Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sattuuko istukan synnyttäminen?

Vierailija
12.09.2010 |

Ei kai se enää voi tuntua missään kun ensin on sen vauvan jo pusertanu ulos? Eihän?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reittiä kuin vauvakin. Sitä kohtua painellaan vaan siksi, että nähdään, että se on supistumassa kunnolla, eikä kerää verta sisäänsä.

sektiossa tulisi istukka sektio haavan kautta mutta se painaminen silti. KAMALAA!! liekö muut kokeneet yhtä hirveänä tämän. olin vieläpä melkein narkoosissa ja silti koski. sektio tehtiin kyllä ihan epiduraalipuudutuksella.

Vierailija
22/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla istukkaa tosin lopulta alettiin varoen nykiä napanuorasta ja painella rajusti kohtua vatsan päältä, kun se ei alkanut itsestään sieltä tulla... Liekö sitten nuokin toimenpiteet lisänneet sitä kivuliaisuuden tunnetta...? Mutta minun kyllä piti ihan ponnistaa se ulos, sen muistan. Ei se sieltä itsestään valunut ulos.

Voi kun joku kätilö eksyisi tähän ketjuun ja kertoisi, onko kovinkin harvinaista että istukan synnyttäminen tekee kipeää..

-3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun huomasin. Kivunlievityksiä tosin oli molemmilla kerroilla, ekan ponnistusvaiheessa parakervikaalipuudutus (kun epiduraali ei enää tehonnut) ja tokassa tuoreempi epiduraali. Mutta kyllä sen itse synnyttämisen niidenkin kanssa tunsi (juhuu), istukka taas vaan plumpsahti sieltä :) Tokalla kerralla ihan konkreettisesti suunnilleen tippui ulos, kun jakkaralla synnytin.

Vierailija
24/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sinänsä se "lumpsahtaminen" ei varmaan niinkään, mutta sitä edeltävä istukan "synnyttäminen" kylläkin. Se ei meinannut tulla millään omia aikojaan ulos, joten sitä piti kiskoa ja mahaa painella ja ronkkia jne. Oli todella vastenmielistä ja kun paikat oli niin kipeät synnyttämisestä niin tosissaan sattui. Ilokaasun voimalla sitten se sieltä saatiin kiskottua ulos eikä onneksi tarvinnut mennä leikkuriin. Verta menetin synnytyksessä parisen litraa, varmaan osittain tuon vaikean istukan "synnyttämisen" vuoksi ja olin tosi heikossa hapessa ja sain lisävertakin. Myös yhdellä kaverillani on istukan tulo sattunut enemmän kuin synnyttäminen ja myös pari muuta kaveriani on ollut järkyttynyt siitä, että se mahan painelu kun istukka autetaan ulos, on tosi kivuliasta. JOS tulee omia aikojaan ulos niin en usko että sitä plumpsahdusta siinä onnen huuruissa (ja epiduraalin yms jälkimainingeissa) edes välttämättä huomaa, mutta ikävä kyllä aina ei mene ihan niin nappiin. Kannattaa vaatia kivunlievennystä myös istukkavaiheeseen, jos tuntuu vaikealta - lapsi on jo ulkona, joten ei tarvitse pelätä lääkkeitä ja äidinmaitoon ei vielä erity, kun ensimaito on jo valmiina.

Vierailija
25/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä kivunlievitystä, jotka ette tunteneet istukan synnyttämistä? (itselläin ei ollut) Siis sehän on kuitenkin sellainen kahden kämmenen kokoinen möntti, ei mikään ihan pieni kuitenkaan! Itselläni istukka syntyi vasta joku aika vauvan jälkeen, joten ilmeisesti oli paikat jo sulkeutuneet - eivät todellakaan olleet kahdelle kämmenelle auki!!! o_0 -nro 3 jolla teki kipeää

synnytyksessä (kolme niitä on takana). Istukka tosiaan vain tuli ulos kun kätilö nykäsi napanuoraa. Eikä kyl sattunut. Jos tossa jokin sattu niin se, kun kätilö painoi vatsaa.

Vierailija
26/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä kivunlievitystä, jotka ette tunteneet istukan synnyttämistä? (itselläin ei ollut) Siis sehän on kuitenkin sellainen kahden kämmenen kokoinen möntti, ei mikään ihan pieni kuitenkaan! Itselläni istukka syntyi vasta joku aika vauvan jälkeen, joten ilmeisesti oli paikat jo sulkeutuneet - eivät todellakaan olleet kahdelle kämmenelle auki!!! o_0 -nro 3 jolla teki kipeää

synnytyksessä (kolme niitä on takana). Istukka tosiaan vain tuli ulos kun kätilö nykäsi napanuoraa. Eikä kyl sattunut. Jos tossa jokin sattu niin se, kun kätilö painoi vatsaa.

piti sen kerran ponnistaa, mutta ei muuta.

Vierailija
27/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut kivunlievitystä. Ja vauvan synnyttäminen oli sattunut tooooodella paljon.

Mutta nämä kaikki synnytyksen yksityiskohdat ovat aina yksilöllisiä, et sinä näistä meidän vastauksista saa irti muuta kuin että se useimmilla ei satu, mutta joillain sattuu, varsinkin jos se ei meinaa itsestään irrota ja pitää painella ja kiskoa.

Vierailija
28/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes juuri huomannut. Tai en ainakaan muista sitä kivuliaana kokemuksena. Ei ollut lievitystä. Ja synnytys kyllä sattui, ja se "pimpin venyminen" supistuksineen. :D

Vierailija
29/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on ammatti-ihmiset, jotka tekevät työnsä niin hyvin kuin osaavat. Älä huolehdi.

Vierailija
30/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla istukkaa tosin lopulta alettiin varoen nykiä napanuorasta ja painella rajusti kohtua vatsan päältä, kun se ei alkanut itsestään sieltä tulla... Liekö sitten nuokin toimenpiteet lisänneet sitä kivuliaisuuden tunnetta...? Mutta minun kyllä piti ihan ponnistaa se ulos, sen muistan. Ei se sieltä itsestään valunut ulos. Voi kun joku kätilö eksyisi tähän ketjuun ja kertoisi, onko kovinkin harvinaista että istukan synnyttäminen tekee kipeää.. -3

Mulla kylläkään ei mitenkään varoen nyitty sitä napanuoraa,vaan aika ronskisti. Siltikään ei meinannu tulla ulos.

Sattui muuten ja tosi lujaa se nykiminen ja painaminen.

Istukkakin oli repaleinen kun saatiin lopulta ulos.

Liekkö tähän kaikkeen liittynyt runsas verenvuoto synnytyksen jälkeen.Oli meinaaan viittävaille etteivät ois kärränneet mua leikkuriin.

Vierailija
31/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä saa heti kun vauva on syntynyt, ole joku sellanen mikä auttaa istukkaa irtoamaan? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin =D

Vierailija
32/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kylläkään ei mitenkään varoen nyitty sitä napanuoraa,vaan aika ronskisti. Siltikään ei meinannu tulla ulos.

Sattui muuten ja tosi lujaa se nykiminen ja painaminen.

Istukkakin oli repaleinen kun saatiin lopulta ulos.

Liekkö tähän kaikkeen liittynyt runsas verenvuoto synnytyksen jälkeen.Oli meinaaan viittävaille etteivät ois kärränneet mua leikkuriin.

Olen elänyt siinä käsityksessä, että istukkaa EI SAA yrittää repiä, jottei äiti kuole verenvuotoon. Kuulostaa ihan ihmeelliseltä, että sellainen on noinkin yleistä. o.O

Vierailija
33/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä saa heti kun vauva on syntynyt, ole joku sellanen mikä auttaa istukkaa irtoamaan? Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin =D

Siis se on vaan oksitosiinia, joka vahvistaa supistuksia.

Vierailija
34/34 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se on vaan oksitosiinia, joka vahvistaa supistuksia.

Kyllä mulla on kolme synnytystä takana, mutta koskaan mulle ei oo taidettu kertoa, mikä se pistos on. Viimeisimmässä synnytyksessä sain niitä kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi