Kuinka monta yli 64v tunnet, jotka käyvät palkkatyössä?
Itse tunnen useita. Jotenkin harmittaa, kun opettajissa varsinkin on paljon sen iän ylittäneitä, yksikin on jo kohta 70v. Antaisivat nuoremmille töitä. Samoin lääkäreitä tunnen ja muutaman toimistotyötä tekevän.
Kommentit (9)
Eläke tosiaan nousee merkittävästi kun jatkaa vähän pidempään.
Ja on kiva työyhteisö, jossa myös äidistäni pidetään.
Ainakaan niin hyvin, että tietäisin heidän ikäänsä. :)
Äitini on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä alle 5-kymppisestä. Omassa ammatissani ei fyysisten rajoitusten vuoksi ole ketään eläkeikäistä/sitä aivan lähelläkään olevaa.
Yksi kaupungin insinööri, pari opettajaa, muutama professori. Mutta ei harmita yhtään. Noin opettajat on tosi hyviä ja tulevat toimeen lasten kanssa hienosti - ilmeisesti tietoisuus siitä, että homman voi lopttaa heti kun haluaa, antaa kärsivällisyyttä ja henkistä joustonvaraa opettajalle. Proffat on toki virkakierron tukkona, mutta koska en oo itse vielä siinä vaiheessa, että voisin professuuria saada niin sama se mulle.
Sais olla enemmänkin, harmaittaa, että meiltä pantiin suuri osa yli 60-v eläkkeelle viime vuonna. Kaipaan heidän tietotaitoaan...
molemmat vanhempani jäivät eläkkeelle 66 v.
Tällä hetkellä tuntuu heidän olevan tukkona, mutta pian on tilanne, että heidän veromarkkojaan tarvitaan kipeästi.
tosin suurin osa heistä tekee projektiluontoisesti hommia (insinööritalo). Meille ainakin on hyvä, että ovat edelleen mukana tuomassa kokemusta ja tasaamassa kysyntäpiikkejä.
itsekin useita. Läheisin on siskoni, joskin jäämässä eläkkeelle, vihdoin...
ja jatkuvasti valittavat, miten ennen oli paremmin. Mutta kun valtio pakottaa töihin! Eläke paranee huomattavasti, jos on töissä 68v asti.