Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko kertoa lapselleni hänen kiusaajansa äidistä?

Vierailija
12.09.2010 |

Eli tilanne on tämä: lastani (kuudennella luokalla) on kiusattu nyt syksyllä ja pääkiusaajana on isokokoinen poika, joka selvästi ns. moniongelmainen ja väkivaltaan taipuva. Tuli luokalle siirrettynä muualta, en tiedä taustoja.

Pojan äiti on epämiellyttävä hieman alkoholisoituneen oloinen yh, isästä en tiedä. No, nyt olen kuullut luotettavasta lähteestä (mieheltäni), että tämä kiusaajan äiti poistettiin ravintolasta ja sai vielä porttikiellon erittäin kiusallisesta ja nolosta syystä. Mieheni siis työskentelee ravintolassa, jossa tämä välikohtaus eilen yöllä tapahtui. Voinko paljastaa lapselleni, mitä hänen kiusaajansa äiti on töpeksinyt? Olen varma, että lapseni levittäisi luokalleen tietoa tästä ja kiusaaja saisi hävetä. Sen luokan juttu on kyseessä..

Periaatteessa en haluaisi, että lapsi saa kärsiä vanhemmistaan, mutta tuo kiusaaja näyttää kasvavan samanlaiseksi k*sipääksi kuin äitinsä. Mitä mieltä olette?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, puhuin mieheni kanssa ja hän on sitä mieltä, että kertoo pojalle ja poika saa sitten päättää mitä tiedolla tekee. Miehen pomolle asia ok, sillä tuo nainen ei tule enää pääsemään sisään kyseiseen ravintolaan, oli sen verran törkeä tempaus tuona iltana. Tapahtumilla oli tosiaan useita todistajia, mieheni tietenkin selvinpäin - toisin kuin kyseinen äiti.

Mieheni mukaan häntä kiinnostaa tässä asiassa tasan yhden lapsen etu, eli meidän lapsemme. Ajattelin sanoa lapselle kuitenkin, ettei missään netissä ala asiaa nimillä levittelemään.

Vierailija
42/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaajien perheoloista.

Yhden äiti sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä.

Toinen on uusperhe, missä uusi mies on alkkis.

Kolmannessa perheessä vanhemmat on juoppoja

Neljäs on yh.n lapsi ja äiti ei tiedä, kuka pojan isä on. Ja on myös suht kova ottamaan kuppia ja työtön luuseri.

Ei ole mitään tarvetta suojella näitä lapsia ja heidän perheitään. Auttoi poikaa ymmärtämään, miksi ovat niin kusipäitä ja että heistä ei tule muuta kuin uusia WT-kansalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolatyöntekijän työhön muka vaitiolovelvollisuus? Ei tosiaan kuulu.

Vierailija
44/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta suojella näitä lapsia ja heidän perheitään. Auttoi poikaa ymmärtämään, miksi ovat niin kusipäitä ja että heistä ei tule muuta kuin uusia WT-kansalaisia.

KOvan maailmankuvan opetat lapsillesi. Nämäkin kiusaajat kun ovat lapsia ja syyttömiä kotioloihinsa.

Vierailija
45/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselleni. Hänellä on fyysinen juttu, minkä takia häntä hakattiin ja kuristettiin ja potkittiin 6 vuotta.

Minulla ei todellakaan ole tarvetta suojella näitä lapsia ja heidän kotiolojaan. Sen kovuuden opetti joku muu kuin minä ja ne jäljet näkyvät koko loppuelämän.

Jos minä pääsisin kostamaan niin jälki olisi kamalampaa, mutta kun en muuta voinut niin kerroin lasten taustat. Se auttoi aika paljon ja lapseni saa käydä kouluaan nykyään rauhassa. Nämä luuserit ovat jo pilanneet omat mahdollisuutensa elämään. Ei ole minun ongelma.

KOvan maailmankuvan opetat lapsillesi. Nämäkin kiusaajat kun ovat lapsia ja syyttömiä kotioloihinsa.

Vierailija
46/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten selvitätte, että joitain ihmisiä kiusataan niin ala- kuin yläasteella ja sen jälkeenkin, ja myös työelämässä? Tällaisia ihmisiä kun ihan oikeasti on. Aika paljon nuorten parissa olen ollut ja vaikka en missään nimessä sano, että minkäänlainen kiusaaminen olisi millään tavalla oikeutettua, niin kyllä se valitettavasti vaan menee niin, että joitain kiusataan ja se johtuu heistä itsestään. Ei toki aina mene näin, ja tällöin koulun, kaveripiirin tms. vaihto auttaa asiaan, mutta jos ihminen joutuu aina ja kaikkialla porukan ulkopuolelle, miten se vika voisi aina olla niissä toisissa??

Vierailija
47/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti jotkut aikuiset uskovat, että kiusaaminen loppuu kun aikuinen menee mukaan kiusaamiseen?

Toivottavasti tätä wt-poikaa ei kiusata siihen pisteeseen asti, että hän tuo aseen mukanaan kouluun ja kostaa kiusaajilleen.

Vierailija
48/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en enää yhtään ihmettele, miksi kiusausta esiintyy niin paljon. Kiusaajaa pitää aina ymmärtää kun on niin pahaolo ynnä muuta. Eikö kukaan mieti miltä kiusatusta tuntuu.

Jos olisin ap:n asemassa kertoisin pojalle, koska minulta ei löydy mitään, siis ei vähääkään myötätuntoa kiusaajille.

Vierailija
49/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa sitten tyhmä miehesikin potkut. Ei ole vissiin kuullut vaitiolovelvollisuudesta.

ei ravintolan henkilökunnalla ole mitään vaitiolovelvollisuutta.

Kuinka tyhmiä ihmisiä täällä palstailee!

Vierailija
50/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotenkin minua ei yllätä, että lastasi kiusataan..

Vierailija
51/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kamala, jos kerrot! Huh huh. Olis varmaan sunki lapsen kiva kuulla susta joku kamala juttu.. Äläkä vaan väitä, ettei sellaista ole...

Vierailija
52/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miten selvitätte, että joitain ihmisiä kiusataan niin ala- kuin yläasteella ja sen jälkeenkin, ja myös työelämässä? Tällaisia ihmisiä kun ihan oikeasti on. Aika paljon nuorten parissa olen ollut ja vaikka en missään nimessä sano, että minkäänlainen kiusaaminen olisi millään tavalla oikeutettua, niin kyllä se valitettavasti vaan menee niin, että joitain kiusataan ja se johtuu heistä itsestään. Ei toki aina mene näin, ja tällöin koulun, kaveripiirin tms. vaihto auttaa asiaan, mutta jos ihminen joutuu aina ja kaikkialla porukan ulkopuolelle, miten se vika voisi aina olla niissä toisissa??

Kun itse olin kouluiässä, kiusattiin mm. seuraavista asioita:

- silmälasit

- finnit

- murrosikä (jos kehittyi aikaisemmin kuin mut)

- lihavuus

- joku fyysinen vamma

Kyllä näitä riittää. Ok, on joskus kiusatussakin syytä ja omaa käyttäytymistä muuttamalla saisi muutoksen aikaiseksi. Pääsääntöisesti kuitenkin vika on kiusaajassa, ei kiusatussa.

Kiinnostaisi kyllä kuulla esimerkkejä itseaiheutetusta kiusaamisesta.

Vierailija
53/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko sa et tollainen auttaa jotenkin lasta?varsinkin tuon ikaista??!! kun vahan aiti silittaa paata ja kertoo kuinka kamalaa silla on kotona ja siksi se sinua kiusaa? parhaiten muistan kun luokallani kiusattiin erasta poikaa ja hanen aitinsa tuli selittaan kuinka pieni urpo on nyt niin surullinen, arvaa kiusattiinko sita sen jalkeen enemman "mamman poika". tietysti lapselle pitaa kertoa ettei hanessa vikaa ole! mutta ei tuo lassyttaminen kiusaamista poista....kuka sita nyt istuu koulussa muksittavana ja hokee itselleen "no sil nyt on vaan rankkaa joten oon nyrkkeilysakkina".

Vierailija
54/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kamala, jos kerrot! Huh huh. Olis varmaan sunki lapsen kiva kuulla susta joku kamala juttu.. Äläkä vaan väitä, ettei sellaista ole...

luuletko, että ap:n lapsesta on kiva olla kiusattuna.

Vierailija
55/62 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ravintolatarjoilijat, kaupankassat ja muut juoruilla kaikki työssään näkemät ihan rauhassa. Heidän työnantajansa voi kyllä hermostua, koska asiakkaat ei siitä tykkää, mutta mikään laki ei sido.

Mulla on vuokrakämppä, johon tuli 18-vuotias vuokralainen. Vanhemmat maksoivat takuuvuokran ja ekan vuokran + olivat siinä vuokrasopimuksen tekemisessä mukana. Sitten pojan eka vuokra jäikin rästiin ja parin pojalle pummatun tekstarin jälkeen soitin suoraan vanhemmille. He maksoivat heti vuokran ja poika kävi mun silmille, kuinka "rikon vaitiolovelvollisuutta". Selitin tälle nuorelle miehelle, että mähän saan mennä tonne kadulle ja huutaa kaikille, että "vuokralaiseni osoitteessa XX nimeltä Y Z ei maksa vuokraansa ja nyt sossu maksaa sen mulle". Ei mua sido mikään laki.

Vierailija
56/62 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pedofiiliakin. Yleensähän pedofiili itse on insestin uhri.

Huumeidenkäyttäjälläkin on huono lapsuus, samoin murhaajilla. Eikös Hitlerin lapsuuskin ollut huono.

Käännetään kaikki poski ja annetaan kiusaajien kiusata lapsiamme, sillä kiusaajathan on uhreja. Mitä sitten jos pilaavat muiden elämän, sillä onhan se sen arvoista. Ei kiusaajaa saa kiusata ja aiheuttaa reppanalle ahdistusta.

Kiusaajaa pitää ymmärtää ja palkita niin hänestä kasvaa aikuisena mukava pikkukriminaali, joka ei ole koskaan joutunut vastuuseen teoistaan.

Vierailija
57/62 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaahan, kun ymmärtäminen ei tarkoita hyväksymistä. Syiden näkeminen ei tarkoita, etteikö myös tekoihin yritettäisi puuttua. Kiusatun opastaminen toimimaan kiusausta ehkäisevästi ei tarkoita hänen syyttämistään tapahtuneesta. Elämä ei ole mustavalkoista, eivätkä kanssaihmiset jakaannu ystäviin ja vihollisiin.

Tällä kiusaajalla on elämä aivan surkeassa jamassa, ja 12-vuotias todellakin on vielä lapsi. Inhottavien juttujen levittely lapsen äidistä on alhaista, erityisen alhaista se on kun sen tekijällä on asiat paljon paremmin kuin kiusaajalla. Sanoit, että koulu ei puutu asiaan. Miten korkealta taholta olet hakenut apua? Oletko vaatinut oppialshuoltoryhmän kokoontumista, oletteko itse käyneet psykologilla, oletko puhunut suoraan rehtorin kanssa? Todella raukkamaista on edes suunnitella jättävänsä asia tässä vaiheessa lasten väliseksi ”mä satutan sua pahemmin kuin sä mua” -sodaksi.

Jos haluat auttaa lasta nopeasti, puhu hänen kavereilleen ja näiden vanhemmille. Kiusaaja ei pysty toimaan jos suurin osa luokasta vastustaa häntä aktiivisesti hiljaisen hyväksynnän sijaan. Jos lapsesi liikkuu aina parin kolmen hyvän kaverin kanssa, jotka puolustavat häntä, kiusaaja ei saa tilaisuutta. Tämä tepsi meillä kun luokalle tullut uusi poika yritti kiristää yhtä lapseni kaveria viidenellä. Soittelimme äidit toisillemme ja kerroimme asiasta, ja sen jälkeen pojat vahtivat toistensa selkiä ja kulkivat esim. kouluun porukalla. Kiusaaja-yrittäjä lopetti siihen ja tilanne rauhoittui nopeasti.

Vierailija
58/62 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja ei ollut tullut tänään kouluun, joten poikani ei sitten ole vielä kohdannut tätä sankaria viikonlopun jälkeen. Mieheni kertoi pojalle, mitä oli päässyt todistamaan ja poika oli silminnähden tyytyväinen kun sai "aseen" kiusaajaa vastaan. Häpeä on voimakas ase noiden kuudesluokkalaisten keskuudessa. On kuulemma tänään kertonut kavereilleen asiasta ja nyt varmaan melko moni tietää millaisia geenejä tämä isokokoinen, väkivaltaankin pystyvä poika kantaa.

Aika näyttää, miten kiusaamiselle käy tai muuttuuko kuvio luokassa. Tällä hetkellä olen tyytyväinen siihen, miten menettelimme.

Vierailija
59/62 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot kaikille millainen äiti hänellä on. Sääli kiusaaja koska varmasti voi huonosti kun äitilläkin on ogelmia ja niitä nyt lapsi purkaa kiusaamalla muita.

Vierailija
60/62 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani isä oli julkisuudessa raiskausepäilyn vuoksi. Asia oli yleisessä tiedossa, mutta 10-vuotiaana en itse vielä lukenut lehtiä, niin en asiasta tiennyt. Äitini kertoi minulle asiasta, mutta sanoi, että älä levitä tietoa koulussa äläkä mainitse siitä kiusaajalle. Minusta ihan hyvin tehty silloin. Itseäni helpotti, kun ymmärsi, että kiusaajalla on vaikeaa. En kuitenkaan ollut niin raukka, että olisin kostanut kiusaamisen nolaamalla toisen julkisesti. (se raiskaus taisi olla luokan julkinen salaisuus, kyllä siitä kai useampi tiesi, mutta siitä ei puhuttu)