Ymmärrätkö ylipainoista, joka ei aio laihduttaa? ev
Kommentit (8)
mut saattaisinpa ymmärtää.
Hyväksyä voisin kyselemättä ja ymmärtämättäkin
Ymmärrän erittäin hyvin, mikäli hän ei koe ylipainoaan ongelmaksi.
Kauheampaa on mielestäni minunkaltaiset ihmiset, jotka pinnistelevät painonsa pudottamiseksi puolet elämästään. Toivoisin vain, että voisin olla tyytyväinen kehooni :( Ja olen siis aina ollut alipainoinen.
Melkein kaikki ylipainoiset kai haluaisivat laihtua, mutta silloin, jos se toistuvasti epäonnistuu, suorastaan toivon että ihminen armahtaa itsensä. Silloinhan on vain kaksi vaihtoehtoa: laihduttaa epäonnisesti koko elämän ajan ja olla epäonnistuja ja pettynyt tai sitten lopettaa laihdutustouhu ja olla mitä on. Valitisisn mieluummin jälkimmäisen.
Itse olen aina ollut normaalipainoinen ja ymmärrän jotenkin millaista laihdutustuska voi olla. Itse haluan syödä kaikkea ja menisi päivässä hermo sokerilakkoon tai karppaukseen!
Ja pyrin siihen itsekin.
Riippuu toki myös ylipainon määrästä.
Itse olen nyt viimeisen vuoden ajan työstänyt sellaista "hyväksyn itseni juuri tällaisena enkä edes haaveile laihduttamisesta enää"-prosessia. Ja yllättävän hyvällä tuloksella :)
Taustaa sen verran, että 15-vuotiaasta tuonne vuoden taakse asti olen ollut tyytymätön kroppaani (vaikka paino välillä ollut siis ihannepainon alarajoillakin, nyt n. 5-8 kg ylipainoa) ja syömishäiriökin oli pahimmillaan, sekä ainakin jatkuvaa itseinhoa, pettymystä ja morkkista syömisistä. Piinaavaa syömishimoa, ruoan jatkuvaa ajattelua, ahmimiskohtauksia yms. Ja jojoilua tietysti.
Nyt, kun lopetin laihduttamisen ja olen tsempannut itseäni hyväksymään itseni juuri tällaisena, koen olevani paljon onnellisempi ja tasapainoisempi. En enää ahmi (ainakaan niin usein) ja välillä ei jopa tee mieli ruokaa, ja jos nyt tilaan välillä pitsaa, syön siitä vaan sen verran että tulen täyteen eikä tee tiukkaa jättää loput tuonnemmaksi tai antaa miehelle... ennen jos pitsaa tilasin, vedin sen jotenkin "pakotettuna" yhdeltä istumalta kokonaan vaikka maha olikin sitten kipeä.. ja jos kaapissa oli jotain hyvää (esim. jäätelöpaketti) niin se ei päivää siellä kerinnyt olla, kun söin ihan kaiken yksin. Nykyisin jäätelöpaketti voi säilyä jääkaapissa jopa viikon, niin että syön vaan vähän kerrallaan :)
Paino on pysynyt tässä samassa nyt yllättävän kauan. en ole laihtunut, mutten myöskään lihonut.
enkä ymmärrä miksi ihmiset eivät harrasta liikuntaa tai syö terveellisesti.
Täällä eletään vain hetki, joten miksi ihmeessä pitäisi "kiduttaa" itseään ikuisella ruokien valkkaamisella jos muuten on tyytyväinen itseensä ja elämäänsä.