua 15 min bussimatkan ajaksi vaatteita ruuhkabussissa. Patterit hohkaa tulikuumaa ja toisaalta ovista tulee koko ajan kylmää vetoa. Sama kamaluus on ruokakaupassa. Kun poikkeaa vaikka pikausestikin lähikauppaan, niin ei tarvitse olla kuin muutama minuutti niin tuska alkaa.
ja narisette KYLMYYDESTÄ???? Siis niinku etukäteen talven varalta vai? Vai onko nyt jo liian kylmä kun ei shortseissa tarkene?
kertoo ylipäätään inhoavansa kylmää. On nyt sen verran koleata, että laitoin kuistille lämmöt päälle, leivinuunia on lämmitetty pari kertaa, jalassa on villasukat. YHtenä yönä oli jo -1 ja autonikkunat huurteessa. Inhoan kylmää ja koleata, vaikka miten tirisisit.
Ihan mielenkiintoista, itse kesäihmisenä rakastan lämpöä ja sopeudun kuumuuteen helposti. Näin syksyn ja kylmemmän ilman tullen taas ärsyttää ja ahdistaakin pitkä edessä oleva kylmä kausi. Ehkä se oma fiiliskin tekee osansa miten mieleiseksi kelin kokee.