Minkä ajattelisit vaivaavan minua?
Kunto tuntuu laskeneen säännöllisestä liikunnasta huolimatta. En jaksa, hengästyn, syke nousee, huimaa, lihakset menee maitohapoille ja särkee. Olen muutenkin väsynyt ja nukun paljon.
Kommentit (6)
Määrällisesti syön varmasti tarpeeksi, mutta laadullisesti en. Korvaan oikeaa ruokaa liian paljon herkuilla. Johtuisiko siitä?
Mutta moni ei tiedä että kunto nousee levossa, kun elimistö korjaa itseään pikkasen paremmaksi. Joka päivä ei saa liikkua on pidettävä lepopäiviä välillä. Vaikka ajattelisikin että eihän tää lenkki ole mitään jne. Ja 4-6 viikon välein pitäsi pitää palautusviikko, jos liikkuu enemmän. Jos vetää itsensä piippuun liikunnalla, paraneminen voi kestää kuukausia.
Nimittäin kun täällä saa todella usein lukea sellaisia elämäntaparemontteja, että liikun joka päivä 30-60 minuutti ja sen lisäksi teen salitreenin kaksi kertaa ja pyöräilen töihin 15 km blaa blaa.
Kunto tuntuu laskeneen säännöllisestä liikunnasta huolimatta. En jaksa, hengästyn, syke nousee, huimaa, lihakset menee maitohapoille ja särkee. Olen muutenkin väsynyt ja nukun paljon.
tai sitten raudanpuuteanemia. Tai masennus?
Raudanpuute on käynyt itselläkin mielessä ja toki noi monet muutkin. Lääkärissähän se selviäisi, ainakin osaisi poissulkea vaihtoehtoja.
ap.
Syöt liian vähän tai olet ylikunnossa. Pidä lepopäiviä, että elimistösi varmasti palautuu liikunnasta ja varmista, että saat riittävästi ravintoa.